Προ ημερών η Ryanair ανέφερε ότι η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των χειρότερων υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας (ATC) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που συμβάλλει σε μεγάλο αριθμό καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων.
Η αεροπορική εταιρεία ασκεί αυστηρή κριτική προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους εθνικούς υπουργούς Μεταφορών, ζητώντας εξηγήσεις για το γιατί τα χρόνια προβλήματα με την έλλειψη προσωπικού και τη διαχείριση στο ATC συνεχίζουν να επηρεάζουν την ομαλή ροή των πτήσεων.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ryanair, πάνω από 21 εκατομμύρια επιβάτες έχουν υποστεί καθυστερήσεις ή ακυρώσεις μέχρι σήμερα το 2025, λόγω ελλείψεων και δυσλειτουργιών στις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Στα μηνύματα της “ATC Delays League” του Αυγούστου, ως κύριες πηγές προβλημάτων επισημαίνονται η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα
Ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, σημειώνει:
«Άλλος ένας μήνας κακοδιαχείρισης του ATC πέρασε τον Αύγουστο, χωρίς καμία ενέργεια για να διορθώσουν αυτές τις αποτυχημένες υπηρεσίες — από όσους είναι υπεύθυνοι, δηλαδή την Επιτροπή της ΕΕ και τους εθνικούς υπουργούς μεταφορών».
Η εταιρεία αντιπαραβάλει αυτές τις προβληματικές υπηρεσίες με άλλες καλύτερα οργανωμένες — όπως της Βουλγαρίας, της Δανίας, της Σλοβακίας, των Κάτω Χωρών (Ολλανδίας) και του Βελγίου — ως απόδειξη ότι, με επαρκή στελέχωση και σωστή διαχείριση, είναι δυνατή η αποτελεσματική εξυπηρέτηση.
Η Ryanair επιμένει ότι μια ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση του συστήματος ATC θα μπορούσε να μειώσει έως και 90% τις αποτρέψιμες καθυστερήσεις.
Επίσης, καλεί τους επιβάτες που επλήγησαν από τα προβλήματα στις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας να στηρίξουν την πρωτοβουλία της μέσα από τη σελίδα “Air Traffic Control Ruined Your Flight”, όπου μπορούν να στείλουν παράπονα στις Ευρωπαϊκές και εθνικές αρχές μεταφορών ζητώντας άμεση δράση.
Η κριτική της Ryanair έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Ευρωπαϊκή εναέρια ζώνη αντιμετωπίζει το τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι ρεκόρ καθυστερήσεων λόγω προβλημάτων στο ATC, επηρεάζοντας σημαντικά τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τις αεροπορικές εταιρείες — ειδικά σε χώρες-κλειδιά όπως η Ελλάδα.
Δείτε επίσης