Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου, 2025
20.7 C
Athens
ΑρχικήTravelΑυξημένη ζήτηση για ταξίδια εκτός σεζόν – η Νότια Ευρώπη στο επίκεντρο

Αυξημένη ζήτηση για ταξίδια εκτός σεζόν – η Νότια Ευρώπη στο επίκεντρο

Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, παρά τις οικονομικές πιέσεις και τις εποχικές αλλαγές, με σχεδόν τρεις στους τέσσερις να προγραμματίζουν ταξίδια μεταξύ Οκτωβρίου 2025 και Μαρτίου 2026, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC). Η έκθεση “Monitoring Sentiment for Intra-European Travel” (Wave 23) καταγράφει σταθερή ζήτηση σε σχέση με πέρυσι, αναδεικνύοντας σημαντικές τάσεις για το επόμενο διάστημα.

Τα διεθνή ταξίδια εντός Ευρώπης αυξάνονται

- Advertisement -

Φέτος το φθινόπωρο και τον χειμώνα, το 63% των Ευρωπαίων σκοπεύει να ταξιδέψει εκτός της χώρας του, σημειώνοντας αύξηση τριών μονάδων σε σύγκριση με πέρυσι. Από αυτούς, το 35% θα επισκεφθεί γειτονικές χώρες, ενώ το 29% προτιμά πιο μακρινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Παράλληλα, τα ταξίδια παραμένουν η κύρια προτεραιότητα για δαπάνες αναψυχής. Το 82% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι θα διατηρήσει ή θα αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από άλλες μορφές ψυχαγωγίας. Οι βασικοί περιορισμοί παραμένουν οικονομικοί (36%) και χρονικοί (27%).

Λιγότερα, αλλά πιο ουσιαστικά ταξίδια

Παρά την υψηλή ζήτηση, οι Ευρωπαίοι προγραμματίζουν λιγότερα ταξίδια σε σχέση με πέρυσι. Το 45% αναμένει να πραγματοποιήσει μόνο ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες, αύξηση επτά μονάδων, ενώ το 34% σχεδιάζει δύο ταξίδια και μόλις το 16% τρία ή περισσότερα, μειωμένο κατά έξι μονάδες.

Η τάση αυτή δείχνει ωρίμανση της ταξιδιωτικής αγοράς. Οι ηλικίες 45–54 παρουσιάζουν τις υψηλότερες προθέσεις ταξιδιού, ενώ οι νεότεροι ενήλικες προγραμματίζουν λιγότερα ταξίδια. Οι καταναλωτές φαίνεται να επιλέγουν λιγότερες αλλά πιο ουσιαστικές διακοπές, με σχεδόν τους μισούς άνω των 55 να προτιμούν μόνο ένα ταξίδι, σε αντίθεση με το ένα τρίτο των νεότερων ταξιδιωτών.

Προτίμηση σε βιωματικές εμπειρίες

Σημαντική αλλαγή παρατηρείται στον τρόπο που ταξιδεύουν οι Ευρωπαίοι. Το 60% θα μείνει σε έναν μόνο προορισμό αντί να συνδυάζει πολλές περιοχές, προτιμώντας βαθύτερη τοπική εμπειρία. Η τάση είναι ισχυρότερη στα ταξίδια πόλης (71%) και ήλιου & θάλασσας (68%), ενώ τα ταξίδια πολιτισμού & φύσης συχνά περιλαμβάνουν περισσότερες μετακινήσεις εντός της ίδιας χώρας.

Το αεροπλάνο παραμένει το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης (57%, +4 μονάδες), ακολουθούμενο από το αυτοκίνητο (25%) και με αυξανόμενο ποσοστό χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων (4%). Το τρένο διατηρεί δευτερεύον ρόλο (13%).

Μεσογειακή Ευρώπη: Η μεγάλη κερδισμένη της σεζόν

Η ασφάλεια εξακολουθεί να είναι ο κύριος παράγοντας επιλογής προορισμού (20%), ενώ ο καλός καιρός αποκτά μεγαλύτερη σημασία (15%). Προσφορές και χαμηλότερο κόστος ζωής επηρεάζουν επίσης τις αποφάσεις των ταξιδιωτών. Το ενδιαφέρον είναι μοιρασμένο ανάμεσα σε δημοφιλείς προορισμούς και λιγότερο γνωστά μέρη, με αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικές επιλογές.

Η Νότια Ευρώπη ξεχωρίζει, με το 52% των Ευρωπαίων να προγραμματίζουν να ταξιδέψουν εκεί φέτος το φθινόπωρο και τον χειμώνα — επτά μονάδες περισσότερο από πέρυσι. Η Ισπανία καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο δημοφιλίας (+5 μονάδες), ενώ Ιταλία και Γαλλία παραμένουν σταθερές επιλογές. Αντίθετα, η Ανατολική Ευρώπη βλέπει μείωση ενδιαφέροντος, με μόλις 4% να σκοπεύει να την επισκεφθεί.

Ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, σημειώνει: «Οι υψηλές προθέσεις ταξιδιού και η αυξημένη ζήτηση για προορισμούς της Νότιας Ευρώπης εκτός σεζόν δείχνουν θετικά σημάδια για τον ευρωπαϊκό τουρισμό. Ωστόσο, με τη μείωση διάρκειας ταξιδιών και την προσεκτική διαχείριση προϋπολογισμών, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, προσφέροντας στοχευμένα πακέτα και κίνητρα για μεγαλύτερες διαμονές και υψηλότερη τοπική δαπάνη».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

- Advertisement -

Follow us

110,023LikesΚάντε Like
88,248 FollowersΑκολουθήστε
206,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ