Αεροδρόμιο Heathrow, Λονδίνο

Καθυστερήσεις, αδυναμία ηλεκτρονικού check in και μαζικές ακυρώσεις πτήσεων της British Airways. Αυτά ήταν κάποια από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν το περασμένο Σάββατο, χιλιάδες ταξιδιώτες της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας, που έβλεπαν τους πίνακες αναχωρήσεων να «κοκκινίζουν» εντός του Χίθροου, του μεγαλύτερου αεροδρομίου του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η αεροπορική εταιρεία, όπως εξήγησε σε δελτίο τύπου, αναγκάστηκε να ακυρώσει όλες τις πτήσεις μικρής διάρκειας– δηλαδή μέχρι τριών ωρών– καθώς αντιμετώπισε βαριά τεχνικά προβλήματα στα υπολογιστικά συστήματα. Αν και δεν υπάρχει ακόμα εξήγηση για το πως προκλήθηκε η ζημιά στο σύστημα IT, η εταιρεία διέψευσε σχεδόν αμέσως το ενδεχόμενο επίθεσης από χάκερ. Τα προβλήματα επηρέασαν το σύστημα τσεκ – ιν και τα συστήματα επικοινωνίας με το πλήρωμα, τα οποία είναι αυτά που μεταδίδουν πληροφορίες για το σχέδιο πτήσης, την στελέχωση του πληρώματος, τις λεπτομέρειες της πύλης και την διαχείριση των αποσκευών.

Έτσι όλες αυτές οι διαδικασίες έπρεπε να γίνουν χειροκίνητα, κάτι που παίρνει ασφαλώς περισσότερο χρόνο. Η British, όπως εξήγησε, προτίμησε να δώσει προτεραιότητα στις μεγαλύτερες πτήσεις, «καθώς προσπαθούσε να ‘διώξει’ όσους περισσότερους ταξιδιώτες και πτήσεις μπορούσε». Ο υπόλοιπος κόσμος έμεινε για ώρες εντός του αεροδρομίου, ενώ πολλοί καταγγέλλουν ότι δεν είχαν ουσιαστική επικοινωνία με το προσωπικό της εταιρείας. Η British, σε μία προσπάθεια να επανορθώσει, δίνει την δυνατότητα στους πελάτες των ακυρωμένων πτήσεων να πάρουν πίσω τα χρήματά τους ή να ταξιδέψουν σε άλλη ημερομηνία δωρεάν.

Καθυστερήσεις υπήρξαν και στα αεροδρόμια του Gatwick και του London City Airport, όμως το χάος στο Terminal 5 του Χίθροου ήρθε, επειδή εκεί είναι και η βάση της αεροπορικής.

Αν και η εταιρεία υποστηρίζει πως το πρόβλημα ξεκίνησε από την Παρασκευή, η αλήθεια είναι πως διάφορα προβλήματα και καθυστερήσεις έχουν παρατηρηθεί από την προηγούμενη εβδομάδα μέχρι και στο app της British Airways και όχι μόνο λόγω της κακοκαιρίας.

Πάντως, δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει. Τον Μάιο του περασμένου χρόνου σχεδόν 75.000 ταξιδιώτες της British ταλαιπωρήθηκαν και είδαν πάνω από 700 πτήσεις να ακυρώνονται μέσα σε τρεις ημέρες.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ