Η δουλειά της αεροσυνοδού, από την υποδοχή στο αεροπλάνο μέχρι το σερβίρισμα και τον αποχαιρετισμό, έχει πολλά περισσότερα καθήκοντα από όσα πιστεύουν πολλοί επιβάτες. 

 

Αεροσυνοδοί, αποκαλύπτουν ότι το επάγγελμά τους κρύβει αρκετές δυσκολίες, απαιτήσεις, μυστικά και τρικ που οι περισσότεροι δε γνωρίζουν:

Αegean: Όλες οι πτήσεις εξωτερικού με έκπτωση 35%! Ισχύει για κρατήσεις ως 19/2

Εχθρός το αναψυκτικό τύπου Cola 

Από όλα τα αναψυκτικά που σερβίρουμε στους επιβάτες, αυτά με ανθρακικό του τύπου Cola παίρνουν τον περισσότερο χρόνο για να σερβίρουμε κι αυτό γιατί ο αφρός του ανθρακικού δεν απορροφάται εύκολα στα 35.000 πόδια. «Τον ίδιο χρόνο που κάνω να σερβίρω το συγκεκριμένο αναψυκτικό, θα μπορούσα να σερβίρω τρεις επιβάτες», δήλωσε υπάλληλος.

Volotea: Η προσφορά που θα γίνει’καπνός’! Αεροπορικά εισιτήρια που ξεκινούν από 5 ευρώ!

Δύσκολη η πρόσληψη

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων που έχει δεχθεί ποτέ αεροπορική εταιρεία του εξωτερικού το 2010, είναι 100.000 αιτήσεις. Αυτό το μέγεθος ανταγωνισμού σημαίνει ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι που περνούν από συνέντευξη, έχουν πτυχίο κολεγίου και αρκετοί είναι αεροσυνοδοί ως δεύτερο επάγγελμα.

Οι δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας αεροσυνοδός είναι να μιλάει οπωσδήποτε μια δεύτερη γλώσσα και αν έχει εργαστεί στο παρελθόν σε παρόμοια θέση, αυτό είναι σημάδι ότι γνωρίζει τον τρόπο ζωής του αεροσυνοδού και είναι εξοικειωμένος. Μόλις ένα 4% καλείται για δεύτερη συνέντευξη, και είναι στο χέρι του να «ζυγίσει» τα υπέρ και τα κατά της δουλειάς.

Το ύψος παίζει ρόλο

Σε παλαιότερες δεκαετίες, οι προδιαγραφές των αεροσυνοδών ήταν συγκεκριμένες και τα κριτήρια αυστηρά. Το 1970, οι οργανώσεις για τα δικαιώματα των γυναικών ανάγκασε τις αεροπορικές εταιρείες να αλλάξουν τους κανόνες. Η πρώτη αλλαγή ήταν το όριο ηλικίας των γυναικών ενώ μέχρι τη δεκαετία του ’80, είχε αποσυρθεί επίσης ο περιορισμός του γάμου.

Όσον αφορά το βάρος, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αυτόν τον κανόνα. Το ίδιο ισχύει και με το ύψος: «Θα πρέπει να είμαστε αρκετά ψηλές ώστε να μπορούμε να πιάσουμε τον εξοπλισμό από τους αποθηκευτικούς χώρους πάνω από το κεφάλι των επιβατών, αλλά όχι τόσο ψηλές που να χτυπάει το κεφάλι μας στο ταβάνι», λέει αεροσυνοδός.

Ακραία περιστατικά 

Στο παρελθόν, ένας επιβάτης από το Μαϊάμι προσπάθησε να επιβιβαστεί με το σώμα της νεκρής μητέρας του μέσα στη βαλίτσα. Γιατί όμως να κάνει κανείς κάτι τέτοιο; Επειδή είναι ακριβή η μεταφορά ανθρωπίνων σωμάτων και η διαφορά στην τιμή διαφέρει ανά προορισμό.

Από την άλλη, κανένας επιβάτης δεν πεθαίνει κατά τη διάρκεια της πτήσης, εκτός κι αν το ανακοινώσει γιατρός που θα βρίσκεται μέσα στο αεροσκάφος. Σε κάποια από τις σπάνιες αυτές περιπτώσεις, το πλήρωμα θα κάνει τα πάντα ώστε να διαχειριστεί σωστά την κατάσταση με ευαισθησία και σεβασμό.

3 «χαμένες» ημέρες για τη χώρα: Γιατί δεν υπάρχει Έλληνας που να γεννήθηκε μεταξύ 16 και 28 Φεβρουαρίου 1923

Σκανάρισμα του χώρου

Συνήθως, η μεγάλη ουρά ανθρώπων έξω από την τουαλέτα, προδίδει το γεγονός ότι μπορεί να κάνετε πράγματα που ακολουθούν το μοτίβο του δημοφιλούς Mile High Club και δεν αρμόζουν κατά τη διάρκεια πτήσης. Είναι απαγορευτικό να μην υπακούσετε τις εντολές των αεροσυνοδών. «Αν σας ζητήσουμε να σταματήσετε ό,τι κάνετε, τότε σταματήστε», εξηγεί αεροσυνοδός.

Η δύσκολη καθημερινότητα και οι ακραίες στιγμές εν πτήσει περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των αεροσυνοδών. Ωστόσο το επάγγελμα δεν παύει να είναι γοητευτικό και να προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες ζωής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ