Εδώ και χρόνια έχω κάνει µία επιλογή! Δεν ταξιδεύω ποτέ µε αεροπορικές εταιρείες low cost. Πάντα θεωρούσα (και θεωρώ) ότι όταν αρχίσεις να κάνεις οικονοµία στο αεροπλάνο, δεν σταµατάς ποτέ µόνο στις αεροσυνοδούς, στα γεύµατα και στα καθίσµατα! Συνεχίζεις να κάνεις οικονοµία στους πιλότους, στη συντήρηση, στους µηχανικούς, στα ανταλλακτικά και γενικά απ’ όπου µπορείς να κόψεις, πετσοκόβεις για να πουλήσεις εισιτήριο φθηνότερα. Εγώ, φίλοι µου, µε την ασφάλειά µου δεν παίζω για €40 ή €50. Δεν θα βάλω το παιδί µου σε µια low cost εταιρεία µε αεροσυνοδούς χωρίς εκπαίδευση, κατευθείαν από τα κοµµωτήρια του Μπέρµιγχαµ.

Μέχρι εδώ «καλά», θα µου πείτε, «επιλογή σου είναι», «καλά κάνεις», «συµφωνούµε ή διαφωνούµε» και τέλος. Αµ δε… Θα ‘θελες. Διαπιστώνω µε τεράστια λύπη και στενοχώρια ότι σιγά σιγά οι λεγόµενες σοβαρές και µεγάλες εταιρείες γίνονται low cost, εφαρµόζοντας κατά γράµµα τα κολπάκια των low cost εταιρειών στα εισιτήρια και στις βαλίτσες, σε πρώτη φάση. Ναι, µην κάνετε τους έκπληκτους όταν µια εταιρεία µε τεχνάσµατα χρεώνει ξεχωριστά τη βαλίτσα από το εισιτήριο –συγγνώµη, αλλά το κόλπο το κάνει η easyJet (η καλύτερη low cost εταιρεία, την αναφέρουµε γιατί τη γνωρίζουµε όλοι) εδώ και χρόνια! Όταν χρεώνεις διαφορετικά τη θέση στην economy class, αυτό επίσης είναι κόλπο των low cost· διάδροµος €90, παράθυρο €110, για να κάτσεις µε τη γυναίκα σου δίπλα δίπλα €150… Όποιος έχει εµπειρία µε low cost, καταλαβαίνει… Το θέµα είναι ότι πλέον τα ίδια κόλπα, χειρότερα και πιο επαγγελµατικά, τα κάνουν οι δήθεν µεγάλες και σοβαρές εταιρείες.

Πρόσφατα ταξίδεψα στο Άµστερνταµ, πλήρωσα ξεχωριστά το εισιτήριό µου, ξεχωριστά τις βαλίτσες –ΟΚ το «έφαγα», δεν µπορούσα να κάνω αλλιώς. Στην επιστροφή, όµως, µου έπαιξαν ένα παιχνίδι αλήτικο και αντιεπαγγελµατικό. Τι έκαναν… Πηγαίνω στο αεροδρόµιο για την επιστροφή, κάνω το τσεκάρισµα και µου βγάζει το µηχάνηµα ότι θέσεις έχει µόνο στη µέση των καθισµάτων. Τι να κάνω πληρώνω extra €50 για να καθίσω µε τον συνταξιδιώτη µου στην οικονοµική comfort, γιατί µόνο εκεί είχε ελεύθερες θέσεις, φυσικά µε χρέωση! Μπαίνω στο αεροπλάνο και διαπιστώνω ότι είχε ελεύθερες θέσεις πολλές και παντού, µε έβαλαν δηλαδή να πληρώσω κάτι που δεν χρειαζόταν. Αυτό δεν θα το έκανε καµιά low cost εταιρεία.

Συµπέρασµα; Οι λεγόµενες σοβαρές και µεγάλες εταιρείες γίνονται ευτελέστερες των χειρότερων low cost! Προσέξτε πάρα πολύ στις χρεώσεις εισιτηρίων, γιατί την πατάτε εκεί που δεν το περιµένετε και πληρώνετε τσάµπα χρήµατα –µέχρι και δύο φορές το εισιτήριο που έχετε κλείσει δήθεν φτηνό, σε µια δήθεν σοβαρή αεροπορική εταιρεία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ