Προχωρά η υλοποίηση για το Νότιο τμήμα του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Οι προπαρασκευστικές ενέργειες που θα μας φέρουν στην εκκίνηση των έργων είναι σε πλήρη…
εξέλιξη και ίσως μέχρι το καλοκαίρι να δούμε τα πρώτα μηχανήματα να ξεκινούν στα εργοτάξια.
Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι η έγκριση του Φακέλου Μεγάλου Έργου από τις Βρυξέλλες. Ο ΦΜΕ σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com έχει αποσταλλεί και αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πολύ σύντομα.
Αυτό εκτιμάται από τις ίδιες πηγές ότι μπορεί να γίνει μέχρι τον Μάρτιο, οπότε θα δοθεί το σήμα εκκίνησης στην κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΡΝΑ.
Επόμενο βήμα θα είναι να ξεκινήσει κατεπειγόντως η διαδικασία της επίταξης των ακινήτων και να γίνουν οι απαλλοτριώσεις που είναι το Νο1 πρόβλημα αυτή τη στιγμή για το Υπουργείο Υποδομών. Να θυμίσουμε πως από το 15ο μέχρι το 29ο χλμ δεν έχουν εκτελεστεί οι απαλλοτριώσεις και αυτές θα πρέπει να γίνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους που τώρα τελειώνουν.
Στο Υπουργείο θεωρούν ότι με την εφαρμογή του νέου Νόμου οι απαλλοτριώσεις δεν θα αποτελέσουν πλέον τόσο μεγάλο πρόβλημα και ο χρόνος που εκτιμάται ότι θα χρειαστεί για να ολοκληρωθούν δεν θα ξεπεράσει τους 12-15 μήνες.
Επόμενο σημαντικό βήμα θα είναι επίσης από την ΤΕΡΝΑ να ξεκινήσει η στελέχωση των εργοταξίων ούτως ώστε να μην χαθεί χρόνος στα έργα.
Το τμήμα μήκους 32,5χλμ, να θυμίσουμε πως έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και έχει ανατεθεί ως έργο από το Υπουργείο Υποδομών από τον περασμένο Δεκέμβριο με συνολικό ποσό 305κ.ευρώ.
H πιο πιθανή προοπτική είναι να ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια με τον κατασκευαστή να είναι πιο αισιόδοξος και έχει καταθέσει χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου σε διάστημα 2 ετών.
Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι γιατί την περίοδο 2008-2010 από τα 32,5χλμ του τμήματος, τα πρώτα 15χλμ (από την είσοδο του Ε65 μέχρι τον Κόμβο Καρπενησίου) είναι πολύ προχωρημένα και η πρόοδος τους είναι σε ποσοστό που φτάνει το 40%. Ουσιαστικά το τμήμα αυτό θα μπορούσε σε 1,5 έτος να έχει ολοκληρωθεί καθώς απομένουν ασφαλτικά και κάποια τεχνικά.
Στα επόμενα 14χλμ (15-29) και μέχρι την Σήραγγα Δομοκού, υπάρχουν άλυτα προς το παρόν τα θέματα απαλλοτρίωσης των εκτάσεων και είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου και την αποφυγή διεκδίκησης αποζημιώσεων που θα επιβαρύνουν το κόστος του έργου.
Τέλος έχουμε τη Σήραγγα Δομοκού (29-32), η οποία με μήκος 3χλμ θα είναι και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του Ε65 στο σύνολο του. Τα καλά νέα είναι ότι την περίοδο 2008-2010 διανοίχθηκαν συνολικά 1.0000 μέτρα (500 μέτρα από κάθε πλευρά της Σήραγγας). Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το θέμα της διάνοιξης θεωρείται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο, όπως έγινε και με την περίπτωση της Σήραγγας Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό. Συνολικά ο στόχος είναι μέχρι το 2019-2020 το νότιο τμήμα να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί στην κυκλοφορία.