Μόλις πριν από 80 χρόνια, το ταξίδι στο Σίδνεϊ ή τη Μελβούρνη από το Λονδίνο ή τη Νέα Υόρκη διαρκούσε περισσότερο από… μία εβδομάδα!
Τώρα, ένα επιβατικό αεροσκάφος που μπορεί να ολοκληρώσει το ταξίδι χωρίς στάση βρίσκεται στα τελικά στάδια κατασκευής, ανακοίνωσε η Qantas την περασμένη Παρασκευή, δημοσιεύοντας τις πρώτες εικόνες του αεροπλάνου καθώς συναρμολογείται.
Το νέο αεροπλάνο φωτογραφήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας:
Με προσαρμογές όπως μια πίσω κεντρική δεξαμενή καυσίμου 20.000 λίτρων, το Airbus A350-1000ULR θα μπορεί να πετάει για έως και 22 ώρες συνεχόμενα. Η Qantas έχει ονομάσει το σχέδιό της για πτήσεις εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας «Project Sunrise», επειδή οι πτήσεις διαρκούν τόσο πολύ που μπορούν να συναντήσουν δύο ξεχωριστές ανατολές.
Όταν οι εμπορικές πτήσεις προγραμματιστούν να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2027, θα μειώσουν έως και τέσσερις ώρες τον χρόνο που απαιτείται σήμερα για να φτάσει κανείς στην ανατολική ακτή της Αυστραλίας από το Λονδίνο ή τη Νέα Υόρκη.
Παρόλο που το 787-9 Dreamliner της Boeing μπορεί να πετάξει 17 ώρες χωρίς στάση προς το Περθ, στη δυτική ακτή της Αυστραλίας, η άφιξη στην άλλη πλευρά της χώρας έχει αποδειχθεί « το τελευταίο σύνορο της αεροπορίας », όπως το χαρακτήρισε η Qantas σε μια ανάρτηση στο Instagram την Παρασκευή.
Οι εμπορικές πτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Η αεροπορική εταιρεία εργάζεται στο project από το 2017, αν και καθυστέρησε λόγω της πανδημίας Covid-19, η οποία προσωρινά καθήλωσε μεγάλο μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας.
Το 2022, παρήγγειλε 12 Airbus A350-1000ULR για μακρινές πτήσεις από και προς την Αυστραλία και το πρώτο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Οκτώβριο του επόμενου έτους.
Στην τελευταία της ενημέρωση σχετικά με το έργο, η Qantas αποκάλυψε νέες εικόνες και πλάνα του αεροπλάνου, που δείχνουν τα διάφορα στάδια συναρμολόγησής του στα κεντρικά γραφεία της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας.
Αρχικά, η άτρακτος του αεροσκάφους αναδύθηκε από το εσωτερικό ενός εξειδικευμένου μεταγωγικού αεροπλάνου, γνωστού ως Airbus Beluga λόγω της ομοιότητάς του με τις φάλαινες beluga.
Στη συνέχεια, η άτρακτος οδηγήθηκε σε ένα υπόστεγο, όπου οι μηχανικοί συνέδεσαν τα άλλα μέρη του αεροπλάνου σε αυτήν. Όλα τα βασικά μέρη του αεροσκάφους έχουν πλέον συναρμολογηθεί και θα μεταφερθεί σε ένα νέο υπόστεγο για την εγκατάσταση κινητήρων και οργάνων πτητικών δοκιμών, ανέφερε η Qantas.
Η Qantas αποκαλύπτει νέες καμπίνες πρώτης και διακεκριμένης θέσης για πτήσεις εξαιρετικά μεγάλων αποστάσεων με το «Project Sunrise»
Εκτός από τον πρωτοποριακό χρόνο πτήσης, το έργο στοχεύει να «μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν τα ταξίδια εξαιρετικά μεγάλων αποστάσεων, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένου σχεδιασμού για την ελαχιστοποίηση του jetlag και τη μεγιστοποίηση της ευεξίας», δήλωσε σε ανακοίνωσή της η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Qantas, Βανέσα Χάντσον.
Θα υπάρχουν μόνο 238 θέσεις στο αεροσκάφος, σε σύγκριση με περίπου 400 θέσεις σε άλλα A350-1000. Αντ’ αυτού, θα υπάρχει χώρος για μια «Ζώνη Ευεξίας ειδικά κατασκευασμένη» μεταξύ των καμπινών premium economy και economy, καθώς και σουίτες πρώτης θέσης.
Δείτε επίσης
- Η Jet2 επεκτείνεται στο Λονδίνο: Νέα βάση στο Gatwick με απευθείας πτήσεις και προς Ελλάδα
- TUI & Τεχνητή Νοημοσύνη: Η νέα εποχή των «έξυπνων» ταξιδιών
- Boeing: Παύση των ποινικών διώξεων εναντίον της για τα αεροπορικά δυστυχήματα 2018- 2019
- Ποιο το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών σύμφωνα με τη νέα έρευνα της IATA





