Alitalia τέλος εποχής

Μια ιδιαίτερη… διαμαρτυρία διοργάνωσαν πρώην αεροσυνοδοί της Alitalia, οι οποίες βγήκαν στο δρόμο ενάντια στις αποφάσεις των τελευταίων ημερών.

Ειδικότερα, περίπου 60 πρώην υπάλληλοι της Alitalia διαδήλωσαν μπροστά από το Καπιτώλιο. Στην αρχή ντυμένες, οι εργαζόμενες του πρώην εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας γδύθηκαν αργά και αθόρυβα, ρίχνοντας τις στολές τους στο έδαφος και παρέμειναν με τα μισοφόρια στο κέντρο της πλατείας για να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους μετά την πτώχευση της εταιρείας. Άφησαν τα υποδήματά τους εκεί και οι γυναίκες μετακινήθηκαν στη μία πλευρά της πλατείας.

Alitalia αεροσυνοδοί

Η εταιρεία που παίρνει τη θέση της, η Ιtalia Trasporto Aereo (ITA) θα κρατήσει μόνο 2.800 εργαζομένους, ενώ περίπου 7.000 θα απολυθούν.

Με μια εικόνα παρόμοια με εκείνη των διαμαρτυριών για τα δικαιώματα των γυναικών που έχει διασχίσει τον κόσμο, οι εργαζόμενες άφησαν μόνο τα παπούτσια τους στο κέντρο της πλατείας, κίνηση που μαρτυρά την απουσία θέσεων εργασίας και προοπτικών, κατάσταση στην οποία περιέπεσαν.

Alitalia αεροσυνοδοί

Υπενθυμίζεται ότι είχε γίνει γνωστό από καιρό ότι ο κρατικός ιταλικός αερομεταφορέας θα κλείσει με την διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μέλλον του ιταλικού αερομεταφορέα να βρίσκεται τότε (Απρίλιος του 2021) σε καθοριστική φάση.

Η συμφωνία τελικά επετεύχθη ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βάσει αυτής ο ιταλικός δημόσιος αερομεταφορέας Alitalia θα σταματούσε να υφίσταται, και από τις 15 Οκτωβρίου θα «απογειωνόταν» η νέα κρατική αεροπορική εταιρεία Ita.

«Η νέα εταιρεία θα είναι ανταγωνιστική στην ιταλική αλλά και στη διεθνή αγορά και θα αλληλοσυμπληρώνεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Υποδομών Ενρίκο Τζιοβανίνι.

Η Ita θα ξεκινήσει να λειτουργεί με στόλο 52 αεροσκαφών, ο οποίος το 2022 θα αγγίξει τα 78 αεροσκάφη και το 2025 τα 105. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, υπογραμμίζεται ότι «φέτος μπορεί να γίνουν 2.800 προσλήψεις και το 2022 άλλες 5.750». Αναμένεται να ενεργοποιηθούν άμεσα από το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών οι διαδικασίες για την αύξηση κεφαλαίου.

Η πρώτη αντίδραση των ιταλικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, όμως, ήταν αρνητική. «Ο νέος στόλος ξεκινά μόνον με 52 αεροσκάφη και χωρίς προοπτικές για τις πιο μακρινές συνδέσεις και είναι επίσης απαράδεκτο, το γεγονός ότι σε σύνολο 10.500 εργαζομένων, την πρώτη χρονιά θα προσληφθούν το πολύ 2.950» γράφουν σε ανακοίνωσή τους τα τρία μεγάλα συνδικάτα της χώρας, Cgil, Cisl και Uil.

«Οι προοπτικές της νέας εταιρείας δεν είναι σίγουρα εντυπωσιακές. Όπως ζητήθηκε από την Ευρώπη, δεν πρόκειται για απλή μετεξέλιξη της Alitalia», είχε υπογραμμίσει τότε το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο «La 7».

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ