Check in airport

Όλοι γνωρίζουμε πώς είναι να ζυγίζονται οι αποσκευές μας στο check-in στο αεροδρόμιο και πολλοί έχουν περάσει τη διαδικάσια να αναγκαστούν να αφαιρέσουν κάτι από την αποσκευή τους γιατί είναι υπέρβαρη. Τώρα αυτό είναι πολύ λίγο μπροστά στις νέες πρακτικές αεροπορικής εταιρείας που εκτός από τις αποσκευές θα ζυγίζει και τους επιβάτες!

- Advertisement -

Ορισμένοι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών συναινούν να ζυγιστούν πριν επιβιβαστούν στο αεροπλάνο.
Σε μια δοκιμή του ευρωπαϊκού αερομεταφορέα Finnair στον κόμβο του αεροδρομίου του Ελσίνκι, οι εθελοντές επιβάτες ζυγίζονται στην πύλη αναχώρησης, προκειμένου να επιτραπεί στην αεροπορική εταιρεία να βελτιώσει τις εκτιμήσεις βάρους για τα αεροπλάνα πριν από την απογείωση. Και μάλιστα ζυγίζονται μαζί με τις χειραποσκευές τους.

Ευτυχώς για όποιον κουβαλάει μια μεγάλη τσάντα, οι ζυγίσεις δεν συνδέονται με μεμονωμένες κρατήσεις ή δεδομένα επιβατών. Όλα είναι ανώνυμα, είπε στο CNN ο Päivyt Tallqvist, ανώτερος αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Finnair, με μόνο το μέλος του προσωπικού στην πύλη να βλέπει το βάρος.

Η δοκιμή ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα και μέχρι χθες είχαν ήδη λάβει μέρος 800 εθελοντές, είπε ο Tallqvist, προσθέτοντας ότι η αεροπορική εταιρεία ήταν «θετικά έκπληκτη από τον αριθμό των εθελοντών».

«Έχουμε επικοινωνήσει σχετικά με αυτήν την έρευνα με τους πελάτες της Finnair μέσω των καναλιών μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και της εφαρμογής μας για κινητά και οι πρώτοι εθελοντές ζήτησαν προληπτικά να λάβουν μέρος ακόμη και πριν από την εγκατάσταση του εξοπλισμού», είπε.

Σχεδιάζουν να ζυγίζουν 1.200 επιβάτες για τη χειμερινή περίοδο και περισσότερους για το καλοκαίρι.

Ο Tallqvist είπε ότι η αεροπορική εταιρεία συλλέγει δεδομένα σχετικά με το μέσο βάρος των επιβατών και τις χειραποσκευές τους «για τους σκοπούς της ισορροπίας του αεροσκάφους και των υπολογισμών απόδοσης που απαιτούνται για την ασφαλή λειτουργία των πτήσεων».

Οι αεροπορικές εταιρείες υπολογίζουν το βάρος των αεροπλάνων – το βάρος όλων των επιβατών, καθώς και το φορτίο και τις αποσκευές στο αμπάρι, καθώς και πράγματα όπως catering και δεξαμενές νερού επί του αεροπλάνου – πριν από κάθε απογείωση, μαζί με το κέντρο βάρους τους. Το βάρος και η επένδυση ενός αεροσκάφους μπορεί να επηρεάσει το πού μπορούν να κάθονται οι επιβάτες και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και πόσοι επιβάτες επιτρέπονται στο αεροσκάφος και πόσες αποσκευές μπορούν να πάνε στο αμπάρι. Κάθε αεροσκάφος με το οποίο πετάτε έχει ένα καθορισμένο μέγιστο βάρος για ασφαλή απογείωση.

«Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν το βάρος όλων των άλλων πτυχών, το βάρος των επιβατών και των χειραποσκευών τους υπολογίζεται με βάση τα μέσα βάρη που επιβεβαιώνονται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο Tallqvist.

Οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν γενικά τα μέσα βάρη επιβατών που παρέχονται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τα δικά τους, υπογεγραμμένα από τις αρχές. Η Finnair χρησιμοποιεί τις δικές της μετρήσεις από το 2018, αλλά αυτές πρέπει να ενημερώνονται κάθε πέντε χρόνια – εξ ου και η ανανέωση.

Η Korean Air πραγματοποίησε το δικό της πρόγραμμα ζύγισης το 2023, ενώ η Air New Zealand έκανε επίσης έρευνα βάρους πέρυσι .

Η Finnair συλλέγει δεδομένα τόσο για τις χειμερινές όσο και για τις καλοκαιρινές περιόδους, καθώς οι επιβάτες τείνουν να φορούν πιο βαριά ρούχα και παλτά κατά τους κρύους φινλανδικούς χειμώνες. Οι χειμερινές αναγνώσεις θα ολοκληρωθούν τον Φεβρουάριο, με τις καλοκαιρινές να λαμβάνονται μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.

Η αεροπορική εταιρεία λέει ότι θα υπολογίσει ένα μέσο βάρος από τις μετρήσεις που έγιναν και θα στείλει τα δεδομένα στη Φινλανδική Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών για επαλήθευση. Τα βάρη θα χρησιμοποιηθούν για τους υπολογισμούς φόρτωσης από το 2025-30.

Και ενώ πολλοί επιβάτες θα προτιμούσαν να κρατήσουν μυστικό το βάρος τους, ο Satu Munnukka, επικεφαλής των διαδικασιών εδάφους της Finnair, διαβεβαίωσε τους «απρόθυμους» επιβάτες σε μια δήλωση ότι «τα δεδομένα που συλλέγονται δεν συνδέονται με κανέναν τρόπο με τα προσωπικά δεδομένα του πελάτη».

Ο Munnukka πρόσθεσε: «Καταγράφουμε το συνολικό βάρος και τις πληροφορίες ιστορικού του πελάτη και τις χειραποσκευές του, αλλά δεν ζητάμε το όνομα ή τον αριθμό κράτησης, για παράδειγμα.

«Μόνο ο αντιπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών που εργάζεται στο σημείο μέτρησης μπορεί να δει το συνολικό βάρος, ώστε να μπορείτε να συμμετάσχετε στη μελέτη με ηρεμία.»

Με πληροφορίες από edition.cnn.com/travel

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ