Η Νέα Λίστα Επιθυμιών: Οι Ευρωπαίοι βάζουν πλέον τις εμπειρίες πάνω από τα υλικά αγαθά στα ταξίδια τους
Μια νέα τάση διαμορφώνεται ανάμεσα στους Ευρωπαίους, όπως αποκαλύπτει ανάλυση του Mastercard Economics Institute: περίπου το 70% στρέφεται στις εμπειρίες της καθημερινότητας και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει πραγματικά μια “bucket list”. Αντί για πολυτελή αντικείμενα ή μεγάλες επιθυμίες, οι άνθρωποι δίνουν τώρα προτεραιότητα σε στιγμές με ουσία και προσωπικό βάρος.
Οι προτεραιότητες αλλάζουν – η έμφαση μετακινείται από τα υλικά αποκτήματα στις εμπειρίες που έχουν σημασία: εκείνες που μας αγγίζουν συναισθηματικά και μας συνδέουν βαθύτερα με τον εαυτό μας και τους άλλους.
Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Mastercard, σχεδόν επτά στους δέκα Ευρωπαίους σκοπεύουν φέτος να επενδύσουν περισσότερο σε εμπειρίες που έχουν νόημα, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται πλέον η προσωπική “bucket list”.
Καθώς το καλοκαίρι βρίσκεται στο αποκορύφωμά του, οι κλασικοί στόχοι – όπως ένα πολυτελές ταξίδι ή μια ακραία εμπειρία – εξακολουθούν να ασκούν τη γοητεία τους. Ωστόσο, εκείνες οι μικρές, απλές στιγμές που συχνά προκύπτουν αυθόρμητα και κοντά στο σπίτι είναι τελικά αυτές που μένουν πιο έντονα στη μνήμη.
Μέσα από την πρωτοβουλία Experience Economy, η Mastercard παρουσιάζει πέντε εύκολους και πρακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μετατρέψουμε ακόμη και τις πιο καθημερινές εμπειρίες σε κάτι πολύτιμο:
1. Σχεδίασε με νόημα
Οι πιο ξεχωριστές εμπειρίες ξεκινούν από έναν καλό σχεδιασμό. Ένα απλό reminder για μια συναυλία, μια κράτηση σε ένα αγαπημένο εστιατόριο – αυτά τα μικρά βήματα αρκούν για να ζήσεις τη στιγμή χωρίς το άγχος της τελευταίας στιγμής. Δεν χρειάζεται να είναι τέλεια οργανωμένο – αρκεί να είναι συνειδητό και με πρόθεση.
2. Μοιράσου τη στιγμή
Το ποιος είναι μαζί σου μπορεί να κάνει μια εμπειρία αξέχαστη. Από μια εκδρομή με την παρέα μέχρι ένα ήσυχο οικογενειακό δείπνο, οι κοινές εμπειρίες αποκτούν μεγαλύτερη συναισθηματική βαρύτητα. Η έρευνα της Mastercard δείχνει πως το «μαζί» είναι κεντρικό στοιχείο στη νέα αντίληψη των Ευρωπαίων για το τι αξίζει να υπάρχει στη “bucket list” τους.
3. Ανακάλυψε την αξία του τοπικού
Οι νέες εμπειρίες δεν απαιτούν μακρινά ταξίδια. Το 59% των Ευρωπαίων δηλώνει πως βρίσκει χαρά στην εξερεύνηση κοντινών προορισμών: από μια βόλτα σε μια καινούργια γειτονιά μέχρι μια τοπική έκθεση ή ένα φεστιβάλ, πολλές από τις πιο ουσιαστικές στιγμές είναι κυριολεκτικά δίπλα μας.
4. Κράτησε τις στιγμές ζωντανές
Μια φωτογραφία, ένα σημείωμα, μια απλή φράση – αυτές οι μικρές “καταγραφές” είναι που κάνουν τις στιγμές να διαρκούν. Με το πέρασμα του χρόνου, αποκτούν συναισθηματικό βάθος και μας βοηθούν να θυμόμαστε όχι μόνο τι ζήσαμε, αλλά και πώς νιώσαμε εκείνη τη στιγμή.
5. Δες αλλιώς το οικείο
Το 36% των Ευρωπαίων επιδιώκει εμπειρίες που προσφέρουν μια νέα οπτική. Είτε αυτό σημαίνει μια επίσκεψη σε ένα άγνωστο σημείο της πόλης, είτε μια στάση σε ένα street market ή μια εναλλακτική πολιτιστική εκδήλωση – η μαγεία συχνά κρύβεται στο πώς βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας. Αρκεί μια αλλαγή ματιάς για να μετατραπεί η καθημερινότητα σε εμπειρία.
Για επιπλέον έμπνευση: Priceless.com
Η Mastercard προτείνει την πλατφόρμα Priceless.com για όσους αναζητούν αυθεντικές και πρωτότυπες εμπειρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είτε πρόκειται για εργαστήρια κεραμικής, εμπειρίες γευσιγνωσίας, περιπάτους στην πόλη ή ξεχωριστές δραστηριότητες, το Priceless.com προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες για προσωπική ανακάλυψη και σύνδεση.
Λίγα λόγια για τη Mastercard
Η Mastercard (NYSE: MA) είναι ένας παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης στον χώρο των πληρωμών, που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές. Μέσα από τη συνεργασία με πελάτες και συνεργάτες, συμβάλλει στην οικοδόμηση οικονομικών οικοσυστημάτων που προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία για όλους. Παρέχει ένα ευρύ φάσμα ψηφιακών λύσεων, με στόχο την απλή, ασφαλή και έξυπνη εμπειρία πληρωμής. Η τεχνολογία, η καινοτομία και το παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών της, καθιστούν τη Mastercard βασικό παράγοντα ενδυνάμωσης ανθρώπων, επιχειρήσεων και κυβερνήσεων.
Δείτε επίσης
- Οι μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025
- Η «μεγαλύτερη πτήση στον κόσμο» θα ξεκινήσει το 2026 – και θα συνδέσει αυτές τις μεγάλες πόλεις
- Τα social media «αποφάσισαν»: Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς χώρες του κόσμου
- Πολυτελή ταξίδια: Το εμβληματικό Orient Express επιστρέφει στην Ιταλία 140 χρόνια μετά