Ενημερώθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2017, 10:51

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις στις αεροπορικές πτήσεις είναι πιθανές! Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι εμείς ως ταξιδιώτες πρέπει να τις αποδεχόμαστε!

Συνέντευξη-κείμενο:titi-profile Από την Τίτη Βελοπούλου ([email protected]) fb-icon instagram

 

Η AirHelp, είναι μία πρωτοπόρος εταιρία η οποία στέκεται στο πλευρό των απανταχού ταξιδιωτών με αεροπλάνο και μας βοηθάει να διεκδικήσουμε εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά την αποζημίωση που δικαιούμαστε σε περίπτωση που η πτήση μας καθυστέρησε, ακυρώθηκε ή υπερκρατήθηκε.

Η κυρία Χρύσα Πομόνη, υπεύθυνη επικοινωνίας της AirHelp για την Ελλάδα, μίλησε στο travelstyle.gr και μας έλυσε όλες μας τις απορίες!

Ποιος ο βασικός στόχος που δημιουργήθηκε η AirHelp; 
Με τα χρόνια ταξιδιωτικών εμπειριών τους, οι δύο ιδρυτές, Henrik Zillmer, Nicolas Michaelsen, διαπίστωσαν ότι το να διεκδικήσεις την νόμιμη αποζημίωσή σου από τις περισσότερες αεροδρομικές εταιρείες, έπαιρνε χρόνο και κόπο. Ακόμη κι αν κατάφερναν να κάνουν αίτημα αποζημίωσης, λάμβαναν απαντήσεις που δεν ήταν σύμφωνες με τον Κανονισμό και με τα νόμιμα δικαιώματά τους ως επιβάτες σε πτήση. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι δεν ήταν οι ίδιοι η μόνη περίπτωση που τους συνέβαινε αυτό, κι έτσι ίδρυσαν την AirHelp ως λύση στο πρόβλημα αυτό.

Πόσα χρόνια δραστηριοποιείται η AirHelp στην Ελλάδα;
Η AirHelp παρέχει υπηρεσίες και στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο και όλη η πλατφόρμα είναι πλέον και στα ελληνικά. Από την ιστοσελίδα της, τους εκπροσώπους εξυπηρέτησης και μέχρι τους νομικούς εκπροσώπους της στην Ελλάδα είναι όλοι Ελληνες.

Με ποιο κριτήριο καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης;
Η αποζημίωση κυμαίνεται από 150 έως και 600 ευρώ. Τα κριτήρια που την καθορίζουν σε κάθε περίπτωση είναι το είδος του προβλήματος της πτήσης, καθώς και η χιλιομετρική απόσταση που έχει να διανύσει ο επιβάτης με την πτήση αυτή. Δείτε αναλυτικά τον πίνακα, τις περιπτώσεις αποζημίωσης για καθυστέρηση:

Πόσο γρήγορα βγαίνει η αποζημίωση και από τι εξαρτάται; 
Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά από την αεροπορική εταιρία. Από τη στιγμή που επικοινωνούμε μαζί τους και στέλνουμε το αίτημα για λογαριασμό του επιβάτη, μπορεί να απαντήσει την επόμενη μέρα ως και σε διάστημα 90 ημερών. Αν δούμε πως δεν ανταποκρίνεται επαρκώς ή εγκαίρως προχωρούμε σε νομικές διαδικασίες.

Μόλις 1% γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Τι συμβουλεύετε κάθε ταξιδιώτη; 
Είναι γεγονός, ότι ως αυτή τη στιγμή δεν έχουν γίνει οι ανάλογες κινήσεις για να μάθουμε όλοι εμείς ως επιβάτες τα δικαιώματά μας. Μόλις πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση άρχισε ενημέρωση για τον Κανονισμό ΕΚ261/2004 που μας προφυλάσσει από τυχόν κακόβουλες πρακτικές των αεροπορικών. Πριν ταξιδέψουμε λοιπόν, καλό θα ήταν να έχουμε διαβάσει για τα δικαιώματά μας και ακόμη καλύτερα να τα έχουμε αποθηκεύσει στο κινητό μας τηλέφωνο σε περίπτωση που χρειαστούμε κάτι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Συχνά, οι αεροπορικές προσφέρουν στους επιβάτες που περιμένουν την πτήση τους, κουπόνια φαγητού και ποτού και αυτό το προβάλουν ως αποζημίωση. Προσοχή, αυτό δεν έχει καμία σχέση με την νόμιμή αποζημίωση που δικαιούμαστε, και δεν την υποκαθιστά σε καμία περίπτωση.

Τι γραφειοκρατία παρακάμπτει ο ταξιδιώτης επιλέγοντας την AirHelp; 
Η φόρμα από την ΕΕ για το αίτημα αποζημίωσης είναι γύρω στις 9 σελίδες με ερωτήσεις. Η AirHelp, έχοντας την βάση δεδομένων των πτήσεων σε όλο τον Κόσμο ανά πάσα στιγμή, ζητά μόνο τον αριθμό πτήσης και την αιτία διακοπής αυτής. Αμέσως ο επιβάτης λαμβάνει την εκτίμηση του ποσού αποζημίωσης σε ευρώ. Για τον έλεγχο της πτήσης, η διαδικασία διαρκεί 2 λεπτά και είναι δωρεάν. Ενώ στην περίπτωση της κλασσικής φόρμας, ο επιβάτης συμπληρώνει το έντυπο των 9 σελίδων, το στέλνει ταχυδρομικώς ή με email, και περιμένει την απάντηση για το αν δικαιούται αρχικά αποζημίωση είτε όχι.

Από πού προκύπτει η δική σας αμοιβή; 
Από τη στιγμή που διαδικασία αποζημίωσης είναι επιτυχής, τότε και μόνο τότε λαμβάνουμε ένα ποσοστό αυτής. Το να «τσεκάρει» κάποιος εάν και πόση αποζημίωση δικαιούται, είναι δωρεάν.

Ποιο αεροδρόμιο στην Ελλάδα είναι το πιο “συνεπές” και ποιο έχει σημειώσει τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις; 
Αυτό έχει πολλές φορές να κάνει και με την κίνηση σε ένα αεροδρόμιο, αλλά φυσικά κι από τον σωστό προγραμματισμό των εταιρών και του αεροδρομίου. Οπότε για παράδειγμα, τους 3 καλοκαιρινούς μήνες του 2017, το Αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης σημείωσε 88% ακρίβεια στις προγραμματισμένες αναχωρήσεις ενώ αυτό της Μυκόνου μόλις 62%! Ενδεικτικά, τα παρακάτω αεροδρόμια είχαν τα εξής ποσοστά ακρίβειας χρόνου αναχώρησης: Αθήνα 74%, Ηράκλειο 75%, Κεφαλονιά 70%, Κέρκυρα 77%, Ρόδος 76%, Θεσσαλονίκη 80%

Αν κάποιος δεν έχει τη δυνατότητα να κατεβάσει την καινοτόμα δωρεάν εφαρμογή της AirHelp για οποιονδήποτε λόγο, πώς γίνεται η διαδικασία διεκδίκησης; 


Μέσω του προσωπικού του υπολογιστή, αλλά και μέσω του κινητού, ο καθένας έχει άμεση πρόσβαση στο site της AirHelp το οποίο λειτουργεί εξίσου καλά μέσω οποιασδήποτε συσκευής. Ακόμα, μπορεί και με ένα απλό τηλεφώνημα στη γραμμή για Ελλάδα να μάθει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται. Ωστόσο, η εφαρμογή μας για κινητά είναι επίσης δωρεάν για όποιον επιθυμεί να έχει έναν σύμβουλο στα ταξίδια του με αεροπλάνο.

Εκτός από αυτές που ακυρώνονται, είναι και οι καθυστερημένες πτήσεις επιλέξιμες για αποζημίωση;
Φυσικά, κι αυτό είναι και το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων που αναλαμβάνουμε. Η κάθε καθυστέρηση μεγαλύτερη των 3 ωρών που εκτελείται από την Ευρώπη είτε με ευρωπαϊκό αερομεταφορέα οπουδήποτε στον Κόσμο, τότε είναι επιλέξιμη για αποζημίωση ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που είχε ο επιβάτης να διανύσει με την συγκεκριμένη πτήση. Το ποσό φτάνει μέχρι και τα 600 ευρώ ανά επιβάτη.

Τι ποσοστό από όσους κάνουν αίτηση για αποζημίωση τελικά την παίρνουν; 
Τα ποσοστά επιτυχίας είναι υψηλά, για τον λόγο του ότι, γνωρίζουμε εξ’ αρχής αν η κάθε πτήση είναι επιλέξιμη για αποζημίωση ή όχι, με τη βοήθεια της βάσης δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας. Έτσι και οι κριτικές που μας αφήνουν οι μετά τη χρήση των υπηρεσιών μας, αποδεικνύουν ότι οι χρήστες της AirHelp λαμβάνουν εύκολα και άμεσα την επιθυμητή βοήθεια για την δικαίωση του αιτήματός τους.

Σε ποιες περιπτώσεις ο επιβάτης δεν δικαιούται αποζημίωση; 
Όταν η καθυστέρηση ακύρωση ή άρνηση επιβίβασης, δεν είναι με ευθύνη της αεροπορική εταιρείας. Για παράδειγμα, καιρικές συνθήκες, θέματα ασφάλειας, απεργίες στο αεροδρόμιο κ.α.

Αναφέρετε ότι 600 ευρώ είναι η ανώτατη αποζημίωση. Στις περιπτώσεις που το εισιτήριο κοστίζει πολύ παραπάνω; 
Η τιμή του εισιτηρίου είναι ανεξάρτητη από την αποζημίωση που μπορεί να λάβει κάποιος υπό τον Κανονισμό ΕΚ261/2004. Μπορεί η εταιρεία να δώσει ένα νέο εισιτήριο για να πετάξετε την επόμενη ημέρα, είτε κουπόνι για να κλείσετε κάποια άλλη στιγμή, αυτό δεν υποκαθιστά την νόμιμη αποζημίωση σας λόγω αλλαγής στον προγραμματισμό. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα και ο Κανονισμός δεν συγχέει τα δυο μαζί. Τις περισσότερες περιπτώσεις ωστόσο συμβαίνει το αντίθετο, το εισιτήριο να κοστίζει εν τέλει λιγότερο από την αποζημίωση.

Η διαδικασία διεκδίκησης αποζημίωσης άρα και ο κανονισμός της ΕΕ ισχύει και για ταξίδια εκτός ΕΕ;
Ναι, ισχύει για ταξίδια που ξεκινούν από αεροδρόμια τις ΕΕ, με οποιονδήποτε αερομεταφορέα, ευρωπαϊκό ή μη. Αλλά και για ταξίδια που έχουν ως αεροδρόμιο αναχώρησης εκτός της ΕΕ και εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες με βάση τους σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ