Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
17.1 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsRyanair: Τέλος στο πρόγραμμα "Prime" μόλις οκτώ μήνες μετά την έναρξή του

Ryanair: Τέλος στο πρόγραμμα “Prime” μόλις οκτώ μήνες μετά την έναρξή του

Σε μία αιφνιδιαστική εξέλιξη που προκάλεσε ερωτήματα στον αεροπορικό κλάδο και στους συχνούς ταξιδιώτες, η Ryanair αποφάσισε να βάλει πρόωρο τέλος στο πρόγραμμα συνδρομητικής επιβράβευσης “Prime”, μόλις οκτώ μήνες μετά την επίσημη έναρξή του. Το φιλόδοξο εγχείρημα, που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2024 ως μια «επανάσταση» στο μοντέλο των low-cost προνομίων, αποσύρεται σιωπηλά, χωρίς να καταφέρει να πείσει ούτε τους πελάτες ούτε –όπως φαίνεται– τη διοίκηση της εταιρείας για τη βιωσιμότητά του.

- Advertisement -

Το Ryanair Prime βασίστηκε στη λογική της ετήσιας συνδρομής: οι επιβάτες κατέβαλαν ένα σταθερό ποσό (περίπου €70-€80 ετησίως) με αντάλλαγμα προνομιακή πρόσβαση σε προσφορές εισιτηρίων, δωρεάν επιλογή θέσης, εκπτωτικές χρεώσεις αποσκευών και ταχύτερη εξυπηρέτηση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες. Η εταιρεία φιλοδοξούσε να δημιουργήσει ένα πιο «πιστό» κοινό και να αυξήσει τα έσοδα από προπληρωμένες υπηρεσίες, ακολουθώντας τις πρακτικές loyalty schemes που εφαρμόζουν μεγάλες αεροπορικές.

Ωστόσο, στην πράξη το πρόγραμμα δεν φαίνεται να πέτυχε τους στόχους του. Πηγές της αγοράς αναφέρουν χαμηλότερη από την αναμενόμενη συμμετοχή και περιορισμένο ενδιαφέρον από επιβάτες που παραδοσιακά επιλέγουν τη Ryanair για έναν και μόνο λόγο: το χαμηλότερο δυνατό εισιτήριο. Για πολλούς ταξιδιώτες, η ετήσια συνδρομή δεν δικαιολογήθηκε από τα πραγματικά οφέλη, τα οποία κρίθηκαν μικρά σε σύγκριση με το συνολικό κόστος των πρόσθετων χρεώσεων.

Αναλυτές εκτιμούν πως το Prime συγκρούστηκε με τον ίδιο τον πυρήνα του μοντέλου της Ryanair. Η εταιρεία έχει χτίσει την επιτυχία της πάνω στη φιλοσοφία της «αγοράς à la carte»: ο επιβάτης πληρώνει μόνο ό,τι χρειάζεται, από επιλογή θέσης έως αποσκευή. Ένα πακέτο προνομίων με ετήσια χρέωση αλλοίωνε αυτή τη λογική και ουσιαστικά στόχευε σε ένα κοινό που —σε μεγάλο βαθμό— δεν αποτελεί τον βασικό κορμό των πελατών της εταιρείας.

Παράλληλα, σύμφωνα με κύκλους του κλάδου, το πρόγραμμα δημιούργησε λειτουργική πολυπλοκότητα σε έναν οργανισμό που διαφημίζει σταθερά τη «σκληρή απλότητα» ως DNA της εμπορικής του πολιτικής. Ο συνδυασμός χαμηλών συνδρομών, αυξημένων απαιτήσεων εξυπηρέτησης και περιορισμένης εμπορικής ανταπόκρισης φαίνεται πως δεν άφηνε περιθώριο κερδοφορίας.

Η Ryanair, πιστή στο άμεσο και συχνά ωμά ειλικρινές επικοινωνιακό της ύφος, δεν προχώρησε σε μακροσκελείς εξηγήσεις. Πηγές κοντά στην εταιρεία κάνουν λόγο για «αναθεώρηση στρατηγικής» και επιστροφή στα «δοκιμασμένα μοντέλα που αποδεδειγμένα λειτουργούν». Οι ήδη εγγεγραμμένοι συνδρομητές αναμένεται να αποζημιωθούν ή να λάβουν αναλογική επιστροφή χρημάτων, ανάλογα με τη διάρκεια χρήσης των υπηρεσιών.

Για την ευρωπαϊκή αγορά, το πάγωμα του Prime λειτουργεί και ως ένα μικρό τεστ πραγματικότητας: αποδεικνύει ότι οι συνδρομητικές υπηρεσίες επιβράβευσης δεν ταιριάζουν απαραίτητα σε όλες τις αεροπορικές — ειδικά σε εκείνες που έχουν οικοδομήσει την ταυτότητά τους πάνω στο απόλυτα χαμηλό κόστος και την απουσία «πακέτων».

Το στοίχημα της Ryanair να μετατρέψει τον «ευκαιριακό επιβάτη» σε πιστό πελάτη μέσω συνδρομής δεν φαίνεται να κερδήθηκε αυτή τη φορά. Όμως η ταχύτητα με την οποία η εταιρεία διέκοψε το εγχείρημα δείχνει και κάτι ακόμη: τον βαθιά πραγματιστικό χαρακτήρα του μεγαλύτερου low-cost αερομεταφορέα της Ευρώπης, που δεν διστάζει να αποσύρει ακόμη και νέες ιδέες, όταν δεν εξυπηρετούν άμεσα το βασικό στόχο — την απόλυτη κυριαρχία στο παιχνίδι των φθηνών πτήσεων.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

- Advertisement -

Follow us

110,023LikesΚάντε Like
88,248 FollowersΑκολουθήστε
207,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ