Θετικά &

αρνητικά

Πολύς κόσµος παραµένει επιφυλακτικός µε τις low cost µιας και ο οικονοµικός ναύλος δηµιουργεί υποψίες σχετικά µε θέµατα ασφαλείας, απειρία πιλότων ακόµα και για τους τεχνικούς ελέγχους του αεροσκάφους.

Κι όµως η άποψη αυτή είναι λανθασµένη µιας και οι low cost πληρούν όλες τις προδιαγραφές που απαιτεί ο ευρωπαϊκός νόµος για τις αεροπορικές εταιρείες και τις τηρούν αυστηρότατα χωρίς εξαιρέσεις! Να σηµειώσουµε επίσης ότι τα αεροσκάφη που χρησιµοποιούν είναι ίδια µε τις άλλες αεροπορικές, ενώ κάποιες low cost είναι θυγατρικές µεγάλων αεροµεταφορέων όπως για παράδειγµα η Germanwings της Lufthansa και η Scoot της Singapore Airlines. Όπως βέβαια βέβαια σε όλα τα πράγµατα σε αυτή τη ζωή και οι low cost έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους!

Θετικά

Χαµηλό κόστος εισιτηρίων.

Άµεση έρευνα αγοράς από τον ίδιο τον ταξιδιώτη οποιαδήποτε στιγµή το επιθυµεί.

Εύκολη επιλογή πτήσεων και τιµών µε online εργαλεία σύγκρισης.

Μπορεί ο ίδιος ο ταξιδώτης να προσθέσει τα τα extras που επιθυµεί, ανάλογα της χρέωσης.

Εύκολη διασύνδεση προορισµών µε low cost ναύλους ακόµα και µε ανταπόκριση πτήσεων εντός και εκτός Ευρώπης.

Φθηνά εισιτήρια ακόµα και για διαφορετικές ώρες µέσα στην ηµέρα και όχι απαραιτήτως για πολύ πρωινά ωράρια όπως οι regular εταιρείες.

Επιλέγοντας αερολιµένες µε χαµηλούς φόρους, οι low cost πετούν για προορισµούς στους οποίους οι ακριβότερες εταιρείες δεν πάνε καθόλου ή πάνε µόνο µε ανταπόκριση.

Aρνητικά

Πρέπει να αγοράσετε τη θέση που επιθυµείτε, ειδικά αν ταξιδεύετε µε παρέα και δεν θέλετε να κάτσετε χώρια.

Σε αρκετές εταιρείες (π.χ. Ryanair) πρέπει να αγοράσετε και προτεραιότητα επιβίβασης αν θέλετε να πάρετε τη χειραποσκευή σας µαζί σας στην καµπίνα.

Δεν υπάρχει ταξιδιωτικός πράκτορας. Η επικοινωνία µε την εκάστοτε εταιρεία µπορεί να γίνει µόνο online ή τηλεφωνικά µε υπάλληλο στην έδρα της και θα πρέπει να µιλήσετε αγγλικά (ή και σε άλλη γλώσσα, αναλόγως) µε χρέωση µονάδας εξωτερικού.

Low cost VS Aegean- Συγκρίνουμε τιμές σε δημοφιλείς προορισμούς από Ελλάδα και σπάμε ταμεία

Σε περίπτωση ακύρωσης µιας regular πτήσης, προβλέπεται µετάβαση στον προορισµό σας µε την αµέσως επόµενη πτήση συνεργαζόµενης ή οποιασδήποτε άλλης εταιρείας, ενώ καλύπτονται και τα έξοδα διανυκτέρευσης, εφόσον χρειαστεί. Οι low cost έχουν διαφορετική τακτική. Αν γίνει ακύρωση, επιλέγετε είτε µετάβαση στον προορισµό σας µε την επόµενη πτήση της ίδιας εταιρείας και µόνο (η οποία δεν σηµαίνει ότι θα είναι απαραίτητα την ίδια ηµέρα), είτε επιστροφή των χρηµάτων στην κάρτα σας µέσα σε 7-15 ηµέρες. Κάποιες εταιρείες, όπως η easyJet, προσφέρουν την επιλογή µίας δωρεάν πτήσης σε οποιονδήποτε από τους προορισµούς της, η οποία πρέπει να πραγµατοποιηθεί µέσα στο επόµενο εξάµηνο.

Οι low cost δεν προβλέπουν διανυκτέρευση σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, οπότε τα έξοδα ξενοδοχείου είναι δικά σας. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα αιτήµατος κάλυψης των εξόδων αυτών, αν η εταιρεία είναι ξεκάθαρα υπαίτια. Κρατήστε τις αποδείξεις για να τις υποβάλετε ηλεκτρονικά ή µε φαξ και ειδική επιτροπή θα εξετάσει µέσα σε µικρό χρονικό διάστηµα αν θα σας αποζηµιώσει ή όχι.

Υπάρχει χρέωση για οποιαδήποτε τροποποίηση θέλετε να κάνετε στο εισιτήριό σας όπως για παράδειγµα το όνοµα. Γι΄αυτό φροντίστε να συµπληρώσετε πολύ προσεκτικά τα στοιχεία σας πριν κάνετε την κράτησή σας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ