Το ρόδι μπορεί στη συνείδησή μας να έχει καθιερωθεί ως σύμβολο μακροζωίας, καλοτυχίας και γονιμότητας, για τους Δραμινούς όμως είναι το “σωτήριο” φρούτο που έβγαλε την τοπική κοινωνία από την κρίση.

Με πρωτοβουλία του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παραγωγών Κηπευτικών Αγίου Αθανασίου Δράμας (ΑΣΟΠ) το 2008 φυτεύονται τα δέντρα και το 2012, μέσα στην κρίση, οι καλλιεργητές αρχίζουν να δρέπουν τους πρώτους καρπούς.

Σήμερα, 850 παραγωγοί από όλη την Ελλάδα καλλιεργούν 10.000 στρέμματα ροδιάς, εφαρμόζοντας το σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης, με τον ΑΣΟΠ να απορροφά ολόκληρη την παραγωγή τους, την οποία ταυτοποιεί και προωθεί σχεδόν αποκλειστικά στο εξωτερικό.

Το Fortune Greece ταξίδεψε μέχρι τη Δράμα και επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις του ΑΣΟΠ αλλά και τις καλλιέργειες ροδιού, ενός φρούτου άρρηκτα συνδεδεμένου με την παράδοση και την ιστορία του τόπου που αντλεί τη γοητεία του από το μύθο της Περσεφόνης και το Ναό του Θεού Διονύσου. Εκεί μας υποδέχτηκε ο Διευθυντής του ΑΣΟΠ Δράμας, Παναγιώτης Αθανασιάδης, ο οποίος μας μίλησε για τα εμπορικά οφέλη του ροδιού και τον τρόπο που έχει επηρεάσει την τοπική οικονομία.

Όπως μας εξήγησε, σε κάθε στρέμμα φιλοξενούνται περίπου πενήντα δέντρα και ο μέσος όρος ζωής του ευεργετικού για τον ανθρώπινο οργανισμό φρούτου είναι περίπου100 χρόνια. Πρόκειται για μια αρκετά προσοδοφόρα επένδυση αν αναλογιστεί κανείς ότι το καθαρό εισόδημα που προκύπτει ανά στρέμμα είναι της τάξης των 500 ευρώ.  Οι πρώτοι καρποί δρέπονται 4-5 χρόνια μετά τη φύτευση του δέντρου, ενώ το μέσο κόστος καλλιέργειας κάθε στρέμματος υπολογίζεται στα185 ευρώ.

Εκτός από τον 100% φυσικό χυμό ροδιού, (σε κανονική και βιολογική εκδοχή) – στον οποίο το brand του ΑΣΟΠ κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του συνδέσμου περιλαμβάνεται ρόδι με αρώνια, με μπλοούμπερι και με αλόη, τα οποία προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς που δραστηριοποιούνται σε όλη τη χώρα, αλλά και μαρμελάδες με 65% φυσικό φρούτο. Τα προϊόντα έχουν τύχει της αναγνώρισης του καταναλωτικού κοινού και χάρη στην αυξημένη ζήτηση που καταγράφουν για λόγους μακροζωίας και ίασης διαφόρων προβλημάτων, έχουν τοποθετηθεί σε όλες τις γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ -πλην του Lidl- ενώ θέμα χρόνου είναι και η τοποθέτησή τους στα ράφια του Μασούτη.

Νέα επένδυση ενός εκατομμυρίου ευρώ

“Από τους 80 τόνους ροδίου ημερήσιας παραγωγής ως νωπό φρούτο, το 1/4, οι 20 δηλαδή τόνοι, προορίζονται για χυμό. Συσκευασμένα σε γυάλινο και όχι σε πλαστικό μπουκάλι που μπορεί να λειτουργήσει ως εστία μικροβίων, στη σωστή θερμοκρασία, το προϊόν μπορεί να έχει διάρκεια ζωής δώδεκα μήνες”, λέει ο κ. Αθανασιάδης και προσθέτει πως στα άμεσα σχέδια του συνεταιρισμού που ξεκίνησε μέσα στην κρίση και από την αρχή της λειτουργείας του μέχρι και σήμερα έχει κάνει αλματώδη πρόοδο, είναι η υλοποίηση επένδυσης ενός εκατομμυρίου ευρώ για την αγορά ψυκτικών θαλάμων, την επέκταση του εργοστασίου και τη  βελτίωση της παραγωγής.

“Όταν ξεκινήσαμε το 2012 υπήρχε μόνο ένας κωδικός. Πλέον κατέχουμε μερίδιο άνω του 50% και τα οικονομικά μας μεγέθη διπλασιάζονται κάθε χρόνο. Εκτιμούμε ότι έτσι θα κινηθούμε και το 2017 αφού έχουμε προμήθεια πρώτης ύλης σε φρούτο 3.000 τόνων, σχεδόν 700.000 κιλά χυμού. Το  2016 ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 1,7 εκατομμύρια ευρώ και όλα συνηγορούν ότι  η τρέχουσα χρονιά θα κλείσει με τζίρο κοντά στα 3 εκατομμύρια ευρώ” τονίζει.

Δυνατή είσοδος στην αμερικανική αγορά

Μέσα στο Μάιο η χάρη του ελληνικού ροδιού, δια χειρός ΑΣΟΠ, θα φτάσει και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, με την πρώτη παλέτα για Αμερική τέλος του μήνα. Το επόμενο βήμα είναι η είσοδος στα αραβικά κράτη καθώς και η ενδυνάμωση της υφιστάμενης παρουσίας στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη και κυρίως στη Γαλλία, τη  Γερμανία και τη Σουηδία.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο μεγάλος ανταγωνιστής του ελληνικού ροδιού είναι το αντίστοιχο ισπανικό, τουρκικό και ισραηλινό. Ωστόσο, η μοναδική ποικιλία του και το μικροκλίμα στο οποίο αναπτύσσεται το καθιστούν ως το ρόδι με τα περισσότερα αντιοξειδωτικά στοιχεία γεγονός που αποτελεί και το συγκριτικό του πλεονέκτημα.

Δείτε γιατί η Καρδίτσα είναι παράδειγμα προς μίμηση για την υπόλοιπη χώρα

Επιπρόσθετα, στα “σκαριά” είναι και  το λανσάρισμα ενός υπερ-χυμού, όπως τον αποκαλεί ο κ. Αθανασιάδης, που θα κάνει αίσθηση στην αγορά, αλλά και στον κλάδο της Υγείας. “Η φιλοσοφία που διέπει άλλωστε τη διοίκηση του ΑΣΟΠ είναι οτιδήποτε δημιουργεί, να έχει ως άξονα την υγιεινή διατροφή και να αξιοποιεί τις ελληνικές υπέρ τροφές. Στην παρούσα φάση αναζητούμε φόρμουλες πάνω στα συμπληρώματα διατροφής, με τη μορφή κάψουλας και βασικό συστατικό το ρόδι”. Παράλληλα, σε λίγες μέρες θα κάνει ντεμπούτο και ο δίλιτρος ασκός χυμού από βιολογικό ρόδι, ο οποίος διατηρείται σε μια καινοτόμα συσκευασία και θα πωλείται κοντά στα 12 ευρώ.

Πηγή: news247.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ