Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
26.2 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsΠόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί και οι θάνατοι που προκαλούνται από αναταράξεις...

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί και οι θάνατοι που προκαλούνται από αναταράξεις σε πτήσεις

Χθες Τρίτη 21/5 αεροπλάνο της Singapore Airlines που εκτελούσε την πτήση Λονδίνο – Σιγκαπούρη χτυπήθηκε από έντονες αναταράξεις, και έπεσε κατακόρυφα 1.800 μέτρα σε τρία λεπτά. Αποτέλεσμα ήταν ένας 73χρονος Βρετανός να πεθάνει και άλλοι επιβάτες τραυματίστηκαν.

Το αεροπλάνο είχε πέσει σε αναταράξεις που δεν εμφανίζονται στα ραντάρ πτήσης. Ο 73χρονος Βρετανός ο οποίος ταξίδευε με τη σύζυγό του πέθανε από ανακοπή καρδιάς. Η ίδια νοσηλεύεται στο νοσοκομείο αλλά η κατάστασή της δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Επίσης επτά επιβάτες φέρεται να νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ άλλοι 53 επιβάτες φέρονται να τραυματιστεί μαζί με ένα μέλος του πληρώματος.

- Advertisement -

Το αεροπλάνο εκτράπηκε στην Μπανγκόκ , όπου τα πληρώματα έκτακτης ανάγκης έσπευσαν να βοηθήσουν τους τραυματίες επιβάτες εν μέσω θυελλωδών καιρικών συνθηκών. Το Boeing 777-300ER, με 211 επιβάτες και 18 μέλη πληρώματος, προσγειώθηκε στην πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε ανάρτησή της στο Facebook.

Τα δεδομένα παρακολούθησης που καταγράφηκαν από το FlightRadar24 και αναλύθηκαν από το AP έδειξαν ότι η πτήση έπεσε ξαφνικά και απότομα κατά τη διάρκεια τριών λεπτών. Το αεροσκάφος έμεινε στα 9.500 μέτρα για λίγο λιγότερο από 10 λεπτά πριν κατέβει γρήγορα και προσγειωθεί στην Μπανγκόκ σε περίπου μισή ώρα.
Σε δήλωσή του, ο υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης Τσι Χονγκ Τατ είπε: «Με βαθιά λύπη πληροφορήθηκα για το περιστατικό στην πτήση SQ321 της Singapore Airlines από το Λονδίνο Χίθροου προς τη Σιγκαπούρη .

Το αεροπλάνο αντιμετώπισε έντονες αναταράξεις κατά τη διαδρομή και έπρεπε να εκτραπεί προς την Μπανγκόκ.

“Το Υπουργείο Μεταφορών, η Σιγκαπούρη , το Υπουργείο Εξωτερικών της Σιγκαπούρης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Σιγκαπούρης και το αεροδρόμιο Changi, καθώς και το προσωπικό της SIA παρέχουν υποστήριξη στους πληγέντες επιβάτες και τις οικογένειές τους.”

«Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος», πρόσθεσε.

Οι πιλότοι πιθανότατα δεν γνώριζαν τις επερχόμενες αναταράξεις

Η πτήση είχε συναντήσει αυτό που είναι γνωστό ως αναταράξεις καθαρού αέρα. Αυτό δεν εμφανίζεται στα ραντάρ πτήσης, επομένως οι πιλότοι δεν μπορούν να σχεδιάσουν διαδρομές γύρω από αυτό.

“Οι αναταράξεις στις πτήσεις μπορεί να προκληθούν από καταιγίδες, βουνά και ισχυρά ρεύματα αέρα που ονομάζονται jet streams. Στην τελευταία περίπτωση, ονομάζεται αναταράξεις καθαρού αέρα και μπορεί να είναι δύσκολο να αποφευχθεί επειδή δεν εμφανίζεται στον καιρό ραντάρ στο θάλαμο πτήσης.

Μια λεπτομερής ανάλυση των μετεωρολογικών συνθηκών και του ιδιαίτερου τύπου αναταράξεων που προκάλεσε το μοιραίο θα πάρει κάποιο χρόνο», λέει ο Δρ Paul Williams, Καθηγητής Ατμοσφαιρικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Reading.

Με αφορμή το τραγικό αυτό περιστατικό με τον θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό άλλων, προκύπτει ένα ερώτημα που οι ειδικοί προσπάθησαν να απαντήσουν:

Πόσο συχνοί είναι οι τραυματισμοί και οι θάνατοι που προκαλούνται από αναταράξεις;

Μια γρήγορη, σύντομη απάντηση, είναι ότι οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί από αναταράξεις είναι σπάνιοι, αλλά η κλιματική αλλαγή τα επιδεινώνει.

Οι αναταράξεις πρόκειται να επιδεινωθούν λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Το τι συνέβη στην πτήση Boeing 777-300ER στη Σιγκαπούρη δεν είναι ακόμα σαφές.

Οι ιστότοποι παρακολούθησης αεροπορικών εταιρειών έχουν σημειώσει ότι το αεροσκάφος έπεσε περίπου 1.800 μέτρα σε τρία λεπτά όταν πέταξε στον τραχύ αέρα πέρα ​​από τον Κόλπο της Βεγγάλης.
Οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί από αναταράξεις είναι ευτυχώς πολύ σπάνιοι. Τα πληρώματα πτήσης μπορούν συχνά να προβλέψουν εκ των προτέρων κακές καιρικές συνθήκες και κακοκαιρία και είναι εκπαιδευμένοι να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις.

Πόσο επικίνδυνη είναι η αναταραχή σε μια πτήση;

Περίπου 20 επιβάτες τραυματίστηκαν και κάποιοι φέρεται να έλαβαν τις πρώτες βοήθειες για τραύματα στο κεφάλι.

«Οι θάνατοι από αναταράξεις σε εμπορικές πτήσεις είναι ευτυχώς πολύ σπάνιοι, αλλά δυστυχώς έχουν αυξηθεί κατά ένα σήμερα», δήλωσε στο Euronews Travel ο Δρ Πολ Γουίλιαμς, καθηγητής Ατμοσφαιρικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ.

«Οι αναταράξεις στις πτήσεις μπορεί να προκληθούν από καταιγίδες, βουνά και ισχυρά ρεύματα αέρα που ονομάζονται jet streams. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, ονομάζεται αναταράξεις καθαρού αέρα και μπορεί να είναι δύσκολο να αποφευχθεί επειδή δεν εμφανίζεται στο ραντάρ καιρού στο θάλαμο πτήσης.

Μια λεπτομερής ανάλυση των μετεωρολογικών συνθηκών και του ιδιαίτερου τύπου αναταράξεων που προκάλεσαν το χθεσινό μοιραίο περιστατικό θα πάρει κάποιο χρόνο».

Είναι επίσης δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα χτυπήσει επειδή προκαλείται από δίνες μικρής κλίμακας που είναι πολύ εντοπισμένες για να υπολογιστούν τα περισσότερα μοντέλα καιρού.

Οι αναταράξεις είναι η κύρια αιτία μη θανατηφόρων τραυματισμών σε επιβάτες και πλήρωμα, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.

Όμως οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί σε μεγάλα αεροσκάφη δεν συμβαίνουν συχνά.

Μεταξύ 2009 και 2021, 146 επιβάτες και πλήρωμα τραυματίστηκαν σοβαρά σε περιστατικά αναταράξεων, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.

Τον Δεκέμβριο του 2022, 20 άτομα νοσηλεύτηκαν μετά από αναταράξεις σε πτήση της Hawaiian Airlines από το Φοίνιξ στη Χονολουλού.

Τον Μάρτιο του 2023, ένας επιβάτης πέθανε μετά από έντονες αναταράξεις που έπληξαν το επαγγελματικό τζετ με το οποίο ταξίδευε.

Τον περασμένο Αύγουστο, 11 άτομα χρειάστηκαν νοσηλεία αφού μια πτήση της Delta αντιμετώπισε άσχημο αέρα κατά την κάθοδό της στην Ατλάντα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τραύματα περιελάμβαναν σπασίματα, τραύματα στο κεφάλι και απώλεια συνείδησης, κυρίως λόγω απουσίας της ζώνης ασφαλείας των επιβατών.

«Δεν είναι τυχαίο που οι αεροπορικές εταιρείες συνιστούν να κρατάτε τις ζώνες ασφαλείας χαλαρά δεμένες καθ’ όλη τη διάρκεια μιας πτήσης, είτε είναι μεγάλη είτε σύντομη», δήλωσε στο BBC ο Τζον Στρίκλαντ, ειδικός της γενικής αεροπορίας.

Επειδή δεν κάθονται την περισσότερη ώρα οι αεροσυνοδοί είναι οι πιο ευάλωτοι σε ένα αεροπλάνο – στην πραγματικότητα, έχουν 24 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά.

Οι αναταράξεις επιδεινώνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής

Πέρυσι, μια μελέτη από μετεωρολόγους στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσε ότι ο ουρανός είναι έως και 55% πιο ανώμαλος από ό,τι πριν από τέσσερις δεκαετίες λόγω της κλιματικής αλλαγής .

Ο θερμότερος αέρας που προκύπτει από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μεταβάλλει τα ρεύματα αέρα στο ρεύμα του πίδακα, επιδεινώνοντας τις αναταράξεις του καθαρού αέρα στον Βόρειο Ατλαντικό και παγκοσμίως.

Σε ένα τυπικό σημείο πάνω από τον Βόρειο Ατλαντικό, μια από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές πτήσεων στον κόσμο, η συνολική ετήσια διάρκεια έντονων αναταράξεων αυξήθηκε κατά 55% μεταξύ 1979 και 2020, διαπίστωσαν οι επιστήμονες.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι οι σοβαρές αναταράξεις στον καθαρό αέρα αυξήθηκαν από 17,7 ώρες το 1979 σε 27,4 ώρες το 2020 για ένα μέσο σημείο πάνω από τον Βόρειο Ατλαντικό.
Οι μέτριες αναταράξεις στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 37% από τις 70,0 στις 96,1 ώρες και οι ελαφριές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 17% από τις 466,5 στις 546,8 ώρες.

Ενώ ο Βόρειος Ατλαντικός γνώρισε τις μεγαλύτερες αυξήσεις, η νέα μελέτη διαπίστωσε ότι και άλλες πολυσύχναστες διαδρομές πτήσεων πάνω από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τον Νότιο Ατλαντικό έχουν επίσης σημαντική αύξηση των αναταράξεων.

«Θα έπρεπε να επενδύσουμε σε βελτιωμένα συστήματα πρόβλεψης και ανίχνευσης αναταράξεων για να αποτρέψουμε τον τραχύ αέρα να μετατραπεί σε πιο ανώμαλες πτήσεις τις επόμενες δεκαετίες», λέει ο Williams, ατμοσφαιρικός επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο του Reading, ο οποίος συνέγραψε τη μελέτη.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται πώς θα διαχειριστούν τις αυξημένες αναταράξεις, καθώς κοστίζει στη βιομηχανία 150 έως 500 εκατομμύρια δολάρια [134 έως 465 εκατομμύρια ευρώ] ετησίως μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες», λέει ο Mark Prosser, μετεωρολόγος στο Πανεπιστήμιο του Reading που ηγήθηκε της μελέτης.

«Κάθε επιπλέον λεπτό που αφιερώνεται ταξιδεύοντας μέσα σε αναταράξεις αυξάνει τη φθορά στο αεροσκάφος, καθώς και τον κίνδυνο τραυματισμού επιβατών και αεροσυνοδών».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,288LikesΚάντε Like
88,133 FollowersΑκολουθήστε
174,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ