Για τους περισσότερους από εμάς το αεροπορικό ταξίδι παραμένει μια… μυστηριώδης διαδικασία.

Για να ρίξει περισσότερο φως στον κόσμο των εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών το Business Insider στράφηκε στον Πάτρικ Σμιθ, πιλότο και συγγραφέα προκειμένου να δώσει απαντήσεις σε καίριες απορίες.

Τάσος Δούσης: Αυτά είναι τα 13+1 σκοτεινά μυστικά των πτήσεων που ξέρουν μόνο οι πιλότοι και ίσως οι αεροσυνοδοί…

 

Οπως τι στο καλό σημαίνουν όλα αυτά που λένε μεταξύ τους πιλότοι και αεροσυνοδοί.

Ιδού η απάντηση:

  • Πόρτες για άφιξη, έλεγχος 

Η ανακοίνωση γίνεται συνήθως από την/τον επικεφαλής αεροσυνοδό καθώς το αεροπλάνο, αφού έχει προσγειωθεί πλησιάζει στο σημείο όπου θα σταθμεύσει. Η φράση αυτή ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι έχει γίνει ο έλεγχος και έχουν απενεργοποιηθεί οι τσουλήθρες έκτακτης ανάγκης που είναι προσαρτημένες σε κάθε πόρτα. Αν δεν έχει γίνει η απενεργοποίηση θα ανοίξουν αυτόματα με το που ανοίξουν και οι πόρτες.

  • Χαρτιά της τελευταίας στιγμής 

«Τελειώνουμε κάποια από τα χαρτιά τελευταίας στιγμής και πρέπει να απογειωθούμε σύντομα». Για τους περισσότερους πιλότους αυτή η ανακοίνωση αποτελεί πρόδρομο μιας καθυστέρησης. Συνήθως, αυτά τα χαρτιά που συμπληρώνονται τελευταία στιγμή δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αναθεώρηση του σχεδίου πτήσης, κάτι που συμβαίνει όταν το αεροπλάνο είναι υπέρβαρο. Μπορεί, όμως απλά να περιμένει το προσωπικό συντήρησης να ολοκληρώσει την έκθεσή του και για αυτό είναι πολύ πιθανή και η κάποια μικρή καθυστέρηση.

  • Στοπ στο έδαφος 

«Συγνώμη φίλοι, αλλά υπάρχει στοπ στο έδαφος για όλες τις πτήσεις που κατευθύνονται προς τα νότια». Ουσιαστικά με το «στάση στο έδαφος» ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας θέλει να πει ότι για τις αναχωρήσεις προς έναν ή περισσότερους προορισμούς υπάρχει περιορισμός στην εναέρια κυκλοφορία, λόγω… μποτιλιαρίσματος στον αέρα.

  • Κενό αέρος 
Διαβάστε ακόμα:  Μεθυσμένος επιβάτης σε πτήση της Wizz Air επιτέθηκε και χτύπησε άλλους επιβάτες και τον πιλότο

Συναγερμός για αναταραχή.

  • Εξοπλισμός 

«Λόγω αλλαγής εξοπλισμού, η αναχώρηση θα καθυστερήσει τρεις ώρες». Ουσιαστικά με τη λέξη εξοπλισμός εννοούν το… αεροπλάνο.

  • Τζαμπατζής 

Ο όρος χρησιμοποιείται για έναν πιλότο ή μια αεροσυνοδό που ταξιδεύει για προσωπικούς λόγους με πτήση της γραμμής, κανονικά στην καμπίνα.

  • Απευθείας πτήση

Το αν μια πτήση αποκαλείται «απευθείας» ή όχι δεν εξαρτάται από το πόσες στάσεις θα κάνει, αν δηλαδή είναι με ανταπόκριση. Ως «απευθείας πτήση» ορίζεται εκείνη της οποίας ο αριθμός πτήσης δεν αλλάζει μέχρι τον τελικό προορισμό.  Μια πτήση χωρίς ανταπόκριση, είναι μια πτήση χωρίς ανταπόκριση, για τους πιλότους και τις αεροσυνοδούς και όχι μια «απευθείας πτήση».

Δες πως θα είναι οι καμπίνες του μέλλοντος για μια πιο άνετη και ευχάριστη πτήση!

 

  • Η ράμπα 

Η ράμπα είναι η περιοχή έξω από την πύλη του αεροδρομίου και ανάμεσα στο σημείο στάθμευσης του αεροπλάνου. Η λέξη είναι κατάλοιπο από την παλαιότερη εποχή της αεροπορίας. «Στις πρώτες μέρες της αεροπορίας, πολλά αεροσκάφη ήταν αμφίβια υδροπλάνα. Ετσι, αν ένα αεροπλάνο δεν πετούσε, είτε ήταν στο νερό, είτε στη ράμπα», εξηγεί ο Σμιθ.

Πηγή: iefimerida.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ