Αεροπλάνο - πτήσεις

Τα δύο πρόσφατα πολύκροτα αεροπορικά δυστυχήματα με τα Boeing 737 Max, φαίνεται να μην “τάραξαν” τους ταξιδιώτες οι οποίοι, όπως φαίνεται μετά από έρευνα της Reuters/Ipsos, εξακολουθούν να θεωρούν το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων τον πιο σημαντικό παράγοντα στην επιλογή μιας πτήσης και όχι την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της Reuters/Ipsos σε Αμερικάνους ταξιδιώτες φαίνεται ότι μόνο ένας στους  δύο ενήλικες Αμερικανούς γνώριζε για τις αεροπορικές τραγωδίες σε Ινδονησία και Αιθιοπία, όπου έχασαν τη ζωή τους συνολικά 346 άνθρωποι, και μόνο το 43% των ερωτηθέντων γνώριζε ότι τα αεροσκάφη που κατέπεσαν ήταν Boeing 737 MAX.

Άξιο προσοχής είναι ότι το 57% δηλώνει ότι η τιμή του εισιτηρίου είναι ο καθοριστικός παράγοντας και ότι ακόμα και μετά τα δύο δυστυχήματα μόνο το 3% των ερωτηθέντων απήντησε ότι ο τύπος του αεροσκάφους και ο κατασκευαστής του διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο κατά την αγορά ενός αεροπορικού εισιτηρίου.

Επίσης, όπως φαίνεται στη δημοσκόπηση, ακόμα και όταν το κοινό γνώριζε για τα τραγικά δυστυχήματα των Boeing 737 MAX, δεν επηρεάστηκαν οι ταξιδιωτικές του αποφάσεις. Αυτές επηρεάζονται περισσότερο από το κόστος του εισιτηρίου, τον χρόνο ταξιδιού, τον αριθμό των ενδιάμεσων σταθμών και βέβαια την ίδια την αεροπορική εταιρεία.

Αναστέλλονται όλες οι πτήσεις των Boeing 737 Μax 8 και 9 και στην Ελλάδα!

Τι αναφέρει η Boeing για τα αποτελέσματα

Εκπρόσωπος της αεροπορικής βιομηχανίας Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει τα συμπεράσματα της δημοσκόπησης, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η αεροβιομηχανία «είναι δεσμευμένη να επιστρέψει το Boeing 737 MAX ασφαλώς στους αιθέρες (αφού καθηλώθηκαν στο έδαφος παγκοσμίως μετά το αεροπορικό δυστύχημα των Αιθιοπικών Αερογραμμών, πέντε μήνες μετά την τραγωδία της Lion Air) έτσι ώστε οι κυβερνήτες, τα πληρώματα, οι ρυθμιστικοί φορείς και το κοινό να ανακτήσουν πλήρη εμπιστοσύνη σε αυτό το αεροπλάνο».

Ωστόσο, προηγούμενη έκθεση της Επενδυτικής Τράπεζας Barclays ανέφερε ότι «ένα μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού κατά πάσα πιθανότητα θα αποφύγει το Boeing 737 MAX για μία μεγάλη χρονική περίοδο, ακόμα και αφού αρθεί η εντολή καθήλωσής του στο έδαφος». Η Barclays υποστηρίζει ότι στήριξε τα συμπεράσματά της σε έρευνα σε ταξιδιώτες σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη, χωρίς, ωστόσο, να αποκαλύπτει τη μεθοδολογία που χρησιμοποίησε, πώς έγινε η επιλογή των συμμετεχόντων όπως εξάλλου και πόσο πληροφορημένοι ήταν για τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα, προτού διατυπώσουν την άποψή τους. Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει και τα συμπεράσματα της έρευνας της Barclays.

Πότε καταγράφηκαν τα περισσότερα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα

Νέα μελέτη της 1st Move International συγκέντρωσε δεδομένα από το Aviation Safety Network(ASN) και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) αποκαλύπτει πως η δεκαετία 2000-2010 ήταν η πιο επικίνδυνη όσον αφορά στα αεροπορικά ταξίδια, με αριθμό ρεκόρ 8.324 θανάτων, που καταγράφηκαν σε 33 ατυχήματα. Συγκριτικά, τη δεκαετία του ‘60 καταγράφηκαν μόλις 310 θάνατοι.

Κατά μέσο όρο, κάθε ατύχημα αεροσκάφους τη συγκεκριμένη δεκαετία προκάλεσε 252 θανάτους σε σύγκριση με τη δεκαετία του ‘90, που είχε 25% χαμηλότερο ποσοστό θανάτου, με 199 θανάτους ανά αεροπορικό ατύχημα.

Οι ΗΠΑ βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των πιο επικίνδυνων τόπων για να ταξιδέψει κανείς αεροπορικώς και κατέχουν ένα από τα χειρότερα ρεκόρ σε αεροπορικά ατυχήματα, με 4.200 θανάτους σύμφωνα με το ASN. Η Ισπανία έρχεται δεύτερη, με 1.367 θανάτους σε 7 αεροπορικά ατυχήματα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, η αεροπορική εταιρεία με τα περισσότερα ατυχήματα συνολικά είναι η American Airlines, με 2.578 θανάτους σε 5 ατυχήματα. Η Boeing, η Airbus και η DC είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων μοντέλων αεροσκαφών με τα περισσότερα ατυχήματα που τους αποδίδονται.

Τέλος, σας βρήκαμε και τα πιο ασφαλή αεροσκάφη, που δεν έχουν σημειώσει ποτέ θανατηφόρο ατύχημα!

Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ