Ο Έλληνας δυστυχώς –και για κάποια πράγµατα ευτυχώς– έχει ακόµα πολύ διαφορετική ταξιδιωτική κουλτούρα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Η πρώτη σκέψη για µια εξόρµηση στο εξωτερικό κινείται σε γνώριµα µονοπάτια ανάµεσα σε πασίγνωστους προορισµούς και µεγάλες µητροπόλεις, ενώ όσες µέρες κι αν έχει στη διάθεσή του περιορίζεται στα κλασικά αξιοθέατα. Φέτος θα σας προτείνω να δείτε το ταξίδι µε άλλο µάτι και σας αποκαλύπτω τις 10 κορυφαίες τάσεις που θα µας απασχολήσουν το 2017!

1. Γαστρονοµικός τουρισµός
Το φαγητό είναι αναπόσπαστο κοµµάτι κάθε ταξιδιού. Ο γαστρονοµικός τουρισµός αναδεικνύεται σε µια από τις πιο δυνατές τάσεις και οι tour operators και όχι µόνο αρχίζουν να το λαµβάνουν σοβαρά υπόψη τους. Οι εµπειρίες γύρω από αυτό δεν περιορίζονται µόνο σε ένα γεύµα ή ένα δείπνο στα καλύτερα εστιατόρια της εκάστοτε πόλης, αλλά περιλαµβάνουν σεµινάρια µαγειρικής, ξενάγηση σε φάρµες καθώς και υπαίθριες αγορές και πολλές ακόµα customized απολαύσεις, απόλυτα συνδεδεµένες µε την κουλτούρα του τόπου.

2. Γίνε ταξιδιωτικός πράκτορας
Με τα νέα µέσα να εισέρχονται δυναµικά και στο σύµπαν του ταξιδιού, φαίνεται ότι οι παραδοσιακοί τουριστικοί πράκτορες αρχίζουν σιγά σιγά να ξεθωριάζουν, εκτός φυσικά από τους πολύ εξειδικευµένους. Πολλά δωρεάν «εργαλεία» χρησιµοποιούν προηγµένη τεχνολογία για την αναζήτηση σε χιλιάδες ιστοσελίδες κρατήσεων, ώστε να µας δώσουν τα αποτελέσµατα εκείνα που θα κάνουν το ταξίδι µας πλήρως tailor made και µάλιστα πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.

3. Solo travel
Μια άνθηση σε resorts αλλά και τουριστικά γραφεία που απευθύνονται µόνο σε γυναίκες παρατηρείται το τελευταίο διάστηµα στο εξωτερικό
και τα solo ταξίδια γένους θηλυκού κερδίζουν έδαφος. Αυτό το αναδυόµενο «ρεύµα» ενισχύεται από την απευθείας αναζήτηση κάθε ταξιδιώτη –παρακάµπτοντας τα πρακτορεία– για πιο προσωποποιηµένες εµπειρίες.

4. Ecotourism
Οι ταξιδιώτες µοιάζουν τώρα να είναι περισσότερο ευαίσθητοι από ποτέ σχετικά µε το ενεργειακό τους αποτύπωµα, ειδικά όταν βρίσκονται σε αποµακρυσµένες περιοχές, και προτιµούν εναλλακτικές µε µικρότερες συνέπειες στο περιβάλλον σε µια προσπάθεια να έχουν συνολικά θετική εµπειρία τόσο οι ίδιοι όσο και εκείνοι που τους «φιλοξενούν». Παράλληλα παγκόσµιες καµπάνιες αφυπνίζουν το κοινό για µια πιο βιώσιµη µορφή τουρισµού και µάλιστα οι επαγγελµατίες του χώρου θα πρέπει να περιµένουν το επόµενο διάστηµα αλλαγή στη νοοτροπία των επισκεπτών, οι οποίοι αναµένεται να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση και να στηρίζουν τις επιχειρήσεις που συµβαδίζουν µε αυτήν.

5. Η άνθηση του bleisure
Από τις αγγλικές λέξεις business και leisure είναι ο καινούριος όρος που χρησιµοποιείται για τον συνδυασµό των δύο, δηλαδή της δουλειάς µε τη διασκέδαση. Μια νέα τάση που εφαρµόζουν µεγάλες εταιρείες στο εξωτερικό προσφέροντας περισσότερα κίνητρα στους εργαζοµένους τους στα επαγγελµατικά τους ταξίδια. Όλο και περισσότερα στελέχη έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρατείνουν τη διαµονή τους για προσωπικές διακοπές ή να πάρουν µαζί τους µέλη της οικογένειάς τους, προκειµένου να ανακαλύψουν µαζί τον τόπο τις ελεύθερες ώρες τους. Αυτό, µάλιστα, ενισχύθηκε ιδιαίτερα από τη δηµοφιλία του airbnb.

6. Η νέα γενιά δίνει τον τόνο
Οι νεαροί φαίνεται ότι εκτιµούν περισσότερο τις εµπειρίες έναντι των υλικών αγαθών, συχνά όµως δεν έχουν την άνεση να κάνουν ακριβές διακοπές σε first class µέρη. Θα ταξιδέψουν όµως πολύ το 2017,
µένοντας µέσα στο budget τους και επιλέγοντας εσωτερικούς αλλά και οικονοµικούς προορισµούς, τους οποίους θα εξερευνήσουν µε το δικό
τους στυλ και θα προσδώσουν νεανικό boost!

7. Ταξίδι στην περιπέτεια
Στις πρώτες θέσεις των προτιµήσεων τη νέα σεζόν είναι και τα ταξίδια γεµάτα δράση! Από ένα σαφάρι στην Αφρική ή πεζοπορία στις Ελβετικές Άλπεις µέχρι κολύµπι µαζί µε φαλαινοκαρχαρίες στο Μεξικό. Η Βόρεια και η Νότια Αµερική αναδεικνύονται σε top τοποθεσίες για κάτι τέτοιο, ενώ οι ταξιδιώτες εκδηλώνουν ολοένα και µεγαλύτερο ενδιαφέρον για µια customized εµπειρία και απορρίπτουν σταδιακά τη «σκληρή» περιπέτεια.

8. Όλα για µια φωτογραφία
Οι τουρίστες το 2017 αναζητούν τρόπους για να τεκµηριώσουν τα ταξίδια τους. Δεδοµένου ότι τα σύγχρονα κινητά έχουν εξαιρετικές κάµερες, αλλά και το πόσο έχουν διαδοθεί οι action cameras, όλο και περισσότεροι χρησιµοποιούν τις συσκευές τους για να «συλλάβουν» αξέχαστες στιγµές.
Αυτό, φυσικά, λειτουργεί θετικά και για τους tour operators, οι οποίοι µπορούν να επωφεληθούν καθώς είναι το τέλειο εργαλείο social media marketing δεδοµένου ότι βοηθά να χτίσουν περιεχόµενο από χρήστες.

9. Go local
Ολοένα και πιο πολλοί αφήνουν πίσω τους την τουριστική πεπατηµένη και προτιµούν πιο αυθεντικές εναλλακτικές και κυρίως παρέα µε τους ντόπιους. Και αυτή είναι µια από τις πιο δυνατές «διαθέσεις» της σεζόν, καθώς τα ποσοστά όσων αναζητούν τα «κρυµµένα διαµάντια» κάθε τόπου έχουν αυξηθεί κατά πολύ.

10. Οι νέοι hot προορισµοί
Οι new age ταξιδιώτες επιλέγουν πιο προσεκτικά και συγκεκριµένα τα µέρη που θα επισκεφθούν συλλέγοντας εµπειρίες. Δέκα από αυτά, που θα πρωταγωνιστήσουν το 2017 είναι:
• Aβάνα, Κούβα
• Κέιπ Τάουν, Νότια Αφρική
• Μέριδα, Μεξικό
• Βανκούβερ, Καναδάς
• Κιότο, Ιαπωνία
• Σαντιάγο, Χιλή
• Γρανάδα, Ισπανία
• Κοπεγχάγη, Δανία
• Λίµα, Περού
• Νέα Ορλεάνη, ΗΠΑ
Τάσος Δούσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ