Η Ryanair εξαπέλυσε μια σφοδρή επίθεση για τις καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες ευρωπαϊκές χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας μέσω μιας οργισμένης επιστολής που έστειλε ο CEO της αεροπορικής εταιρείας Michael O’Leary.
Ο επικεφαλής της Ryanair ισχυρίστηκε ότι ένα «σκάνδαλο» έλλειψης προσωπικού και κακοδιαχείρισης είχε προκαλέσει εκτεταμένες διαταραχές για την αεροπορική εταιρεία και τους επιβάτες της. Ξεχώρισε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ελλάδα .
Ο κ. Ο’Λίρι δήλωσε ότι «δεν μπορεί πλέον να γίνει ανεκτό», καθώς κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρέμβει.
Η Ryanair εντείνει την επίθεσή της συγκρίνοντας τις πέντε χώρες με πέντε άλλες που, όπως ανέφερε, έχουν το καλύτερο ιστορικό καθυστερήσεων. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι 3.380 από τις πτήσεις της πέρυσι επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, φτάνοντας τις 35.100 στη Γαλλία. Ωστόσο, αυτό σε σύγκριση με μόλις 210 στη Σλοβακία που είχαν καθυστερήσεις και μόνο 70 στην Ιρλανδία.
Ο κ. Ο’Λίρι χαρακτήρισε τις αεροπορικές εταιρείες στη Γαλλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, την Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο «απελπιστικά κακοδιαχειριζόμενες» και συνέχισε: «Η διαφορά είναι ότι πρόκειται για προστατευόμενα κρατικά μονοπώλια, που δεν ενδιαφέρονται για την εξυπηρέτηση πελατών, δεν ενδιαφέρονται για τους επιβάτες και δεν ενδιαφέρονται ούτε για τους πελάτες των αεροπορικών εταιρειών τους. Κάθε χρόνο έχουν έλλειψη προσωπικού και ευθύνονται για πάνω από το 90% των καθυστερήσεων πτήσεων στην Ευρώπη, γεγονός που προσθέτει ένα επιπλέον 10% στις εκπομπές ρύπων των αερομεταφορών στην Ευρώπη».
Ο κ. O’Leary πρόσθεσε: «Η Ryanair, οι πελάτες μας και οι επιβάτες μας έχουν βαρεθεί αυτές τις αποτρέψιμες καθυστερήσεις στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, τις οποίες μας επιβάλλουν κάθε καλοκαίρι οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Ισπανοί, οι Έλληνες και οι Βρετανοί. Το μόνο που χρειάζεται για να διαχειριστούν σωστά την υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι να προσλάβουν και να εκπαιδεύσουν επαρκή αριθμό ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, όπως έχουν ήδη κάνει οι Ιρλανδοί, οι Δανοί, οι Ολλανδοί, οι Βέλγοι και οι Σλοβάκοι».
«Ήρθε η ώρα να τερματιστεί αυτή η ευρωπαϊκή κακοδιαχείριση και ανικανότητα ή να ανοιχτούν στον ανταγωνισμό οι υπηρεσίες ATC της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και του Ηνωμένου Βασιλείου».
Η Ryanair εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα προειδοποίηση προς τους παραθεριστές μετά το χάος στα ταξίδια σε πολλά αεροδρόμια της Πορτογαλίας που είχε ως αποτέλεσμα εκατοντάδες επιβάτες να μείνουν εγκλωβισμένοι στις πύλες αναχώρησης. Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους δήλωσε ότι περισσότεροι από 270 επιβάτες έχασαν τις πτήσεις τους τις τελευταίες δύο εβδομάδες λόγω εκτεταμένων ουρών και χρόνιας υποστελέχωσης στους συνοριακούς ελέγχους.
Οι χειρότερες καθυστερήσεις γίνονται αισθητές στα αεροδρόμια του Φάρο, της Λισαβόνας και του Πόρτο, με τους χρόνους αναμονής να φέρονται να φτάνουν τις δυόμισι ώρες. Σε ανακοίνωσή της, η Ryanair χαρακτήρισε την κατάσταση «εντελώς απαράδεκτη», καλώντας τη νέα κυβέρνηση της Πορτογαλίας να επιλύσει την κρίση προσωπικού.
Η Ryanair απέδωσε την ευθύνη στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου ANA, κατηγορώντας την ότι δεν προετοιμάστηκε επαρκώς για την ετήσια αύξηση των καλοκαιρινών ταξιδιών.
Πώς σχολίασε το θέμα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Κομισιόν: «Παρακολουθούμε το θέμα επισταμένα»
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε σε αίτημα του euronews για σχολιασμό της επιστολής παραπέμποντας στην επιστολή του Επιτρόπου Μεταφορών, Απόστολου Τζιτζικώστα, προς τα κράτη-μέλη από τον περασμένο Απρίλιο πριν προκύψουν τα καλοκαιρινά προβλήματα στις πτήσεις.
Η εκπρόσωπος της Κομισιόν συμπλήρωσε: «Δεν έχουμε κάποιο σχόλιο αυτή τη στιγμή πέρα από το να θυμηθούμε το μήνυμα στην επιστολή του Επιτρόπου: Αυτό το ζήτημα το παρακολουθούμε επισταμένα»
Με πληροφορίες από τη mirror.co.uk
Δείτε επίσης