Το περιστατικό της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου που άφησε μια τρύπα στην άτρακτο ενός αεροσκάφους Boeing 737 Max 9 λίγο μετά την απογείωσή του από το Πόρτλαντ του Όρεγκον, έθεσε σημαντικά ερωτήματα για την ασφάλεια, προκάλεσε έρευνες – και άφησε ορισμένους ταξιδιώτες σε αδιέξοδο.

Μετά το περιστατικό που ευτυχώς δεν ήταν θανατηφόρο, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας καθήλωσε όλα τα αεροσκάφη US 737 Max 9 που διαθέτουν τη λειτουργία βύσματος της πόρτας μέχρι να μπορέσουν να επιθεωρηθούν διεξοδικά τα αεροπλάνα. Ενώ οι ερωτήσεις δε σταματούσαν τις επόμενες μέρες, τα αεροπλάνα έμειναν στο έδαφος.

- Advertisement -

Περίπου τρεις εβδομάδες αργότερα, τα γειωμένα Max 9 πρόκειται να επιστρέψουν σε λειτουργία. Σύμφωνα με το CNN Travel εδώ θα δείτε όλα όσα ισχύουν για την τρέχουσα κατάσταση του 737 Max 9 και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες:

Τι αποφάσισε η FAA για τα Max 9;

Την Πέμπτη, η FAA ανακοίνωσε ότι ενέκρινε μια διαδικασία που επιτρέπει στο Boeing 737 Max 9 να πετάει ξανά. Αυτή η κίνηση ανοίγει το δρόμο για τις αεροπορικές εταιρείες να αρχίσουν να επιθεωρούν τα αεροπλάνα, ώστε να μπορούν να πετούν.

Κάθε ένα από τα 171 προσγειωμένα αεροσκάφη πρέπει να υποβληθεί στη διαδικασία. Αυτό περιλαμβάνει επιθεώρηση των μπουλονιών, των εξαρτημάτων και των οδηγών για το βύσμα της πόρτας, το κομμάτι της ατράκτου που αποκολλήθηκε από αεροπλάνο της Alaska Airlines νωρίτερα αυτό το μήνα. Περιλαμβάνει επίσης τη σύσφιξη των συνδετήρων και τη διενέργεια «λεπτομερών επιθεωρήσεων … δεκάδων σχετικών εξαρτημάτων».

«Αυτό το αεροσκάφος δεν θα λειτουργεί μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση με τον αρχικό σχεδιασμό», ανέφερε η ανακοίνωση της FAA.

Η Alaska Airlines και η United Airlines ήταν οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ που επηρεάστηκαν περισσότερο από αυτή την καθήλωση των αεροσκαφών.

Ποια είναι τα σχέδια της Alaska Airlines;

Η Alaska Airlines σχεδιάζει να επιστρέψει ορισμένα από τα αεροπλάνα της 737 Max 9 σε υπηρεσία σήμερα Παρασκευή 26/1, δήλωσε η εταιρεία με δελτίο τύπου.

«Κάθε αεροσκάφος μας θα επιστρέψει σε υπηρεσία μόνο όταν ολοκληρωθούν οι αυστηρές επιθεωρήσεις και κάθε αεροσκάφος κριθεί αξιόπλοο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της FAA. Έχουμε 65 737-9 MAX στο στόλο μας. Οι επιθεωρήσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως και 12 ώρες για κάθε αεροπλάνο», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.

Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη ότι αναμένει ότι όλα της τα αεροπλάνα Max 9 θα πετάξουν την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου.

Κάντε κλικ στον σύνδεσμο για να δείτε αναλυτικά την ταξιδιωτική πολιτική της Alaska Airlines .

Ποια είναι τα σχέδια της United Airlines;

Την Πέμπτη, η United Airlines ανακοίνωσε ότι προσθέτει το Max 9 ξανά στο πρόγραμμά της από την Κυριακή 28/1. Αλλά το Max 9 θα μπορούσε να μεταφέρει μερικούς επιβάτες της United ακόμα και σήμερα.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα Max 9 που έχουν επιθεωρηθεί και εκκαθαριστεί σύμφωνα με τις οδηγίες της FAA θα είναι διαθέσιμα ως «λειτουργικά ανταλλακτικά», σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία.

Έτσι, εάν η αεροπορική εταιρεία επρόκειτο να ακυρώσει μια πτήση λόγω μηχανικού προβλήματος, αλλά διατίθεται ένα εκκαθαρισμένο Max 9 στο αεροδρόμιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αεροσκάφος αντικατάστασης.

Κάντε κλικ εδώ για τις τελευταίες ταξιδιωτικές ειδοποιήσεις της United Airlines .

Ποιο είναι το μέλλον του Max;

Με μια λέξη: Αβέβαιο.

Μαζί με την ανακοίνωση της διαδικασίας επιθεώρησης για να απογειωθούν τα Max 9, η FAA είπε στην Boeing ότι «δεν θα χορηγήσει καμία επέκταση παραγωγής του MAX, συμπεριλαμβανομένου του 737-9 MAX», ανέφερε η υπηρεσία στο δελτίο τύπου της.

«Επιτρέψτε μου να είμαι ξεκάθαρος: Αυτό δεν θα επιστρέψει ως συνήθως για την Boeing», δήλωσε ο διαχειριστής της FAA, Μάικ Γουίτακερ.

«Δεν θα συμφωνήσουμε με οποιοδήποτε αίτημα της Boeing για επέκταση της παραγωγής ούτε θα εγκρίνουμε πρόσθετες γραμμές παραγωγής για το 737 MAX μέχρι να είμαστε ικανοποιημένοι ότι τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιλυθούν».

Είναι ακόμα ασφαλές να πετάξεις;

Κατά την εκκαθάριση του Boeing 737 Max 9 για να πετάξει μετά από αυστηρή επιθεώρηση, η FAA λέει «ναι». Ο διαχειριστής της FAA Whitaker υπογράμμισε αυτό το σημείο σε σχετική ερώτηση του CNN.

«Εάν το αεροσκάφος είναι μη προσγειωμένο, αυτό σημαίνει ότι πιστεύουμε ότι είναι αξιόπλοο. Και αν είναι αξιόπλοο, το αεροσκάφος είναι ασφαλές. Μπορώ να πω ότι δεν πρόκειται να αφήσουμε αυτό το αεροσκάφος να επιστρέψει στον αέρα μέχρι να πειστούμε ότι αυτό το ζήτημα έχει επιλυθεί», είπε ο Whitaker.

Η αναλύτρια μεταφορών του CNN, Mary Schiavo, επεσήμανε κάποια «πολύ δραματικά πράγματα» που κάνει η FAA ως απάντηση στο περιστατικό της Alaska Airlines, συμπεριλαμβανομένης της αποστολής δεκάδων επιθεωρητών για πραγματοποίηση πρακτικών επιθεωρήσεων στην Boeing και την καταστολή της παραγωγής Max.

“Όταν λοιπόν ο διαχειριστής της FAA λέει, “ναι, τα αεροπλάνα είναι ασφαλή γιατί λέμε ότι είναι ασφαλή να πετάξουν”, αυτό που πραγματικά λέει είναι ότι το αεροσκάφος πληροί τις απαιτήσεις πιστοποίησης που έχουμε θέσει σε εφαρμογή για το αεροσκάφος”, είπε η Schiavo, πρώην γενική επιθεωρητής του Τμήματος Μεταφορών.

«Αλλά με την FAA να θέτει όλους αυτούς τους νέους πόρους στο παιχνίδι, σίγουρα θα βοηθήσει την ασφάλεια της Boeing. Αλλά η Boeing δεν έχει βγει ακόμα από το πρόβλημα. Η FAA κάνοντας μια βαθιά κατάδυση θα βρει πρόσθετα προβλήματα… αλλά, θα τα διορθώσει.»

Η Kathleen Bangs, πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρείας, είπε λίγο μετά το περιστατικό της Alaska Airlines ότι κατανοεί «γιατί οι άνθρωποι είναι απογοητευμένοι –και νευρικοί– γι’ αυτό», σημειώνοντας ότι έχουν περάσει μόλις δύο χρόνια από τότε που ένα άλλο μέλος της οικογένειας αεροσκαφών Max, το Boeing 737 Max 8, επέστρεψε σε υπηρεσία μετά από ακινητοποίηση για σχεδόν δύο χρόνια.

Αυτό ακολούθησε δύο θανατηφόρες συντριβές που αποδίδονται σε προβλήματα με το αυτοματοποιημένο σύστημα αύξησης χαρακτηριστικών ελιγμών του αεροσκάφους ή MCAS.

Η Bangs είπε ότι εντυπωσιάστηκε με τη «σωστή απόφαση» της FAA να γειώσει γρήγορα το Max 9 στις 6 Ιανουαρίου, μια κίνηση που αργούσε να γίνει για το Max 8.

Αναγνώρισε επίσης το «πρόβλημα ποιοτικού ελέγχου» της Boeing.

Ωστόσο, η Bangs είπε ότι πιστεύει ότι οι αρχές θα διασφαλίσουν ότι όλα τα βύσματα της πόρτας είναι ασφαλή, «αλλά σίγουρα καταλαβαίνω, όταν το προσθέτετε στα προβλήματα του Max 8, γιατί οι άνθρωποι ανησυχούν να πετούν με αυτή τη συγκεκριμένη έκδοση του 737 .»

Η Bangs είπε ότι είναι σίγουρη ότι μόλις εντοπιστεί και αντιμετωπιστεί ένα ζήτημα, είναι ασφαλές.

Πώς μπορώ να μάθω τον τύπο του αεροπλάνου μου;

Η Bangs επεσήμανε ότι οι πιθανοί επιβάτες μπορούν να δουν με τι είδους εξοπλισμό λειτουργεί η πτήση στην ενότητα “λεπτομέρειες” όταν κάνουν κράτηση πτήσεων.

Η λειτουργία Where is My Plane της FlightAware θα παρέχει επίσης το συγκεκριμένο μοντέλο αεροπλάνου και την εγγραφή αριθμού ουράς.

Ο Scott Keyes, ιδρυτής του ταξιδιωτικού ιστότοπου Going.com, εξήγησε ότι «όταν κλείνετε μια πτήση, θα γράφει στην απόδειξη ποιο αεροσκάφος πρόκειται να πετάξετε (συνήθως κοντά στον αριθμό πτήσης).

Αλλά να είστε προετοιμασμένοι για αλλαγές της τελευταίας στιγμής, προειδοποίησε ο Keyes. «Λάβετε υπόψη ότι οι ανταλλαγές αεροσκαφών γίνονται περιστασιακά. Αυτό που είχε αρχικά προγραμματιστεί να πετάξει είναι συνήθως αλλά όχι πάντα το ίδιο μοντέλο με το οποίο θα πετάξεις τελικά».

Σε αυτή την περίπτωση, ο Μπανγκς είπε ότι οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον αριθμό ουράς του αεροπλάνου στην πύλη για να ελέγξουν τον τύπο του αεροσκάφους.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ