British Airways αεροπλανο

Η British Airways και η Virgin Atlantic αντιμετωπίζουν καταγγελίες για πιθανώς παραπλανητικούς ισχυρισμούς σχετικά με τη μείωση των εκπομπών (Greenwashing). Σημ. Το «Greenwashing», που ονομάζεται επίσης “πράσινη γυαλάδα”, είναι μια μορφή διαφήμισης ή μάρκετινγκ κατά την οποία το πράσινο PR και το πράσινο μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται παραπλανητικά για να πείσουν το κοινό ότι τα προϊόντα, οι στόχοι και οι πολιτικές ενός οργανισμού/ εταιρείας είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Και οι δύο αερομεταφορείς διατηρούν την πεποίθησή τους ότι είναι εφικτή η επίτευξη του μηδενικού στόχου τους.

- Advertisement -
  • Οι εκπομπές καυσίμων αεριωθουμένων της ΒΑ έχουν αυξηθεί, παρά τους ισχυρισμούς ότι οδηγούν σε ενέργειες προς το καθαρό μηδέν.
  • Η Virgin Atlantic δεν πέτυχε τους στόχους της για τις εκπομπές αλλά παρόλα αυτά περιέγραψε τα σχέδιά της για την επίτευξη καθαρού μηδενισμού.
  • Η British Airways (BA) και η Virgin Atlantic αντιμετωπίζουν καταγγελίες μετά από φερόμενη παραπλάνηση των επιβατών σχετικά με τα περιβαλλοντικά τους διαπιστευτήρια στον κλάδο των αερομεταφορών. Η εξέλιξη έρχεται μέρες αφότου η Virgin Atlantic έγραψε ιστορία, ολοκληρώνοντας την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο που τροφοδοτείται πλήρως από βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF).

Οι αεροπορικές εταιρείες ισχυρίστηκαν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν SAF από καλλιέργειες ή υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά πρόσφατη έρευνα φέρεται να υποδηλώνει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να αυξήσει σημαντικά την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για να παράγει αρκετό καύσιμο. Καθώς μεγάλο μέρος της βιομηχανίας είναι ευρέως δεσμευμένο στη μείωση των εκπομπών άνθρακα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν καθαρό μηδέν μέσα στις επόμενες τρεις δεκαετίες.

«Ήρθε η ώρα οι αεροπορικές εταιρείες να αρχίσουν να είναι ειλικρινείς»

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του The Guardian , η φιλανθρωπική οργάνωση για το κλίμα Possible και η δικηγορική εταιρεία Leigh Day έχουν εκδώσει επίσημες καταγγελίες κατά της Virgin και της BA για τους ισχυρισμούς τους για μείωση των εκπομπών.

Σε δήλωσή της, η Alethea Warrington, η Senior Campaigner του Possible, είπε ότι οι ισχυρισμοί της εταιρείας είναι «παραπλανητικοί», σύμφωνα με τον The Guardian.

«Η πραγματικότητα είναι ότι οι τεχνολογίες για καθαρότερες πτήσεις είτε δεν λειτουργούν, είτε δεν υπάρχουν ακόμη. Πιστεύουμε ότι οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις εκπομπές τους είναι άδικοι για τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν το σωστό όταν ταξιδεύουν. Είναι καιρός οι αεροπορικές εταιρείες να αρχίσουν να είναι ειλικρινείς σχετικά με τις υψηλές εκπομπές τους».

Οι καταγγελίες υποβάλλονται στο πλαίσιο του Εθνικού Μηχανισμού Σημείων Επαφής, που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Ενώ πολλά άτομα δεν είναι ειδικοί στην τεχνολογία απαλλαγής από τον άνθρακα, οι καταγγελίες κατηγορούν τις αεροπορικές εταιρείες ότι παραπλανούν τους καταναλωτές σχετικά με τους ισχυρισμούς τους ότι μειώνουν τις εκπομπές άνθρακα από τις πτήσεις.

Η απάντηση της ΒΑ

Παρόλο που οι καταθέσεις εξηγούν ότι η BA λέει ότι «οδηγεί επείγουσα δράση προς την κατεύθυνση των καθαρών μηδενικών εκπομπών» και ότι έχει έναν «σαφή οδικό χάρτη για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050», η ανάλυση έχει καθορίσει ότι οι εκπομπές καυσίμων αεριωθουμένων του αερομεταφορέα έχουν αυξηθεί ετησίως από το 2016 έως το 2019, ανέφερε η Guardian. Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο, η αεροπορική εταιρεία διατηρεί την πεποίθησή της ότι έχει ένα σαφές σχέδιο πρωτοβουλιών για να φτάσει το καθαρό μηδέν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

«Βραχυπρόθεσμα, αυτό σημαίνει βελτίωση της επιχειρησιακής μας απόδοσης, επένδυση σε νέα, πιο αποδοτικά αεροσκάφη και σταδιακή εισαγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF) με συνεργασίες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ενώ μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ανάπτυξη του SAF – μια κρίσιμη διαδρομή για την απομάκρυνση του άνθρακα, και εξετάζουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη των αεροσκαφών που κινούνται με υδρογόνο με μηδενικές εκπομπές και της τεχνολογίας αφαίρεσης άνθρακα».

Η απάντηση της Virgin

Η αεροπορική εταιρεία φέρεται να υπολείπεται των στόχων εκπομπών της, πληροφορίες που η Possible πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζουν οι καταναλωτές. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος του αερομεταφορέα περιέγραψε το σχέδιό του για την επίτευξη του στόχου του για το 2050, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης του 10% του SAF μέχρι την επόμενη δεκαετία.

«Υπάρχουν δύο μοχλοί για την επίτευξη μειώσεων του άνθρακα στον τομέα βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα: ο στόλος που διαχειριζόμαστε και τα καύσιμα που καίμε. Ήδη πετάμε έναν από τους νεότερους και πιο αποτελεσματικούς στόλους στον Ατλαντικό. Πέρα από τις ανανεώσεις του στόλου, η SAF παρουσιάζει μια άμεση ευκαιρία για μείωση του άνθρακα στον κύκλο ζωής έως και 70% και είναι κάτι που πρωτοπορούμε για περισσότερα από 15 χρόνια.»

Για να ευθυγραμμιστεί με τη φιλοδοξία να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές από την πλευρά της παραγωγής, έρευνα από τη Βασιλική Εταιρεία διαπίστωσε ότι θα χρειαζόταν περισσότερο από το διπλάσιο της συνολικής παροχής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου ή το ήμισυ της γεωργικής του γης. Η Charity Possible υποστήριξε έκτοτε ότι δεν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη γη για να παραχθεί επαρκής ποσότητα SAF.

« Για τα καύσιμα που προέρχονται από βιομάζα, η γη δεν είναι διαθέσιμη για να παράγει καλλιέργειες για βιοκαύσιμα σε επαρκείς ποσότητες για να τροφοδοτήσει την αεροπορία χωρίς να προκαλεί τεράστια καταστροφή των δασών, η οποία αυξάνει τις εκπομπές και κάνει τα βιοκαύσιμα εξίσου επιζήμια για το κλίμα με την κηροζίνη, αν όχι χειρότερα», εξήγησε στον Guardian η φιλανθρωπική οργάνωση.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ