Στο ρυθμό του Μουντιάλ ζει αυτό το διάστημα το φίλαθλο κοινό του πλανήτη, με τις 32 εθνικές ομάδες που συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση να διεκδικούν την ανώτατη διάκριση του ποδοσφαίρου και τους οπαδούς τους να καρδιοχτυπούν σε κάθε λάκτισμα. Πολλοί από αυτούς μάλιστα αποφάσισαν να ακολουθήσουν τις ομάδες στη Ρωσία προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά τους αγώνες.

Όταν ο τουρισμός βάζει γκολ

Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία της Ένωσης Ρώσων Tour Operators, υπολογίζεται ότι περίπου 400.000 ξένοι επισκέπτες θα ταξιδέψουν στη Ρωσία το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου που πραγματοποιείται το Μουντιάλ, αφήνοντας στη ρωσική οικονομία περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το ρωσικό Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης.

Ο μέσος όρος διαμονής είναι οι 13 νύχτες, αν και όπως διευκρινίζει μελέτη της ForwardKeys, αμέσως μετά τον τελικό οι διανυκτερεύσεις πέφτουν και πάλι στα φυσιολογικά επίπεδα, καταδεικνύοντας ότι βασικός στόχος των επισκεπτών είναι η παρακολούθηση των αγώνων και όχι η περιήγηση στη χώρα. Μέχρι στιγμής πάντως, οι κρατήσεις για την περίοδο του Μουντιάλ είναι αυξημένες κατά 39,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι ταξιδιώτες προς τη Ρωσία δεν είναι μόνο οι οπαδοί των 32 εθνικών ομάδων που προκρίθηκαν. Παρατηρείται σημαντική άνοδος τουριστών και από χώρες που δεν κατάφεραν να περάσουν από τους προκριματικούς αγώνες. Συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη άνοδο τουριστών προς τη Ρωσία, από τις χώρες που προκρίθηκαν εμφανίζουν οι: Βραζιλία, Ισπανία, Αργεντινή, Νότια Κορέα, Μεξικό, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Αυστραλία, Αίγυπτος και Περού. Από τις χώρες που δεν προκρίθηκαν, τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν οι: ΗΠΑ, Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Ισραήλ, Ινδία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Παραγουάη, Καναδάς, Τουρκία και Νότια Αφρική.

Σχετική εικόνα

Εκτός από την ίδια τη Ρωσία, σημαντικά οφέλη από το Μουντιάλ απολαμβάνουν και πολλά μεγάλα Ευρωπαϊκά αεροδρόμια, καθώς περίπου το 40% των επισκεπτών της διοργάνωσης επιλέγουν πτήσεις με ενδιάμεσες στάσεις στην Ευρώπη ή αλλού. Πρώτο στη λίστα φιγουράρει το αεροδρόμιο του Ντουμπάι, με αύξηση των transit επιβατών για Ρωσία κατά 202% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Και η λίστα συμπληρώνεται με τα αεροδρόμια του Χίθροου στο Λονδίνο (+236%), του Παρισιού (+164%), της Κωνσταντινούπολης (+148%), του Ελσίνκι (+129%), της Ρώμης (+125%), του Άμστερνταμ (+92%), του Μονάχου (+60%) και της Φρανκφούρτης (+49%).

Αποτέλεσμα εικόνας για touristes sport

Αθλητικός τουρισμός

Μπορεί το Μουντιάλ να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αθλητικές διοργανώσεις παγκοσμίως και άρα τα μεγέθη του να είναι τεράστια, ωστόσο τα πιο πάνω νούμερα καταδεικνύουν τη δυναμική που έχει ο αθλητικός τουρισμός εν γένει. Και για να είμαστε σαφείς, ο αθλητικός τουρισμός αφορά στην προσέλκυση αθλητικών φορέων για την πραγματοποίηση προπονήσεων σε έναν προορισμό ή για τη συμμετοχή σε κάποια αθλητική διοργάνωση. Επιπλέον περιλαμβάνει, εκτός από τους αθλητές, προπονητές, τεχνικούς και παντός είδους συνοδούς, και τους θεατές-φιλάθλους που ακολουθούν τις αγαπημένες τους ομάδες / αθλητές.

Σύρος: Η καλύτερη λύση για διακοπές!

Ο αθλητικός τουρισμός αποτελεί μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μορφές τουρισμού παγκοσμίως, καθώς σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς το 25% των τουριστών κάνει σπορ στις διακοπές ενώ ο αθλητικός τουρισμός είναι υπεύθυνος για 220 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις.

Κατέχει ήδη το 12,12% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, ενώ στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες αντιστοιχεί στο 20% του τουρισμού.

Σύμφωνα με τη μελέτη αγοράς της Technavio, o αθλητικός τουρισμός εκτιμάται ότι θα έχει ποσοστό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 41,45% μεταξύ του 2017 και 2021.

Και το καλύτερο; Έχει 12μηνη διάρκεια! Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να συμβάλει θετικά στην προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ενώ ανάλογα με την αθλητική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλει στη διάχυση της τουριστικής κίνησης σε όλη τη χώρα. Για παράδειγμα, μια ομάδα ποδοσφαίρου που επιθυμεί να κάνει προπονήσεις το καλοκαίρι σε κάποιο δροσερό μέρος, μπορεί να επισκεφθεί έναν ηπειρωτικό, ορεινό προορισμό, αρκεί φυσικά να υπάρχει η απαραίτητη αθλητική υποδομή.

Το προφίλ του ανθρώπου που κάνει αθλητικό τουρισμό είναι στην κλίμακα των κορυφαίων 10 τουριστών με υψηλές δαπάνες στον κόσμο. Είναι πιο τολμηροί, τους αρέσει να ταξιδεύουν, έχουν τη συνήθεια να έχουν την οικογένεια τους μαζί, καθώς ο αθλητισμός είναι οικογενειακή διασκέδαση και τείνουν επίσης να επιστρέφουν στον τόπο προορισμού που τους προσέφερε αξέχαστες εμπειρίες και δημιούργησε μοναδικές αναμνήσεις.

Σύμφωνα με έρευνες σημαντικό στοιχείο, είναι ο τόπος που επισκέπτονται να έχει ιστορία, μνημεία, άνετα καταλύματα, ένα -δηλαδή- πλήρες πακέτο ψυχαγωγίας. Με λίγα λόγια, μένουν περισσότερο σε διάρκεια από άλλους τύπους τουριστών, ενώ συνεισφέρουν και σε άλλες μορφές τουρισμού.

Αποτέλεσμα εικόνας για μαραθωνιος νησι

Η θέση της Ελλάδας στον χάρτη του αθλητικού τουρισμού

Αν και δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία, η Ελλάδα έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δυναμικά στον τομέα του αθλητικού τουρισμού. Υπολογίζεται ότι το 10% των συνολικών της αφίξεων αφορούν τον αθλητικό τουρισμό.

Η νούμερο ένα διοργάνωση αυτή τη στιγμή είναι ο Κλασικός ή Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, ο οποίος συγκεντρώνει πάνω από 20.000 ξένους επισκέπτες στην πρωτεύουσα για περίπου πέντε ημέρες, οι οποίοι εκτιμάται ότι δαπανούν πάνω από 20 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον στον στίβο του αθλητικού τουρισμού έχουν μπει και άλλες πόλεις με σημαντικές διοργανώσεις, συχνά ιδιωτικής πρωτοβουλίας, όπως η Μεσσηνία, η Σαντορίνη, τα Ζαγοροχώρια, η Κρήτη, οι Σπέτσες, η Ρόδος, η Θεσσαλονίκη.

Το Ναύπλιο είχε ροζ επισκέπτες

Η δυναμική ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα είναι μεγάλη, αφού συνδυάζει πολλά αξιοθέατα και πολλά διαφορετικά φυσικά περιβάλλοντα που ταιριάζουν με διάφορες αθλητικές διοργανώσεις, ωστόσο πρέπει να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για την προσέλκυσή τους αλλά και το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

Πηγή: tornosnews.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ