Η AirHelp αποκάλυψε πως οι επιβάτες στην Ελλάδα μπορούν να διεκδικήσουν έως και 600€ με κάθε χαμένη πτήση ανταπόκρισης.

Οι επιβάτες που ταξιδεύουν συχνά γνωρίζουν πόσο αυξάνεται το άγχος, όταν αναμένουν μια καθυστερημένη πτήση, γνωρίζοντας πως ενδέχεται να χάσουν την ανταπόκρισή του. Είναι ένας κοινός φόβος.

Προσοχή: Οι πιο συχνές απάτες σε ξενοδοχεία και πώς να τις αποφύγετε

 

Αυτό το γεγονός μπορεί να προκαλέσει ακόμα περισσότερο στρες ιδιαίτερα όταν ταξιδεύει κανείς με οικογένεια και παιδιά.

Υπάρχει όμως κάτι παρήγορο σε όλο αυτό. Οι επιβάτες αερογραμμών που έχουν χάσει την πτήση ανταπόκρισης, λόγω καθυστέρησης στην προηγούμενη πτήση τους, μπορούν να διεκδικήσουν μια εναλλακτική πτήση και παράλληλη αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ. Η AirHelp, η εταιρεία πρωτοπόρος στην αποζημίωση πτήσεων και στην υποστήριξη των δικαιωμάτων των επιβατών, ρίχνει φως στους προτεινόμενους χρόνους μετάβασης σε διαφορετικά αεροδρόμια.

Χαμένη πτήση ανταπόκρισης: αποζημίωση έως και 600 ευρώ

Η αερογραμμή που χειρίζεται την καθυστερημένη πτήση θα πρέπει να προσφέρει στους επηρεαζόμενους επιβάτες εναλλακτική μεταφορά, αν έχει γίνει κράτηση και για τις δύο πτήσεις μαζί με την ίδια αναφορά κράτησης. Επιπλέον, η αερογραμμή υποχρεούται να αποζημιώσει τους επιβάτες μεταξύ 250 και 600 ευρώ, εάν ο επιβάτης φτάσει στον προορισμό του με καθυστέρηση τριών ωρών και πάνω, στην περίπτωση που η χαμένη ανταπόκριση έχει προκληθεί από καθυστέρηση προηγούμενης πτήσης. Ο επιβάτης μπορεί ακόμη να πληροί τις προϋποθέσεις για αποζημίωση αν χάσει μια πτήση ανταπόκρισης λόγω άρνησης της επιβίβασης ή σε περίπτωση που η πρώτη πτήση του έχει ακυρωθεί. Αν η αιτία είναι ακύρωση της πτήσης, η συνολική καθυστέρηση στον τελικό προορισμό δεν χρειάζεται να είναι πάνω από τρεις ώρες.

Αν έχετε ταξίδι με πολλαπλές πτήσεις, είναι πιθανόν ότι μόνο ένα μέρος του να προϋποθέτει την αποζημίωσή σας. Για να το καθορίσετε αυτό, το ταξίδι σας θα πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις:

  • Όλες οι πτήσεις πρέπει να έχουν γίνει με μία κράτηση, και όχι να έχουν αγοραστεί ξεχωριστά
  • Η διαταραχή του ταξιδιού θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του όρου EC 261, που προϋποθέτει διαταραχές που προκλήθηκαν από την ίδια την αερογραμμή και όχι από παράγοντες όπως απεργία ή κακές καιρικές συνθήκες

Καθώς το ποσό της αποζημίωσης που σας αναλογεί εξαρτάται από την απόσταση, η πτήση που καθυστερεί αλλά και όσες ακολουθούν αυτήν, συνυπολογίζεται. Όσα μέρη του ταξιδιού προηγούνται της καθυστέρησης μπορεί να συμπεριλαμβάνονται και αυτά, αν διαχειρίζονται από κοινό μεταφορέα που ευθύνεται για την καθυστέρηση και αν δεν υπάρχουν πτήσεις που παρεμβαίνουν και χειρίζονται από διαφορετικό μεταφορέα.

Αν μια αερογραμμή προκαλέσει την απώλεια της πτήσης ανταπόκρισης, είναι συνήθως υπεύθυνη για όλες τις δικές της πτήσεις, ακόμα και αν προηγούνται της διαταραχής της πτήσης. Είναι ακόμη υπεύθυνη και για επόμενες πτήσεις που επηρεάζονται, ανεξάρτητα από την αερογραμμή που τις διαχειρίζεται.

Χρόνοι Μετάβασης στα αεροδρόμια: υπολογίστε και αυτό όταν κάνετε κράτηση για πτήσεις ανταπόκρισης ξεχωριστά

Όταν κάνετε κράτηση για πτήσεις ανταπόκρισης, οι ξεχωριστοί χρόνοι μετάβασης σε κάθε αντίστοιχο αεροδρόμιο, πρέπει να λαμβάνονται απαραίτητα υπόψιν. Οι οδηγίες για τους χρόνους μετάβασης ορίζονται από το ίδιο το αεροδρόμιο, και μπορεί να διαφέρουν ακόμα και ανάλογα με τη διαδρομή, αφού η διαδρομή είναι που ορίζει τις πύλες και τους τερματικούς. Για παράδειγμα, ο χρόνος ανταπόκρισης μπορεί να είναι μεγαλύτερος σε διεθνείς πτήσεις σε σχέση με εγχώριες, αλλά κατά μέσο όρο οι προτάσεις για το χρόνο που απαιτείται εμπίπτουν στην μία ώρα για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, 90 λεπτά για του Μαϊάμι και μέχρι και τρεις ώρες στο Πεκίνο.

8+1 ερωτήσεις που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε στον εαυτό σας πρίν ταξιδέψετε!

Αυτοί οι χρόνοι είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τους επιβάτες που κλείνουν τις πτήσεις τους ξεχωριστά. Όσοι χάνουν την πτήση τους μεταξύ δύο ξεχωριστά κλεισμένων πτήσεων για ένα ταξίδι, μπορεί να μην πληρούν τις προϋποθέσεις για μια εναλλακτική πτήση ή για αποζημίωση για την χαμένη πτήση ανταπόκρισης, εκτός κι αν η πρώτη πτήση καθυστέρησε για πάνω από τρεις ώρες.

Αποκλεισμένοι στο αεροδρόμιο; Αυτά είναι τα δικαιώματά σας

Αν ένας επιβάτης έχει αποκλειστεί για μια παρατεταμένη περίοδο στο αεροδρόμιο και επιθυμεί να κάνει αίτηση για αποζημίωση αργότερα, δεν θα πρέπει να αποδεχτεί οποιαδήποτε προσφορά που θα τον κάνει να αποποιηθεί τον δικαίωμα στην αποζημίωση, όπως για παράδειγμα να αποδεχτεί ένα κουπόνι bonus πόντων. Ακόμη, όσοι επηρεάζονται από μια καθυστέρηση θα πρέπει να κρατούν τις αποδείξεις για τα έξοδα που τους έχουν προκληθεί ως αποτέλεσμα της καθυστέρησης.

Το δικαίωμα στην αποζημίωση ρυθμίζεται από το EC 261, που καλύπτει όλες τις πτήσεις οι οποίες αναχωρούν από μία χώρα της ΕΕ. Οι πτήσεις που επιστρέφουν στην ΕΕ καλύπτονται μόνο αν η αερογραμμή που διαχειρίζεται την πτήση είναι από την ΕΕ. Όμως, καμία αξίωση για αποζημίωση δεν μπορεί να είναι έγκυρη, εάν η καθυστέρηση έγκειται σε εξαιρετικά αίτια. Παραδείγματα «εξαιρετικών αιτίων», τα οποία ορίζονται από τα δικαστήρια, περιλαμβάνουν την κακοκαιρία, απειλές ασφαλείας και απεργίες αεροδρομίων.

Παράλληλα με την αποζημίωση που ορίζεται από τον EC261, ο μεταφορέας θα πρέπει να παρέχει στους επιβάτες γεύματα και αναψυκτικά καθ’ όλη τη διάρκεια της καθυστέρησης, καθώς και πρόσβαση σε τηλεπικοινωνίες, που περιλαμβάνουν τηλεφωνικές κλήσεις, μηνύματα σε φαξ, και emails. Αν ο επιβάτης αναγκαστεί αν παραμείνει στο αεροδρόμιο όλη τη νύχτα λόγω της καθυστέρησης, η αεροπορική εταιρία θα πρέπει να πληρώσει για το ξενοδοχείο και για τη μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο.

Η Χρύσα Πομόνη, Country Manager της AirHelp δήλωσε:

«Οι αερογραμμές θα πρέπει να εργάζονται καλύτερα για να πληροφορούν τους επιβάτες σχετικά με τους χρόνους μετάβασης, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε είναι πολύ κοινό στους επιβάτες να χάνουν τις πτήσεις ανταπόκρισης, Πρόσφατα, διαχειριστήκαμε την περίπτωση μιας οικογένειας τεσσάρων που έχασε την πτήση ανταπόκρισης για το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης επειδή είχαν μόλις δέκα λεπτά για να μεταφερθούν μέσα σε ένα τεράστιο αεροδρόμιο. Η αερογραμμή υποστήριξε ότι τη δεδομένη στιγμή η οικογένεια θα έπρεπε να βιαστεί, κάτι που είναι εντελώς απαράδεκτο. Εμείς στην AirHelp εξασφαλίζουμε ότι οι ταξιδιώτες, όπως αυτή η οικογένεια θα αποζημιωθούν επαρκώς».

Ποια είναι η καλύτερη θέση για να κοιμηθείτε στο αεροπλάνο;

Ελέγξτε την αποζημίωσή σας ενώ είστε σε κίνηση

Οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν να ελέγξουν αν δικαιούνται αποζημίωση για την πτήση τους την ίδια κιόλας στιγμή στο αεροδρόμιο. Απλά σκανάρετε το boarding pass σας και κάνετε αίτηση για αποζημίωση εντός λίγων λεπτών, μέσω της δωρεάν εφαρμογής της AirHelp, που είναι διαθέσιμη για συσκευές iOs και Android.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ