Πρόκειται για ένα σύστημα αστικής μεταφοράς, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και… πείραμα.

Ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε. Το συγκεκριμένο λοιπόν σύστημα εφαρμόζεται στο Ταλίν και έχει, όπως άλλωστε όλα τα… πειράματα, τα θετικά και τα αρνητικά του.

Η πρωτεύουσα της Εσθονίας εισήγαγε τη δωρεάν μεταφορά στα αστικά μέσα στις αρχές του 2013 και μάλιστα η απόφαση αυτή ήταν αποτέλεσμα σχετικού δημοψηφίσματος που διεξήχθη με απόφαση του δημοφιλούς δημάρχου της ‘Εντγκαρ Σαβίσαρ.

Πολλοί ήταν εκείνοι που μίλησαν για την αρχή της οικονομικής καταστροφής της πόλης, καθώς πίστευαν πως δεν θα μπορούσε να το υποστηρίξει οικονομικά.

Τρία χρόνια μετά ο Σαβίσαρ τέθηκε σε διαθεσιμότητα λόγω ενός σκανδάλου διαφθοράς. Όμως το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, εξακολουθεί να εφαρμόζεται. Μάλιστα, η πόλη όχι μόνο δεν έχασε λεφτά, αλλά κερδίζει  20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!

A woman holds her dog while she holds a green special card to a reading device in a bus in Tallinn, on January 9, 2013. From January 1, 2013, residents of the Estonian capital can use public transports in Tallinn for free after purchasing a special card for 2 euros. AFP PHOTO / RAIGO PAJULA (Photo credit should read RAIGO PAJULA/AFP/Getty Images)
Ποιο είναι τώρα αυτό το σύστημα: Για να μπορέσει να χρησιμοποιήσει κανείς δωρεάν τα λεωφορεία τα τραμ και τα τρόλεϊ στο Ταλίν θα πρέπει να έχει υποβάλει υπεύθυνη δήλωση ως μόνιμος κάτοικος, κάτι που σημαίνει ότι ο δήμος παίρνει 1.000 ευρώ από το ετήσιο εισόδημα του κάθε του κατοίκου, εξηγεί ο Δρ. Όντεντ Κατς, ένας ειδικός που έχει διεξαγάγει μια μακρά έρευνα για το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Οι κάτοικοι χρειάζεται μόνο να πληρώσουν 2 ευρώ για να αποκτήσουν μια «πράσινη κάρτα» και μετά όλα τους τα ταξίδια είναι δωρεάν.

Από τότε που προωθήθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο, παραπάνω από 25.000 εγγράφηκαν στην πόλη.

Ποιο είναι τώρα το αρνητικό; Ακριβώς το ίδιο. Γιατί, όσο περισσότερα λεφτά κερδίζει το Ταλίν, τόσο λιγότερα λεφτά βγάζουν τα μέρη που εγκαταλείπουν οι κάτοικοί τους για να ζήσουν στην πρωτεύουσα της Εσθονίας…

Πάντως, όσον αφορά στο Ταλίν, δεν μπορεί να είναι παραπονεμένο, καθώς η αύξηση του πληθυσμού ήταν ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για να τεθεί το συγκεκριμένο σχέδιο σε εφαρμογή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ