Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024
23.7 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsΑεροπλάνο απογειώθηκε με σπασμένα τζάμια παραθύρων

Αεροπλάνο απογειώθηκε με σπασμένα τζάμια παραθύρων

Ένα αεροσκάφος Airbus A321 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Στάνστεντ του Λονδίνου τον περασμένο μήνα με τέσσερα κατεστραμμένα τζάμια παραθύρων, μεταξύ των οποίων δύο έλειπαν τελείως, σύμφωνα με τους ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Εννέα επιβάτες και 11 μέλη του πληρώματος επέβαιναν στο αεροπλάνο με προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ορλάντο στη Φλόριντα στις 4 Οκτωβρίου, όταν η ζημιά, που προφανώς προκλήθηκε από φώτα υψηλής ισχύος που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης την προηγούμενη ημέρα, ανακαλύφθηκε… μετά την απογείωση!

- Advertisement -

Το αεροσκάφος είχε φτάσει σε ύψος τουλάχιστον 14.000 ποδιών τη στιγμή που γύρισε, αναφέρει ένα ειδικό δελτίο από το Τμήμα Έρευνας Αεροπορικών Ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου (AAIB). Το αεροπλάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια στο αεροδρόμιο Στάνστεντ λίγο αργότερα.

«Αυξημένος θόρυβος καμπίνας»

Η έκθεση, που δημοσιεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου, περιγράφει λεπτομερώς το περιστατικό, σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να είχε «πιο σοβαρές συνέπειες» εάν η «ακεραιότητα του παραθύρου» είχε «χαθεί σε υψηλότερη διαφορική πίεση».

Περιγράφει πώς οι επιβάτες είχαν παρατηρήσει ότι το αεροσκάφος φαινόταν «πιο θορυβώδες και πιο κρύο από ό,τι είναι συνήθως» μετά την απογείωσή του στο αεροδρόμιο Στάνστεντ.

Καθώς το αεροπλάνο συνέχιζε να σκαρφαλώνει και οι πινακίδες της ζώνης ασφαλείας ήταν κλειστές, ο φορτωτής, ο οποίος είχε επίσης παρατηρήσει «αυξημένο θόρυβο καμπίνας», προχώρησε προς το πίσω μέρος του αεροσκάφους και εντόπισε ένα παράθυρο καμπίνας στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους με στεγανοποιητικό παράθυρο που «φτερούγιζε στη ροή του αέρα».

Ο φορτωτής, ο οποίος περιέγραψε τον θόρυβο της καμπίνας ως «αρκετά δυνατό για να βλάψει την ακοή σου», ενημέρωσε το πλήρωμα καμπίνας και επίσης πήγε στο θάλαμο πτήσης για να ενημερώσει τον κυβερνήτη.

Έρευνα σε εξέλιξη

Αν και δεν υπήρχαν «μη φυσιολογικές ενδείξεις», το πλήρωμα επέλεξε να σταματήσει την ανάβαση του αεροπλάνου στα 14.000 πόδια και να μειώσει την ταχύτητα του αέρα, ενώ το παράθυρο επιθεωρήθηκε από έναν μηχανικό και τον τρίτο πιλότο.

«Έχοντας επιθεωρήσει το παράθυρο, συμφωνήθηκε το αεροσκάφος να επιστρέψει στο Στάνστεντ», συνεχίζει η έκθεση.

«Το πλήρωμα καμπίνας είπε στους επιβάτες να παραμείνουν καθισμένοι και να έχουν δεμένες τις ζώνες ασφαλείας τους και τους υπενθύμισε τη χρήση μάσκας οξυγόνου εάν αυτό καταστεί απαραίτητο». Η πλήρης έκταση της ζημιάς στο αεροσκάφος δεν ανακαλύφθηκε παρά μόνο όταν επέστρεψε στο έδαφος. Το πλήρωμα πτήσης ξεκίνησε μια κάθοδο και το αεροσκάφος επέστρεψε στο αεροδρόμιο Στάνστεντ λίγη ώρα αργότερα. Ο συνολικός χρόνος πτήσης ήταν 36 λεπτά, σύμφωνα με το δελτίο.

Αφού αποβιβάστηκαν οι επιβάτες και το αεροπλάνο στάθμευσε και έκλεισε, το πλήρωμα επιθεώρησε το αεροπλάνο από το εξωτερικό και διαπίστωσε ότι έλειπαν δύο τζάμια στο παράθυρο της καμπίνας και ένα τρίτο είχε απομακρυνθεί. Ένα θρυμματισμένο εξωτερικό τζάμι βρέθηκε αργότερα «κατά τη διάρκεια μιας επιθεώρησης ρουτίνας στο διάδρομο προσγείωσης», ενώ ένα τέταρτο παράθυρο που «προεξείχε από την αριστερή πλευρά της ατράκτου» ανακαλύφθηκε επίσης.

«Τα τέσσερα παράθυρα που επηρεάστηκαν ήταν το ένα δίπλα στο άλλο, ακριβώς πίσω από την αριστερή υπερυψωμένη έξοδο», προσθέτει το δελτίο. Η AAIB εξηγεί ότι τα παράθυρα μπορεί να έχουν «διατηρηθεί θερμική βλάβη και παραμόρφωση» λόγω των αυξημένων θερμοκρασιών όταν το αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για τέσσερις έως πέντε και μισή ώρες την ημέρα πριν από την πτήση.

Θα συνεχίσει να διερευνά το περιστατικό για να «κατανοήσει πλήρως τις ιδιότητες των χρησιμοποιούμενων φώτων και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτός ο κίνδυνος στο μέλλον».

«Οι ιδιοκτήτες και οι χειριστές αεροσκαφών θα πρέπει να εξετάσουν τον κίνδυνο που ενέχουν τέτοιες δραστηριότητες για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο ζημιάς των αεροσκαφών», πρόσθεσε.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,266LikesΚάντε Like
88,573 FollowersΑκολουθήστε
170,000SubscribersΕγγραφή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ