Στο πλαίσιο των μελλοντικών στρατηγικών κατευθύνσεων της Airbnb αναφέρθηκε ο συνιδρυτής και CEO της εταιρείας, Brian Chesky, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο Communacopia & Technology στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Chesky τόνισε ότι η Airbnb θα επικεντρωθεί σε τρεις βασικούς πυλώνες: την τεχνητή νοημοσύνη (AI), την ενίσχυση της κοινότητας και τη μετατροπή της πλατφόρμας σε έναν ολοκληρωμένο «χώρο για τα πάντα».
Όπως διευκρίνισε, η διαδικασία αυτή θα απαιτήσει χρόνο. «Δεν πρόκειται να συμβεί μέσα σε δύο ή τρία χρόνια», σημείωσε, «είναι κάτι που θα εξελιχθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία».
Ο ίδιος εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τις δυνατότητες της εταιρείας, υπογραμμίζοντας πως, αν επιτύχει πλήρως, η Airbnb θα αποτελεί μια από τις εφαρμογές με την οποία οι χρήστες θα έχουν βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση. «Υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες για να γίνει η Airbnb αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων», τόνισε.
Σημείωσε επίσης ότι επιδιώκει να «μικρύνει τον κόσμο» συνδέοντας την τεχνολογία με τον πραγματικό κόσμο.
Τεχνητή Νοημοσύνη (AI)
Η πρώτη στρατηγική προτεραιότητα που ανέφερε ο Chesky αφορά την τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος είναι να μετασχηματιστεί η Airbnb από μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί AI σε μια από τις πρώτες πλατφόρμες που ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη με εγγενή τρόπο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, εργαλεία όπως το ChatGPT δεν αποτελούν εγγενείς εφαρμογές AI, καθώς χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη αλλά η διεπαφή τους δεν έχει σχεδιαστεί εξαρχής γύρω από αυτήν. «Δημιουργήσαμε έναν κινητήρα, αλλά δεν έχουμε ακόμα κατασκευάσει το αεροπλάνο», εξήγησε.
Η επιδίωξη της Airbnb είναι να δημιουργήσει μια πραγματικά καινοτόμο διεπαφή AI που θα υποστηρίζει πλήρως τα προηγμένα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο τη δημιουργία ενός «απόλυτου concierge» για ταξίδια και καθημερινή ζωή. Η τεχνολογία θα βασίζεται σε υπάρχουσες προηγμένες λύσεις, αλλά θα προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες στους χρήστες.
Πλατφόρμα κοινότητας
Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά τη μετάβαση της Airbnb από απλή αγορά ενοικιαζόμενων καταλυμάτων σε μια παγκόσμια κοινότητα. «Δεν θέλουμε να είμαστε μόνο μια αγορά. Θέλουμε να γίνουμε μια κοινότητα που επιτρέπει στους ανθρώπους να ταξιδεύουν και να ζουν οπουδήποτε», δήλωσε ο Chesky.
Η φιλοσοφία της εταιρείας διαφέρει από τα παραδοσιακά κοινωνικά δίκτυα. Αντί να δημιουργεί ένα ψηφιακό δίκτυο φίλων ή ακολούθων όπως το Facebook, η Airbnb επιδιώκει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα που συνδέει πραγματικούς ανθρώπους και κοινότητες στον φυσικό κόσμο, υποστηρίζοντας την αναζήτηση προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειριών.
Πλατφόρμα «για τα πάντα»
Η τρίτη προτεραιότητα αφορά την επέκταση της Airbnb πέρα από τον αρχικό της ρόλο. Ο Chesky τόνισε ότι ο στόχος είναι να εξελιχθεί η πλατφόρμα σε ένα πλήρες οικοσύστημα, παρόμοιο με την Amazon, όπου οι χρήστες θα μπορούν να βρουν όχι μόνο καταλύματα, αλλά και υπηρεσίες, εμπειρίες και άλλες προσφορές που η εταιρεία θα ανακοινώσει στο μέλλον.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, η Airbnb έχει εργαστεί συστηματικά για να μεταμορφωθεί από μια πλατφόρμα βραχυχρόνιων ενοικιάσεων σε μια «πλατφόρμα για τα πάντα». Η επανεκκίνηση των υπηρεσιών και των κατηγοριών εμπειριών σηματοδότησε την επίσημη είσοδο σε αυτόν τον νέο χώρο.
Ο Chesky επεσήμανε ότι η πλατφόρμα δεν περιορίζεται μόνο στα βραχυχρόνια καταλύματα, αλλά περιλαμβάνει και μακροχρόνιες κατοικίες και ξενοδοχεία, ενώ σχεδιάζεται να επεκταθεί σε δεκάδες άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Όπως ανέφερε, η Airbnb διαθέτει πρόσβαση σε 1,6 δισεκατομμύρια συσκευές ετησίως, γεγονός που ανοίγει πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης.
Στόχος είναι η Airbnb να προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κάποιος για να ταξιδέψει και να ζήσει στον κόσμο, όχι μόνο για ταξίδια, αλλά και για τη συνολική καθημερινή εμπειρία διαβίωσης και εξερεύνησης.
Δείτε επίσης