Boeing

Η επιτροπή της FAA (η εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, αντίστοιχη με την ελληνική ΥΠΑ) θεωρεί ότι η κουλτούρα ασφαλείας της Boeing είναι ανεπαρκής και προκαλεί σύγχυση

  • Μια έκθεση της FAA διαπιστώνει σοβαρά ελαττώματα στην κουλτούρα ασφάλειας της Boeing μετά τα προβλήματα με τα MAX.
  • Οι συστάσεις του εγγράφου απαιτούν καλύτερη επικοινωνία και καθορισμένους όρους ασφαλείας.
  • Η Boeing παραμένει υπό έλεγχο για να αντιμετωπίσει σημαντικά ζητήματα και να δώσει προτεραιότητα στην ασφάλεια στη διαδικασία κατασκευής και σχεδιασμού.

Τα προβλήματα συνεχίστηκαν για την αμερικανική Boeing στις 26 Φεβρουαρίου 2024, όταν μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρχαν σοβαρά ελαττώματα στην κουλτούρα ασφάλειας του κατασκευαστή. Η έκθεση, την οποία παρήγγειλε το Κογκρέσο μετά τις δύο θανατηφόρες συντριβές του Boeing 737 MAX το 2018 και το 2019, αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα για την εταιρεία μετά από ένα βύσμα πόρτας σε ένα αεροσκάφος της Alaska Airlines 737 MAX που αποκολλήθηκε στη μέση της πτήσης .

Το Κογκρέσο ανέθεσε σε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων την έκθεση, η οποία συγκλήθηκε το περασμένο καλοκαίρι και εργάστηκε επιμελώς για να αναλύσει την εταιρική κουλτούρα της Boeing σχετικά με την ιεράρχηση της ασφάλειας. Συγκεκριμένα, η επιτροπή διαπίστωσε μια σημαντική «αποσύνδεση» μεταξύ των ανώτατων διοικητικών στελεχών και των ομάδων μηχανικών όταν επρόκειτο να διασφαλίσει ότι δόθηκε η υψηλότερη προσοχή στα συστήματα ασφαλείας.
Συγκεκριμένα, η έκθεση σημείωσε ότι τα βήματα που έκανε η Boeing μετά τις προσγειώσεις MAX το 2019 ήταν ανεπαρκή και ότι η κουλτούρα ασφάλειας της εταιρείας παραμένει προβληματική και μπερδεμένη. Η FAA έχει επισημάνει ότι θα εξετάσει διεξοδικά τα ευρήματα της επιτροπής, σκοπεύοντας να λάβει μέτρα σχετικά με τις συστάσεις της.


Μετά τις θανατηφόρες συντριβές που αφορούσαν το αεροσκάφος 737 MAX, η Boeing δέχτηκε τεράστια πίεση να αλλάξει την κουλτούρα ασφαλείας της και να της δώσει προτεραιότητα πάνω από όλα στην ασφάλεια. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο κατασκευαστής εμφανίστηκε για να δηλώσει ότι είχε κάνει σημαντικές αλλαγές τόσο ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες σχεδιασμού και διαχείρισης επικέντρωσαν τους στόχους παραγωγής γύρω από την ασφάλεια.

Η έκθεση που δημοσιεύτηκε χθες, ωστόσο, ρίχνει σοβαρές σκιές στο κατά πόσο η Boeing κατάφερε να κάνει βήματα μετά τις καταστροφές. Η FAA έχει δηλώσει ότι δεν θα συνεχίσει να ανέχεται αυτό το επίπεδο αδιαφορίας για τη διασφάλιση επαρκούς κουλτούρας ασφάλειας. Σε δήλωση στους New York Times , η διοίκηση ανέφερε τα εξής:

«Θα συνεχίσουμε να κρατάμε την Boeing με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και θα εργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει πλήρως αυτές τις συστάσεις».

Τι ακριβώς αποφασίζει να κάνει η FAA ως απάντηση σε αυτές τις συστάσεις, ωστόσο, μένει να φανεί. Η έκθεση ανέφερε 52 συστάσεις που προέρχονται από χιλιάδες έγγραφα και περισσότερες από 250 συνεντεύξεις ειδικών.
Αυτά τα αιτήματα περιλαμβάνουν την παρότρυνση της Boeing να αυξήσει την επικοινωνία με τους υπαλλήλους της και να καθορίσει καλύτερα την ορολογία που χρησιμοποιεί για να συζητήσει θέματα ασφάλειας. Επιπλέον, η έκθεση ενθάρρυνε αυξημένες πολιτικές ανωνυμίας για την προστασία των εργαζομένων της εταιρείας που ενδέχεται να επιλέξουν να προβάλουν ανησυχίες για την ασφάλεια.

Η απάντηση της Boeing

Παρά τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Boeing μετά τις συντριβές MAX και το περιστατικό αυτού του Ιανουαρίου, ο κατασκευαστής εξακολουθεί να εμμένει στις βελτιώσεις που έχει κάνει, σύμφωνα με το US News & World Report . Σε μια δήλωση σχετικά με τη δημοσιοποίηση της χθεσινής έκθεσης, η εταιρεία είπε:

«Έχουμε λάβει σημαντικά βήματα για να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα ασφάλειας που ενδυναμώνει και ενθαρρύνει όλους τους εργαζόμενους να μοιράζονται την αποψή τους. Αλλά υπάρχει περισσότερη δουλειά να κάνουμε. Θα εξετάσουμε προσεκτικά την αξιολόγηση της επιτροπής και θα μάθουμε από τα ευρήματά τους, καθώς συνεχίζουμε τις ολοκληρωμένες προσπάθειές μας να βελτιώσουμε τα προγράμματα ασφάλειας και ποιότητας».

Η FAA φαίνεται ότι δεν είναι πεπεισμένη από τη δήλωση της Boeing, υποδεικνύοντας ότι θα μπορούσε να δώσει περαιτέρω έμφαση στην επίβλεψη της εταιρείας και πιθανότατα θα καταστήσει ακόμη υψηλότερα τα πρότυπα ασφαλείας. Αυτό θα αποδεικνύεται μια άλλη σημαντική οπισθοδρόμηση για τα προγράμματα Boeing 737 MAX 7 και MAX 10, τα οποία ακόμη περιμένουν την πιστοποίηση της FAA.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ