Ποιο ειναι οι κινδυνοι που διατρεχετε εαν τρωτε πολυ κρεας;Ακόμα και τους Αμερικανούς, οι οποίοι θεωρούνται από τους πιο φανατικούς κρεατοφάγους στον κόσμο, κατάφεραν να ξεπεράσουν οι Έλληνες.

Η Ελλάδα είναι σήμερα η έβδομη χώρα στον κόσμο σε κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κάθε Έλληνας καταναλώνει εκατό κιλά, κατά μέσο όρο το χρόνο, όταν ο κάθε κάτοικος των ΗΠΑ φθάνει τα 88 κιλά.

Τα τελευταία χρόνια επιπλέον, όλοι οι μανιώδεις του fitness κατέληξαν να δαιμονοποιήσουν τους υδατάνθρακες, υπερασπιζόμενοι την αποκλειστική σχεδόν κατανάλωση πρωτείνης η οποία σε βοηθάει υποτίθεται να χάσεις βάρος και να αποκτήσεις γράμμωση (με τη βοήθεια της γυμναστικής) χωρίς να λάμβάνουν υπόψη τους κινδύνους της υπερκατανάλωσης. Αυτό όμως είναι λάθος κάθως πέρα από το προφανές ότι μια τέτοιου είδους διατροφή δεν είναι καθόλου ισορροπημένη με ό,τι συνεπάγεται  αυτό, εκτός από το ότι είναι αντίθετη στη μεσογειακή διατροφή, δεν λαμβάνει επιπλέον υπόψη ότι ο οργανισμός μας έχει ένα όριο όσον αφορά την πρόσληψη πρωτείνης το οποίο εάν υπερβούμε θα έχουμε δυσάρεστες επιπτώσεις για την υγεία μας.

Κάναμε μια έρευνα και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά τους κινδύνους που διατρέχετε εάν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες πρωτείνης.Αποθηκευεται ως λιποςΌτι κάνει ακριβώς και με οποιοδήποτε άλλο θρεπτικό συστατικό, έτσι και με την πρωτείνη, όταν είναι σε υπερβολικές ποσότητες, την αποθηκεύει σαν λίπος. Το σώμα μας έχει ανάγκη μια συγκεκριμένη ποσότητα πρωτείνης κάθε φορά. Όταν δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπόλοιπη, μετατρέπει τις θερμίδες που δεν έκαψε σε λίπος και τις αποθηκεύει.

Τα επίπεδα της κέτωσης

Η κέτωση είναι μια κατάσταση στην οποία περιέρχεται το σώμα όταν καταναλώνουμε υπερβολικές ποσότητες πρωτείνης και όχι αρκετούς υδατάνθρακες. Όταν το σώμα δεν έχει υδατάνθρακες για την ενέργεια που του χρειάζεται, αναγκάζεται να καταφύγει στις πρωτείνες και στο αποθηκευμένο λίπος (αυτή είναι και η θεωρία πίσω από τις κάθε είδους δίαιτες τέτοιου τύπου). Στην πραγματικότητα η κέτωση μειώνει την αθλητική σας απόδοση αυξάνοντας παράλληλα την οξύτητα στο αίμα σας η οποία σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο.

Το must-have για τη βαλίτσα των διακοπών σου!

Τα νεφρά σας δουλεύουν υπερωρίες

Κατά την αφομοίωση της πρωτείνης, τα νεφρά σας ξεκινούν να εργάζονται για να αποβάλλουν τις τοξίνες και τα απόβλητα από τον οργανισμό σας. Εάν η ποσότητα της πρωτείνης είναι μεγάλη, τότε τα νεφρά αναγκάζονται να αποβάλλουν μεγαλύτερες ποσότητες αποβλήτων. Εάν κουράζετε με αυτόν τον τρόπο τα νεφρά σας τακτικά, μπορεί να καταπονηθούν και να παρουσιάσουν κάποια βλάβη. Είναι λοιπόν σημαντικό να ρυθμίζετε την ποσότητα του κρέατος που καταναλώνετε.

Διαβάστε ακόμα:
Τα 5 ακριβότερα τρόφιμα στον κόσμο! Σπάνια και γκουρμέ...

Διψάτε υπερβολικά

Η δίψα είναι ένδειξη ότι τα νεφρά σας “ζορίζονται” ή ότι έχουν κάποια βλάβη. Μεταβολίζοντας την πρωτείνη, επιπλέον, παράγονται απόβλητα αζώτου κάτι που επίσης είναι μια παρενέργεια της αφυδάτωσης. Το σώμα μας ερμηνεύει την υπερβολική πρωτείνη ως αφυδάτωση, ανεξάρτητα από το εάν είστε ενυδατωμένοι ή όχι και γι’ αυτό το λόγο αισθάνεστε ότι διψάτε ακόμη κι εάν ήπιατε μόλις νερό.

Άλλη μια ένδειξη της κέτωσης είναι η δυσάρεστη αναπνοή. Οι κετόνες, ένα υπο-προϊόν της κέτωσης, μυρίζουν στην καλύτερη περίπτωση άσχημα. Επιπλέον, τρώγοντας πολύ κρέας δημιουργείτε στο στόμα σας το κατάλληλο περιβάλλον για τα βρωμερά βακτήρια που ευθύνονται για τη δυσάρεστη αναπνοή.

Φύγαμε για Γκάμπια! 7 λόγοι που εξηγούν γιατί είναι πολύ πιο ωραία από ό,τι φαντάζεσαι!

Νιώθετε φούσκωμα

Κάθε τροφή με υψηλά ποσοστά πρωτείνης είναι πιθανόν να προκαλέσει δυσπεψία. Προσπαθώντας το στομάχι σας να διασπάσει την πρωτείνη, δημιουργεί αέρια και αισθάνεσθε φουσκωμένοι. Ίσως τελικά να αποφασίσετε να αφήσετε στην άκρη τα παΊδάκια για να βγείτε πιο άνετοι στην παραλία…

Έχετε ναυτία

Όταν τα πεπτικά ένζυμα δεν καταφέρνουν να ανταπεξέλθουν, μπορεί να αισθάνεστε ναυτία. Οι πρωτείνες δεν είναι εύκολο να διασπαστούν στο στομάχι και η όλη προσπάθεια μπορεί να προκαλέσει ναυτία και φυσικά φούσκωμα.

Δεν πεινάτε ποτέ

H υπερβολική κατανάλωση πρωτείνης μπερδεύει τις ορμόνες που συμμετέχουν στην διαδικασία της πέψης. Στην ουσία, ο οργανισμός σας δέχεται μεγάλη ποσότητα από ένα πράγμα μόνο κι εκτός εάν τρώτε υπερβολικά, δεν λαμβάνετε καθόλου από τα υπόλοιπα. Η ανισορροπία αυτή μπερδεύει το σήμα της πείνας που στέλνει ο εγκέφαλος επειδή το σώμα σας δεν είναι σίγουρο εάν πεινάει ή όχι. Το αποτέλεσμα είναι να νιώθετε κάτι σαν λιγούρα και μια αμφίβολη πείνα.

Αισθάνεστε κατάθλιψη

Εάν τρώτε μεγάλες ποσότητες πρωτείνης, τότε μάλλον δεν καταναλώνετε αρκετούς υδατάνθρακες κι έτσι μειώνονται τα επίπεδα της ορμόνης της χαράς στο σώμα σας, της σεροτονίνης, η οποία ρυθμίζει τη διάθεσή μας και μάχεται την κατάθλιψη. Εάν αισθάνεστε έντονη κατάθλιψη, υπάρχουν τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να την καταπολεμήσετε.

Διαβάστε ακόμα:
Ryanair: 500.000 νέες θέσεις για το καλοκαίρι σε τιμές κόστους - Χωρίς χρεώσεις αλλαγής!

Η έλλειψη υδατανθράκων σημαίνει και έλλειψη ενέργειας καθώς το σώμα πασχίζει να διασπάσει την πρωτείνη και να χρησιμοποιήσει την ενέργεια από τις θερμίδες της πρωτείνης, κάτι που είναι πιο δύσκολο. Το σώμα μας προτιμά τους υδατάνθρακες και εάν δεν τους βρει ξεκινά η διαδικασία της μείωσης του μεταβολισμού. Αυτό μας κάνει να αισθανόμαστε κουρασμένοι, χωρίς ενέργεια και κάποιες φορές μπορεί να μας δημιουργήσει πρόβλημα στην καθημερινή μας ζωή.

Τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα αυξομειώνονται

Η πρωτείνη χρειάζεται την ινσουλίνη για να μεταβολιστεί. Κι από τη στιγμή που η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, εάν το σώμα σας τη “χρησιμοποιεί” για άλλο λόγο, τότε επηρεάζεται η γλυκόζη του αίματος. Σύμφωνα με μια έρευνα σχετικά με την πρωτείνη και τον διαβήτη, “οι μεγάλες ποσότητες πρωτείνης επηρεάζουν την παραγωγή της γλυκόζης και αυξάνουν τα επίπεδα αυτής στο αίμα”. Γι’ αυτό το λόγο μην το παρακάνετε εάν δεν θέλετε να βρεθείτε προ εκπλήξεων…

Προκαλείται δυσκοιλιότητα

Και πάλι: η πρωτείνη δεν χωνεύεται εύκολα. Κι όλη αυτή η προσπάθεια μπορεί να μπλοκάρει το σύστημα. Τα φρούτα και οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητα ως γνωστόν για να ρυθμίζεται η πεπτική λειτουργία.

Δεν αποκτάτε περισσότερο μυικό όγκο απο ότι θα αποκτούσατε φυσιολογικά

Η όλη φιλοσοφία “περισσότερη πρωτείνη, περισσότερος μυικός όγκος” είναι ένας μύθος. Σύμφωνα με την Nancy Rodriguez, διδάκτορα διατροφολόγο, η ικανότητα του οργανισμού να μετατρέπει τα αμινοξέα σε μυς έχει ένα όριο 30 γρ. του μακροθρεπτικού. Τριάντα γραμμάρια πρωτείνης ισοδυναμούν με τα 3/4 ενός φλιτζανιού κοτόπουλο. Εάν υπερβαίνετε την ποσότητα αυτή, καταπονείτε το πεπτικό σας σύστημα και προσθέτετε άχρηστες θερμίδες στον οργανισμό σας.

Αυξάνετε τους κινδύνους να αρρωστήσετε

Χρόνια τώρα προσπαθούν να καταλήξουν οι επιστήμονες εάν η υπερβολική πρωτείνη αποτελεί κίνδυνο για την υγεία μας. Αποδεικνύεται ότι μόνο η ζωική πρωτείνη επιβαρύνει τον οργανισμό μας. Οι φυτικές πρωτείνες όπως η κινόα ή τα φασόλια, είναι απολύτως αποδεκτά. Η διατροφή που περιέχει μεγάλες ποσότητες ζωικής πρωτείνης, ωστόσο, συνδέεται με τον καρκίνο, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και άλλες αιτίες θανάτου.

πηγή: msn.com

- Advertisement -
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ