Boeing 777 emirates βράβευση
Emirates Boeing 777-300ER photographed on August 17, 2015 from Wolfe Air Aviation's Lear 25B.

Ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας Emirates προειδοποίησε ότι η Boeing βρίσκεται στο «στάδιο της τελευταίας ευκαιρίας», λέγοντας ότι είχε δει μια «προοδευτική πτώση» στις επιδόσεις της.

- Advertisement -

Η Boeing έχει τεθεί υπό έλεγχο μετά την ανατίναξη ενός πίνακα επιβατηγού 737 Max 9 κατά την πτήση τον περασμένο μήνα.

Ο πρόεδρος της Emirates, Sir Tim Clark, είναι κορυφαίο στέλεχος του κλάδου και η αεροπορική εταιρεία είναι σημαντικός πελάτης της Boeing. Είπε επίσης στους Financial Times ότι η Emirates θα στείλει μηχανικούς της για να παρακολουθούν τις γραμμές παραγωγής της Boeing.

Απαντώντας στις δηλώσεις του Sir Tim, η Boeing επεσήμανε τα σχόλια του διευθύνοντος συμβούλου της, Dave Calhoun, που έκανε την περασμένη εβδομάδα, όταν είπε: «Καταλαβαίνουμε γιατί [οι πελάτες] είναι θυμωμένοι και θα εργαστούμε για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους».

Η Emirates είπε στο BBC ότι δεν είχε τίποτα να προσθέσει σε όσα είπε ο Sir Tim στη συνέντευξη.

“Πρέπει να ενσταλάξουν αυτήν την κουλτούρα ασφάλειας που δεν υστερεί σε κανέναν. Πρέπει να αναθεωρήσουν τις διαδικασίες παραγωγής τους, ώστε να μην κόβονται γωνίες κ.λπ.”, είπε ο Sir Tim.

“Είμαι βέβαιος ότι ο Dave Calhoun και ο [εμπορικός επικεφαλής] Stan Deal είναι σε αυτό… αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία”, πρόσθεσε.

Ο Sir Tim ετοιμαζόταν να στείλει μηχανικούς της Emirates για να παρακολουθήσουν τις γραμμές παραγωγής της Boeing για πρώτη φορά. Είπε ότι οι μηχανικοί θα παρακολουθήσουν τη διαδικασία παραγωγής του 777 στην Boeing και τον προμηθευτή της Spirit AeroSystems.

Η Emirates είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing

Τον Νοέμβριο, παρήγγειλε 95 αεροσκάφη Boeing 777 και 787 ευρείας ατράκτου, που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, αξίας 52 δισ. $ (41,2 δισ. £) σε τιμές καταλόγου.

Ωστόσο, η Boeing έγινε πρωτοσέλιδο τις τελευταίες εβδομάδες, παρά το γεγονός ότι ο κ. Calhoun επέμενε ότι η εταιρεία είχε αλλάξει από τότε που ανέλαβε μετά την απόλυση του πρώην αφεντικού Dennis Muilenburg.

Στις 5 Ιανουαρίου, ένα φις πόρτας σε ένα Alaska Airlines 737 Max 9 εξερράγη λίγο μετά την απογείωση, τρομοκρατώντας τους επιβάτες και αναγκάζοντας την επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο του Πόρτλαντ του Όρεγκον. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ξεκίνησε έρευνα για τη διαδικασία κατασκευής της Boeing και απαγόρευσε στην εταιρεία να επεκτείνει την παραγωγή των δημοφιλών αεροσκαφών της 737 Max. Ορισμένοι από τους μεγαλύτερους πελάτες αεροπορικών εταιρειών της εταιρείας εξέφρασαν επίσης ανησυχίες, σημειώνοντας ότι τα ζητήματα ενδέχεται να καθυστερήσουν την έγκριση των νέων εκδόσεων του αεροπλάνου 737 Max, των Max 7 και Max 10, που βρίσκονται στα σκαριά.

Το 2018, ένα παρόμοιο περιστατικό με αυτό που συνέβη τον περασμένο μήνα συνέβη σε ένα παλαιότερο μοντέλο του Boeing 737 που εκμεταλλευόταν η Southwest Airlines. Συντρίμμια από βλάβη του κινητήρα έσπασαν ένα από τα παράθυρα της καμπίνας ενώ το αεροπλάνο ταξίδευε στα 32.000 πόδια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μερική αναρρόφηση μιας επιβάτιδας από το παράθυρο η οποία πέθανε από τα τραύματά της.

Το ρεκόρ ασφάλειας της εταιρείας έχει επίσης αμαυρωθεί λόγω δύο ατυχημάτων στα τέλη του 2018 στα ανοικτά των ακτών της Ινδονησίας και στις αρχές του 2019 έξω από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας Αντίς Αμπέμπα.

Συνολικά 346 άνθρωποι σκοτώθηκαν στα δυστυχήματα, τα οποία προκλήθηκαν από ελαττωματικό λογισμικό ελέγχου πτήσης.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ