Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου, 2025
16.8 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsΕλ. Βενιζέλος: Καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας λόγω περιορισμών από τους Ελεγκτές...

Ελ. Βενιζέλος: Καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας λόγω περιορισμών από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας

Οι ταξιδιώτες που έχουν ως αφετηρία ή προορισμό το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν σημαντικές καθυστερήσεις στις πτήσεις τους, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισαν να περιορίσουν τον αριθμό των εξυπηρετούμενων κινήσεων ανά ώρα.

Από την περασμένη Παρασκευή, οι ελεγκτές ανακοίνωσαν ότι, λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας, θα μειωθεί ο αριθμός των απογειώσεων και προσγειώσεων σε σύγκριση με την καλοκαιρινή περίοδο. Συγκεκριμένα, οι κινήσεις που εξυπηρετούνται ανά ώρα μειώνονται από 36 σε 28, γεγονός που οδηγεί σε καθυστερήσεις που κυμαίνονται από 20 λεπτά έως 2-3 ώρες ανά πτήση.

- Advertisement -

Οι επιβάτες συνιστάται να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία, καθώς ειδικά οι αφίξεις μπορεί να παρουσιάζουν καθυστερήσεις άνω των 30 λεπτών. Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» βρέθηκε μάλιστα στο επίκεντρο επικρίσεων από τον επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary, που σχολίασε τα παρωχημένα συστήματα και τις καθυστερήσεις από το καλοκαίρι.

Ένταση μεταξύ κυβέρνησης και ελεγκτών

Η απόφαση των ελεγκτών έχει προκαλέσει ένταση ανάμεσα στην Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και την κυβέρνηση. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στους υψηλούς μισθούς των ελεγκτών, κάνοντας λόγο για ετήσιο εισόδημα περίπου 120.000 ευρώ. Οι ελεγκτές αντέδρασαν άμεσα, χαρακτηρίζοντας την αναφορά αποπροσανατολιστική και επισημαίνοντας ότι οι καθαρές αποδοχές τους κατατάσσουν την Ελλάδα στην 33η θέση από 38 χώρες όσον αφορά το κόστος μισθοδοσίας, ενώ παράλληλα σημείωσαν ότι το 90% των αμοιβών χρηματοδοτείται από ξένες αεροπορικές εταιρείες και όχι από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Ο υπουργός τόνισε επίσης ότι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι καθυστερήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες και ότι, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υλοποιείται ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων και 7 πυλώνων, με τακτικές εκθέσεις προόδου κάθε έξι εβδομάδες. Ένας από τους πυλώνες αφορά τη μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη διοικητική αυτονομία και να μην χρειάζεται υπουργική υπογραφή για θέματα καθημερινής λειτουργίας, όπως καθαριότητα και συντήρηση.

Η θέση των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

Σε ανακοίνωσή τους, οι ελεγκτές εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για τις δηλώσεις του υπουργού, επισημαίνοντας ότι από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 έχουν ζητήσει νέα συνάντηση χωρίς να λάβουν απάντηση. Όσον αφορά τις απολαβές τους, τονίζουν ότι οι μισθοί τους επιβαρύνουν αποκλειστικά τις αεροπορικές εταιρείες και όχι τον ελληνικό προϋπολογισμό, ενώ παράλληλα η ΥΠΑ είναι η φθηνότερη μεταξύ 38 παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας.

Με βάση στοιχεία του Eurocontrol (ACE Benchmarking Report 2025) για το 2023, οι Έλληνες ελεγκτές κατατάσσονται 33οι από 38 στον δείκτη κόστους ανά ώρα πτήσης, αλλά είναι πέμπτοι σε παραγωγικότητα, ξεπερνώντας χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Ελβετία και η Ιταλία, ενώ οι μισθοί τους παραμένουν χαμηλότεροι από χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία και η Σλοβενία.

Η Ένωση τονίζει ότι το πρόβλημα της ΥΠΑ δεν εντοπίζεται στις απολαβές των ελεγκτών, αλλά στην έλλειψη σύγχρονων συστημάτων και στη συμμόρφωση με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

- Advertisement -

Follow us

110,023LikesΚάντε Like
88,248 FollowersΑκολουθήστε
204,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ