social media

Αυτό το σχέδιο προτείνει η μητρική εταιρεία των δύο εφαρμογών, Meta Platforms, στις ρυθμιστικές αρχές της Ευρώπης. Το ζήτημα δεν αφορά καθολική μηνιαία συνδρομή χρηστών στα δύο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, αλλά αυτή τη χρέωση θέλει να εφαρμόσει η Meta Platforms στους Ευρωπαίους εάν δεν συμφωνήσουν να αφήσουν την εταιρεία να χρησιμοποιήσει την ψηφιακή τους δραστηριότητα για να τους προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις.

Σχεδόν 13 ευρώ, λοιπόν, τον μήνα για πρόσβαση στο Instagram από το κινητό αλλά χωρίς διαφημίσεις και 16 ευρώ για το Instagram και το facebook στον προσωπικό υπολογιστή.

Σύμφωνα με την Wall Street Journal η πρόταση είναι ένα “παιχνίδι” της Meta στο πλαίσιο απάντησης στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απειλούν να περιορίσουν την ικανότητα της να εμφανίζει στους χρήστες εξατομικευμένες διαφημίσεις χωρίς να ζητάει πρώτα τη συναίνεσή τους γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την κύρια πηγή εσόδων της. Οι αξιωματούχοι της Meta εξέθεσαν το σχέδιο σε συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Σεπτέμβριο με τις ρυθμιστικές αρχές ψηφιακού ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες. Το σχέδιο έχει κοινοποιηθεί και σε άλλες ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε. για την προστασία της ιδιωτικής ζωής με σκοπό να συνεισφέρουν και αυτές.

Η Meta υποστήριξε στις ρυθμιστικές αρχές ότι ελπίζει να εφαρμόσει το σχέδιο -το οποίο ονομάζει SNA ή αλλιώς συνδρομή χωρίς διαφημίσεις- τους επόμενους μήνες. Μέσω αυτού θα δώσει στους χρήστες την επιλογή μεταξύ του να συνεχίσουν να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε Facebook και Instagram με εξατομικευμένες διαφημίσεις ή να πληρώνουν μηνιαία συνδρομή για εκδόσεις των υπηρεσιών χωρίς διαφημίσεις.

Επίσης, η εταιρεία ανέφερε στις ρυθμιστικές αρχές ότι θα χρεώνει τους χρήστες περίπου 10 ευρώ το μήνα σε προσωπικούς υπολογιστές για έναν λογαριασμό Facebook ή Instagram και περίπου 6 ευρώ για κάθε επιπλέον συνδεδεμένο λογαριασμό. Στις κινητές συσκευές η τιμή θα ανέβει περίπου στα 13 ευρώ τον μήνα γιατί η Meta συνυπολογίζει τις προμήθειες που χρεώνουν τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google για πληρωμές εντός εφαρμογής.

Δεν είναι ακόμα σαφές αν οι ρυθμιστικές αρχές στην Ιρλανδία ή στις Βρυξέλλες θα κρίνουν ότι το νέο σχέδιο συμμορφώνεται με το νέο σχέδιο συμμορφώνεται με τους νόμους της Ε.Ε. ή αν θα επιμείνει να προσφέρει η Meta φθηνότερες ή ακόμα και δωρεάν εκδόσεις με διαφημίσεις που δεν είναι εξατομικευμένες με βάση την ψηφιακή δραστηριότητα ενός χρήστη.

Πηγή: Οικονομική της Καθημερινής

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ