Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
26.4 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsΠόσο κόστισαν στις αεροπορικές εταιρείες οι χαμένες αποσκευές to 2024

Πόσο κόστισαν στις αεροπορικές εταιρείες οι χαμένες αποσκευές to 2024

Παρά τη βελτίωση στα ποσοστά αστοχίας, η διαχείριση αποσκευών συνεχίζει να είναι «αγκάθι» οικονομικά για τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως.

Το κόστος της λανθασμένης διαχείρισης αποσκευών ανήλθε στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία το 2024, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Sita Baggage IT Insights 2025. Η ζημιά περιλαμβάνει αποζημιώσεις, επιστροφές αποσκευών μέσω courier, υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και απώλειες παραγωγικότητας.

- Advertisement -

Παρά την αύξηση της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης κατά 8,2% και ρεκόρ 5,3 δισ. επιβατών, ο συνολικός δείκτης αστοχίας μειώθηκε στις 6,3 βαλίτσες ανά 1.000 επιβάτες, έναντι 6,9 το 2023 — καταγράφοντας μείωση 67% σε σύγκριση με το 2007.

Από τις 33,4 εκατομμύρια αποσκευές που δεν παραδόθηκαν σωστά:

  • Το 66% αποκαταστάθηκε εντός 48 ωρών.
  • Το 25% παραδόθηκε εντός 12 ωρών.
  • Το 38% εντός 24 ωρών και το υπόλοιπο 38% ως τις 48 ώρες.

Ευρώπη: Ακόμα υψηλότερα τα ποσοστά αστοχίας

Η Ευρώπη παραμένει η περιοχή με τις περισσότερες αστοχίες: 12,3 βαλίτσες ανά 1.000 επιβάτες, παρά τη βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (15,7 το 2022). Σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν:

  • στη Μέση Ανατολή & Αφρική (6,02),
  • στην Ασία-Ειρηνικό (3,1),
  • και στη Βόρεια και Νότια Αμερική (5,5).

Το μέλλον στις αποσκευές: ψηφιακή παρακολούθηση

Η έκθεση καταγράφει αυξημένη ζήτηση των επιβατών για real-time ενημέρωση σχετικά με την τοποθεσία των αποσκευών τους. Το 42% των επιβατών είχε πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες το 2024 (από 38% το 2023), ενώ σχεδόν οι μισοί δήλωσαν πως η δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης θα τους έκανε πιο πρόθυμους να παραδώσουν αποσκευή.

Τεχνολογίες όπως τα Apple AirTags κερδίζουν έδαφος, με μεγάλες αεροπορικές όπως η British Airways, η Lufthansa, η Qantas, η Cathay Pacific και η Virgin Atlantic να ενσωματώνουν την κοινή χρήση τοποθεσίας για γρηγορότερη ανεύρεση αποσκευών.

Ο CEO της Sita, David Lavorel, επισημαίνει ότι «η εμπειρία με τις αποσκευές πρέπει να είναι εξίσου διαφανής και εύκολη με τη χρήση εφαρμογών ταξί ή delivery». Στόχος είναι ένα πλήρως συνδεδεμένο ταξίδι, όπου οι επιβάτες έχουν συνεχή ορατότητα και έλεγχο των αποσκευών τους, από την αναχώρηση μέχρι την άφιξη.

Η τεχνολογία, πλέον, δεν είναι απλώς εργαλείο εξοικονόμησης κόστους, αλλά καθοριστικός παράγοντας ενίσχυσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας — και οι αεροπορικές εταιρείες καλούνται να επενδύσουν σε αυτή.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

- Advertisement -

Follow us

110,023LikesΚάντε Like
88,248 FollowersΑκολουθήστε
198,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ