Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις, οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ κατέληξαν σε πολιτική συμφωνία για την ενημέρωση του πλαισίου δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ – εισάγοντας περισσότερες από 30 νέες ή διευκρινισμένες αποφάσεις προστασίας που αποσκοπούν στη βελτίωση της διαφάνειας, των διαδικασιών αποζημίωσης και των υποχρεώσεων αναδρομολόγησης .
Οι αναθεωρημένοι κανόνες, οι οποίοι συμφωνήθηκαν από το Συμβούλιο πριν λίγες ημέρες, επιδιώκουν να επιτύχουν μια σαφέστερη ισορροπία μεταξύ της προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών και της διατήρησης δίκαιων συνθηκών λειτουργίας για τις αεροπορικές εταιρείες σε ολόκληρη την εσωτερική αγορά της ΕΕ.
«Οι αναθεωρημένοι κανόνες θα προσφέρουν πάνω από 30 νέα δικαιώματα στους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών, τα οποία θα ισχύουν από τη στιγμή που αγοράζουν εισιτήριο μέχρι την άφιξή τους στον προορισμό τους – και σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και μετά», δήλωσε ο Dariusz Klimczak , Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας. «Πρόκειται για ένα ιστορικό ορόσημο, καθώς δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί συμφωνία τα τελευταία 12 χρόνια».
Καλύτερη αναδρομολόγηση, ενημερωμένοι κανόνες αποζημίωσης
Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων αλλαγών είναι το δικαίωμα των επιβατών να μεταφέρονται με άλλο δρομολόγιο «το συντομότερο δυνατό ». Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένων πτήσεων με άλλους αερομεταφορείς ή κατάλληλων μέσων μεταφοράς. Εάν δεν παρέχεται μεταφορά με άλλο δρομολόγιο εντός τριών ωρών από τη διακοπή, οι ταξιδιώτες μπορούν να κανονίσουν οι ίδιοι το ταξίδι τους και να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων – έως και 400% του αρχικού κόστους του εισιτηρίου.
Οι κανόνες αποζημίωσης για καθυστερήσεις και ακυρώσεις έχουν επίσης ενημερωθεί. Σύμφωνα με τη θέση του Συμβουλίου, οι επιβάτες πτήσεων εντός της ΕΕ ή πτήσεων κάτω των 3.500 χιλιομέτρων δικαιούνται αποζημίωση 300 ευρώ για καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τις τέσσερις ώρες, ενώ όσοι ταξιδεύουν σε μεγαλύτερες διαδρομές μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση 500 ευρώ για καθυστερήσεις έξι ωρών ή περισσότερο. Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να παρέχουν προσυμπληρωμένες φόρμες για τους επηρεαζόμενους επιβάτες και μπορούν να αρνηθούν αποζημίωση μόνο λόγω «έκτακτων περιστάσεων» εάν έχουν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα μετριασμού.
Επιπλέον, έχουν διευκρινιστεί τα δικαιώματα σε βοήθεια – όπως διατροφή, διαμονή και αποβίβαση κατά τη διάρκεια μεγάλων καθυστερήσεων στον αεροδιάδρομο. Οι επιβάτες στους οποίους αρνήθηκε η επιβίβαση σε πτήσεις επιστροφής λόγω «μη εμφάνισης» θα δικαιούνται πλέον αποζημίωση , μια κίνηση που αποσκοπεί στον περιορισμό των περιοριστικών πρακτικών των αεροπορικών εταιρειών.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν επίσης αυστηρότερες απαιτήσεις διαφάνειας , με νέες υποχρεώσεις να ενημερώνουν τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους κατά την κράτηση και να απαντούν σε αιτήματα εντός 14 ημερών. Οι ταξιδιώτες θα έχουν έξι μήνες για να υποβάλουν καταγγελίες μετά από μια διακοπή.
Η θέση του Συμβουλίου θα διαβιβαστεί τώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για δεύτερη ανάγνωση, όπου οι νομοθέτες μπορούν να εγκρίνουν, να τροποποιήσουν ή να απορρίψουν την πρόταση.
Εάν εγκριθούν, οι ενημερωμένοι κανόνες θα σηματοδοτήσουν την πιο σημαντική μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ από τότε που τέθηκε σε ισχύ η αρχική νομοθεσία – αναδιαμορφώνοντας ενδεχομένως τη μελλοντική ταξιδιωτική εμπειρία σε ολόκληρη την Ένωση.
Πηγή gtp
Δείτε επίσης
- Πτήση – θρίλερ της Ryanair λόγω ισχυρών αναταράξεων: 9 τραυματίες και αναγκαστική προσγείωση
- Πάνω από 50.000 άνθρωποι έχουν κάνει κράτηση εισιτηρίων για πτήσεις προς… το πουθενά!
- Στην Τουρκία θα σας επιβάλλεται πλέον πρόστιμο αν σηκώνεστε όρθιοι πριν σβήσει η ένδειξη με τη ζώνη ασφαλείας στο αεροπλάνο
- Αποσκευές στα αζήτητα: Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα με τις χαμένες βαλίτσες;