Tην ώρα που κάποια μέρη καταβάλλουν προσπάθειες για να προσελκύσουν τουρίστες, άλλα αντιμετωπίζουν ακριβώς το αντίθετο πρόβλημα: έχουν πάρα πολλούς!

Ένα από αυτά είναι και το Άμστερνταμ, η δημοφιλής πρωτεύουσα της Ολλανδίας, που προσελκύει κάθε χρόνο πάνω από 14 εκατομμύρια τουρίστες.

Πήγα για μία εβδομάδα στο Άμστερνταμ και τώρα θέλω να αλλάξω τη ζωή μου!Να γιατί!

Αποτέλεσμα εικόνας για Άμστερνταμ

 

 

Το Άμστερνταμ, όμως, δεν θα μπορούσε να υιοθετήσει δραστικά μέτρα για τον έλεγχο του τουρισμού, αφού, όπως λέει και η επικεφαλής του οργανισμού τουρισμού Geerte Udo στο Condé Nast Traveler, «είμαστε μια ανοικτή, ανεκτική πόλη… πώς θα μπορούσαμε να πούμε «δεν είστε ευπρόσδεκτοι εδώ»»;

Αποτέλεσμα εικόνας για Άμστερνταμ

Η Udo και η ομάδα «i amsterdam», η οποία είναι υπεύθυνη για την τουριστική κίνηση στην ολλανδική πρωτεύουσα, πέρασαν τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθώντας διακριτικά να… απομακρύνουν τους τουρίστες από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα, όπως η περιοχή με τα κόκκινα φώτα και η πλατεία των μουσείων.

Η κρυμμένη γειτονιά του Άμστερνταμ με τα «ντυμένα» με τουβλάκι κτήρια,τους πυργίσκους και τις κουκλίστικες σοφίτες

Αποτέλεσμα εικόνας για Άμστερνταμ

Για να το επιτύχουν, χρησιμοποίησαν τα δεδομένα που αποθηκεύονταν στο τσιπάκι της City Card του Άμστερνταμ, της κάρτας που δίνει πρόσβαση σε διάφορα αξιοθέατα και δωρεάν μετακινήσεις με τις δημόσιες συγκοινωνίες, για να αναλύσουν τη συμπεριφορά των τουριστών και να μπορέσουν να αποσυμφορήσουν την πόλη.

«Μπορούμε να δούμε με ακρίβεια πώς συμπεριφέρονται αυτοί οι άνθρωποι», λέει η Udo: «Όλοι έρχονται στην πόλη και πάνε στο μουσείο Van Gogh το πρωί και βαρκάδα στα κανάλια το απόγευμα».

Η ομάδα επιχείρησε να αλλάξει αυτό το μοτίβο, προτείνοντας, για παράδειγμα στον κόσμο την ώρα που αγόραζε τη City Card να κάνει βαρκάδα το πρωί ώστε να αποφεύγει τα πλήθη.
Ένα άλλο μέτρο ήταν η προβολή σε απευθείας σύνδεση της ουράς που σχημάτιζε ο κόσμος στα πιο δημοφιλή μέρη, για να μπορούν να τη δουν οι τουρίστες.

Μεταξύ άλλων, αποφάσισαν επίσης να αλλάξουν την ονομασία κάποιων περιοχών για να πείσουν τους τουρίστες να βγουν και λίγο πιο έξω από το κέντρο. Για παράδειγμα, το Zandvoort, που απέχει 18 μίλια από το κέντρο της πόλης, βαφτίστηκε Amsterdam Beach για να ακούγεται πιο προσιτό, ενώ στις καλύψεις της City Card προστέθηκαν και δρομολόγια προς πιο μακρινούς προορισμούς.

Η τεχνολογία παίζει κι αυτή σημαντικό ρόλο. Μια νέα εφαρμογή, η «Discover the City», στέλνει ειδοποιήσεις στους χρήστες προειδοποιώντας τους όταν ένα αξιοθέατο έχει περισσότερο κόσμο απ’ ό,τι συνήθως και προτείνοντας εναλλακτικές.

Στο μέλλον, οι τουριστικές Αρχές της πόλης σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν και μέσα όπως το Messenger του Facebook, για να κάνουν προτάσεις ανάλογα με το προφίλ, τις αναρτήσεις και τα likes κάθε χρήστη…

πηγή:mononews.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ