Κι όμως, υπάρχει ζωή στον «πλανήτη» Ελλάδα! Πολύ γνωστή αυστριακή εφημερίδα ανακαλύπτει τον Αργοσαρωνικό και παθαίνει κυριολεκτικά πλάκα με την Ύδρα. Οι Αυστριακοί, γνωστοί και για την τσιγκουνιά αλλά και για το ταξιδιωτικό ταμπεραμέντο τους, έριξαν τα μάτια τους στον Σαρωνικό και προτρέπουν τα 12.000.000 των κατοίκων της χώρας τους να έρθουν για διακοπές στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα να «παντρέψουν» τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς τόπους της Αθήνας με τις παραλίες του Σαρωνικού.

Στο δημοσίευμα γίνεται αναλυτική περιγραφή της πόλης της Ύδρας και ο δημοσιογράφος γράφει ένα φοβερό κείμενο γι’ αυτό που έβλεπε, αλλά δεν μπορούσε να πιστέψει. «Η Ύδρα απλώνεται ως ένα τεράστιο αμφιθέατρο ανάμεσα στους τεράστιους βράχους και είναι ιδανικός προορισμός για την άνοιξη, αλλά και το καλοκαίρι όταν οι τουρίστες είναι ακόμη λίγοι». Στον αρθρογράφο κάνει τεράστια εντύπωση η απουσία δρόμων και αυτοκινήτων. Ανακαλύπτει η εν λόγω εφημερίδα το ιστορικό παρελθόν του νησιού, τη δράση της Μπουμπουλίνας στην Επανάσταση του 1821 και τον τεράστιο εμπορικό του στόλο τον 18ο αιώνα. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει το κείμενο στα καταπληκτικά αρχοντικά του νησιού, αλλά και στο κοσμικό παρελθόν της δεκαετίας του 1960!

Ορίστε, λοιπόν, που οι ξένοι ανακαλύπτουν σιγά σιγά τη χώρα μας. Τώρα θα μου πείτε, πώς έγινε αυτό το θαύμα; Του τη «βάρεσε» του συγκεκριμένου δημοσιογράφου και είπε να επισκεφθεί την Ύδρα, τον Πόρο και τις Σπέτσες, επειδή δεν είχε τι άλλο να κάνει τη Βιέννη; Φυσικά, όχι! Επιτέλους, το σύστημα ξυπνάει και ο γίγαντας του εγχώριου τουρισμού αρχίζει σιγά σιγά να δείχνει τις τεράστιες δυνατότητές του. Οι επιχειρηματίες των νησιών, μαζί με τις τοπικές Αρχές αλλά και κάποια στελέχη του Υπουργείου Τουρισμού, αρχίζουν δειλά, αλλά ουσιαστικά, να κάνουν αυτό που έπρεπε να έχουν ξεκινήσει εδώ και 30 χρόνια… Να προβάλλουν δηλαδή τις ομορφιές και τις γωνιές της πατρίδας μας που όμοιές τους δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.

Έλληνες επιχειρηματίες και τοπικοί άρχοντες, οργανωμένα πλέον, απευθύνονται στα Μ.Μ.Ε. της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Ρωσίας κ.ά., προκειμένου να καλέσουν εκπροσώπους τους για ολιγοήμερες διακοπές σε προορισμούς όπως την Ύδρα. Σύμφωνα με τις δικές μου πληροφορίες, αυτό γίνεται σε δεκάδες γραφικά χωριά και νησιά μας, όπου μέχρι σήμερα το marketing ήταν κάτι σαν το σούσι -τουτέστιν, άγνωστο και σε όψη και σε γεύση.

Επιτέλους, οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον ελληνικό τουρισμό βλέπουν, εκτός από τους ημεδαπούς επισκέπτες, τα εκατοντάδες εκατομμύρια της Ευρώπης, της Αμερικής και του υπόλοιποι κόσμου. Το έχω γράψει άπειρες φορές, ότι η «βαριά βιομηχανία» μας είναι αποκλειστικά ο τουρισμός άλλο. Έπρεπε να ζήσουμε μια οικονομική καταστροφή για να καταλάβουμε ότι η εξωστρέφεια, και μόνο αυτή, μπορεί να φέρει την ανάπτυξη. Η Ύδρα και η προβολή που παίρνει αυτό το μικρό νησί σε μια αυστριακή εφημερίδα είναι ένα απλό παράδειγμα και δείχνει το δρόμο. Αν δουλέψουμε σωστά και οργανωμένα, η αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πατρίδα μας τα επόμενα χρόνια θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.

Νομίζω ότι ήρθε ο καιρός ο πλανήτης να μάθει ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο «Greek mousaka», σουβλάκι, Ακρόπολη και Μύκονος. Ελλάδα είναι τα πανέμορφα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα Δωδεκάνησα με την τεράστια ιστορία και τις ατελείωτες παραλίες, η Πελοπόννησος του Costa Navarino και των δαντελωτών ακτογραμμών, τα Κυκλαδονήσια με τους υπέροχους αέρηδες και το άγριο τοπίο. Ελλάδα είναι όλα εκείνα τα μέρη που μας κάνουν να μη θέλουμε ποτέ να αποχωριστούμε μια από τις πιο προικισμένες χώρες του κόσμου. Ας δουλέψουμε όλοι για να μοιραστούμε τις ομορφιές μας στα πέρατα της Οικουμένης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ