Στην Ευρώπη, τα αεροπορικά ταξίδια συχνά θεωρούνται επισφαλή εξαιτίας καθυστερήσεων, ξαφνικών ακυρώσεων και γραφειοκρατικών διαδικασιών αποζημίωσης. Ο Δείκτης Flightright 2025, ο οποίος αξιολόγησε τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αποκαλύπτει τις διακυμάνσεις στην αξιοπιστία αλλά και την ικανοποίηση των επιβατών.
Χαμηλές βαθμολογίες για Finnair, Vueling και Ryanair
Η Finnair έλαβε μόλις 2,48 αστέρια, η Vueling 2,52 και η Ryanair 2,58.
Η Finnair σημείωσε ιδιαίτερα χαμηλή αξιοπιστία, με μόλις 1,5 αστέρια, υποδεικνύοντας συχνές καθυστερήσεις/ακυρώσεις. Η Vueling και η Ryanair βαθμολογήθηκαν με 2 αστέρια όσον αφορά τις αποζημιώσεις, ενώ η Finnair έλαβε 3. Το συμπέρασμα είναι ότι χαμηλό κόστος δεν σημαίνει πάντα καλύτερη ποιότητα.
Αργές πληρωμές αποζημιώσεων
Οι Turkish Airlines, Vueling και Ryanair βαθμολογούνται μόνο με 2 αστέρια για την ταχύτητα πληρωμών. Εταιρείες όπως Lufthansa και British Airways πήραν μόλις 3 αστέρια. Σε θετική τροχιά, η Discover Airlines ξεχωρίζει με πλήρη βαθμολογία 5 αστέρων για τις γρήγορες αποζημιώσεις.
Πολλοί επιβαίνοντες εξακολουθούν να περιμένουν μήνες ή ακόμα και χρόνια για το δικαιούμενο ποσό, πράγμα που πυροδοτεί απογοήτευση και αίσθηση παραμέλησης.
Υποτονική ικανοποίηση εξυπηρέτησης πελατών
Ακόμα και κορυφαίες εταιρείες αδυνατούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών.
Η British Airways έφτασε μόλις τα 3,15 αστέρια, η Austrian Airlines τα 3,07. Χαμηλότερα βρίσκονται η easyJet με 2,03 και η SAS με 2,05, αντανακλώντας σοβαρές αδυναμίες στην υποστήριξη των επιβατών
Τα προβλήματα κυρίως είναι:
- Δυσκολία επικοινωνίας με τα τμήματα εξυπηρέτησης,
- Έλλειψη ξεκάθαρων πληροφοριών σχετικά με καθυστερήσεις ή ακυρώσεις,
- Ανεπαρκής βοήθεια σε περίπτωση έκτακτων αλλαγών.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Ο Δείκτης Flightright 2025 δείχνει πως πολλοί ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς υστερούν σημαντικά τόσο στην αξιοπιστία όσο και στην εξυπηρέτηση και την ταχύτητα αποζημιώσεων. Το γεγονός ότι ακόμη και μεγάλες και «premium» εταιρείες, όπως Lufthansa και British Airways, δεν ξεπερνούν το μέσο όρο, σηματοδοτεί ένα δομικό πρόβλημα στον κλάδο. Εταιρείες όπως η Discover Airlines δείχνουν πως είναι δυνατόν να υπάρξει σημαντική διαφορά, παρέχοντας ταχύτατες αποζημιώσεις.
Συστάσεις για ταξιδιώτες
Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τους χρόνους καθυστερήσεων και ακυρώσεων που χαρακτηρίζουν την εταιρεία που επιλέγουν. Να προτιμούν εταιρείες με καλές βαθμολογίες αξιοπιστίας και αποζημιώσεων και σε περίπτωση αλλαγών, να αξιοποιούν τα νομικά τους δικαιώματα για αποζημιώσεις και να διατηρούν λεπτομερή αρχεία. Τέλος, συνίσταται να εξετάζουν την αγορά ταξιδιωτικής ασφάλισης που καλύπτει προβλήματα πτήσεων.
Δείτε επίσης