Αντιστάσεις στην κρίση έχει επιδείξει ο κλάδος των Ελληνικών καλλυντικών καθώς η μείωση του κύκλου εργασιών του στην περίοδο 2013- 2016 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 2,2% – 2,5%.

Αυτό αναφέρθηκε με αφορμή το πρωτόκολλο συνεργασίας που υπέγραψαν χθες οι πρόεδροι της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), Θεόδωρος Γερμενίτης.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, άμεσα θα συσταθούν κοινές ομάδες εργασίας των δύο φορέων προκειμένου να εξειδικεύσουν και να υλοποιήσουν συγκεκριμένες δράσεις.

Με την ευκαιρία της υπογραφής της συμφωνίας, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανέφερε ορισμένα στοιχεία για την πορεία του κλάδου και συγκεκριμένα είπε ότι : «…Σήμερα στην Ελλάδα ο κλάδος των καλλυντικών και των αρωμάτων, όπως άλλωστε και στο σύνολο του εμπορίου, έχει δοκιμαστεί με ιδιαίτερη σφοδρότητα από την οικονομική κρίση. Βάσει των πλέον πρόσφατων διαθέσιμων στοιχείων ομαδοποιημένων ισολογισμών επιχειρήσεων, ο κύκλος εργασιών στην Ελλάδα διαμορφώνεται περίπου στα 750 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η ανάκαμψη του κλάδου αποδεικνύεται πρόσκαιρη, ενώ τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος όπως και τα EBITDA συρρικνώνονται ραγδαία κατά 28,2% και 22,1% αντίστοιχα, εξέλιξη αν μη τι άλλο ενδεικτική του μεγέθους των πιέσεων που έχουν ασκηθεί στη δραστηριότητα των καλλυντικών. Εντούτοις, και εξαιτίας της δυναμικής που έχει αναπτύξει στη διάρκεια των τελευταίων ετών ο υποκλάδος, η μείωση του κύκλου εργασιών του στην περίοδο 2016/2013 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 2,2% – 2,5%, αναδεικνύοντας τις αντιστάσεις αλλά παράλληλα και τις μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές του.

Τα ελληνικά καλλυντικά αντιστέκονται στην κρίση - Κεντρική Εικόνα

Φυσικά, οι προκλήσεις για τον κλάδο παραμένουν: Η οικονομική ύφεση και η αβεβαιότητα επιμένουν όπως και η πτώση του διαθέσιμου εισοδήματος και της κατανάλωσης διαμορφώνοντας ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, οι αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών συμπιέζουν τα περιθώρια κερδοφορίας, όπως άλλωστε και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός.

Ωστόσο, ο κλάδος έχει αναπτύξει τη δυναμική του, έχει στιβαρά θεμέλια και μπορεί να αναδείξει τα δυνατά του σημεία (υψηλή πιστότητα-brand loyalty, ισχυρή παρουσία εγχώριων παραγωγών στο εξωτερικό, οργανωμένο δίκτυο διανομής στη χώρα) και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προσφέρονται (αύξηση εξαγωγών και βαθμού διείσδυσης σε ξένες αγορές, ανάπτυξη νέων, μοναδικών φυτικών προϊόντων βάσει των εγχώριων πρώτων υλών κλπ)».

Ο ίδιος υπενθύμισε ακόμη ότι η αξία της αγοράς των καλλυντικών ξεπερνάει το 72,5 δισ. ευρώ μόνο στην Ευρώπη, πολύ υψηλότερα τόσο από την αντίστοιχη αγορά των ΗΠΑ (περίπου 50 δισ.) όσο και από εκείνη της Κίνας (32 δισ.). Μόνο στην Ευρώπη δραστηριοποιούνται περισσότερες από 4.000 επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν περίπου 1,7 εκατ. εργαζομένους. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στροφή σε καλλυντικά ευρείας διανομής καθώς και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, γεγονός που μπορεί να σημάνει αναδιαρθρώσεις και ευκαιρίες για τον κλάδο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ