Αντίο στις “ελεύθερες” διακοπές φαίνεται πως λένε οι Βρετανοί, καθώς, σύμφωνα με όσα καταγράφει η ένωση Βρετανών τουριστικών πρακτόρων, ABTA στην έκθεση Holiday Habits, σημειώνεται αύξηση στο ποσοστό εκείνων που κάνουν κρατήσεις διακοπών σε τουριστικά γραφεία αλλά και στις κρατήσεις πακέτων διακοπών.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία βασίζεται σε στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικών Τάσεων της ABTA, το 19% των ταξιδιωτών από τη Βρετανία, 17% περισσότεροι σε σχέση με το 2015, έκαναν κράτηση ταξιδίου από ταξιδιωτικό γραφείο το τελευταίο 12μηνο.

Τα πιο πλούσια νοικοκυριά αλλά και οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών (25-34) έτειναν να κάνουν περισσότερες κρατήσεις σε πρακτορείο, με μερίδιο 35% και 29% αντίστοιχα. Με την ηλικία, μειώνεται η χρήση πρακτορείων, με τους άνω των 65 ετών Βρετανούς να ήταν εκείνοι που τα προτιμούσαν λιγότερο για κράτηση διακοπών (13%) και να προτιμούν κράτηση από την άνεση του τηλεφώνου (38%).

Όσοι απευθύνονταν για κράτηση σε πρακτορείο, προτιμούσαν νέους προορισμούς, διακοπές με 7 διανυκτερεύσεις ή περισσότερες και city break.

Σύμφωνα με την ΑΒΤΑ, τα πρακτορεία προτιμώνται λόγω των ταξιδιωτικών συμβουλών που προσφέρουν οι ειδικοί και των καινοτομιών στην εμπειρία που προσφέρουν τα σύγχρονα καταστήματα, στοιχεία ελκυστικά για τις νεότερες γενιές οι οποίες αναμένεται να διαδώσουν περαιτέρω τα κρατήσεις μέσω καταστήματος.

Τα πακέτα διακοπών ήταν ο δημοφιλέστερος τύπος διακοπών στο εξωτερικό, καθώς πέρυσι προτιμήθηκε από το 53% των Βρετανών, 6% περισσότερους σε σχέση με το 2015 και 10% περισσότερους από το 2011.

Η ανάπτυξη στη ζήτηση για πακέτα διακοπών πυροδοτείται από τις νεαρές και την τρίτη ηλικία. Οι Βρετανοί άνω των 65 ετών είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση κρατήσεων, με σχεδόν τα 2 τρίτα (63%) των ατόμων αυτών να έχουν κάνει χρήση πακέτου διακοπών φέτος, έναντι 47% το 2015.

Επιπλέον οι νεότερες γενιες ανακαλύπτουν τα πακέτα διακοπών, με περισσότερους από τους μισούς ηλικίας 18-24 να κάνουν τέτοιο είδος διακοπών στο εξωτερικό το περασμένο 12μηνο, έναντι 46% το 2015. Βασικά τους κίνητρα, το value for money και η φροντίδα για όλα τα ζητήματα του ταξιδίου.

Επιπλέον, ο λόγος της φροντίδας για όλα τα ζητήματα του ταξιδιού λειτουργεί ως απόλυτη προτεραιότητα για το 73% των Βρετανών που προτιμά πακέτο διακοπών, ενώ ο λόγος για αυτή την προτίμηση το 2015 ήταν το καλύτερο value, το οποίο έχει υποχωρήσει στη δεύτερη θέση των προτεραιοτήτων.

Επιπλέον, έχει αυξηθεί η σημασία της οικονομικής προστασίας, σε διπλάσιο ποσοστό έναντι του 2015 (από 16% σε 29% φέτος).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ