Μετά την προειδοποίηση της αεροπορικής εταιρείας ότι το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου θα επηρεάσει σημαντικά τις δραστηριότητές της, η τιμή της μετοχής της Finnair μειώθηκε σημαντικά.

Ως αποτέλεσμα του κλεισίματος του ρωσικού εναέριου χώρου, η Finnair απέσυρε τις οικονομικές και επιχειρησιακές οδηγίες για το πρώτο εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ρωσίας στις 28 Φεβρουαρίου 2022, η χώρα έκλεισε τον εναέριο χώρο της σε 36 χώρες—συμπεριλαμβανομένης της Φινλανδίας.

Η εθνική αεροπορική εταιρεία της Φινλανδίας, Finnair, ακύρωσε επίσης αρκετές από τις πιο δημοφιλείς πτήσεις της προς την Ασία μετά την απαγόρευση της Ρωσίας στους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν στον εναέριο χώρο της.

Για να αποφύγει να πετάξει πάνω από μια χώρα γνωστή για την επιθετική εξωτερική πολιτική της, η εθνική αεροπορική εταιρεία της Φινλανδίας πήρε τη δραστική απόφαση να εγκαταλείψει τις τρέχουσες «γρήγορες» πτήσεις της Άπω Ανατολής ως «οικονομικά μη βιώσιμες». Χωρίς πρόσβαση στον ρωσικό εναέριο χώρο, η Finnair θα έπρεπε να ακολουθήσει μια μακρύτερη διαδρομή πτήσης προς την Ασία, αυξάνοντας τους χρόνους πτήσης και διαβρώνοντας έναν από τους βασικούς παράγοντες πωλήσεών της ως ο ταχύτερος ευρωπαϊκός αερομεταφορέας στην Ασία.

Τα πιο σημαντικά δρομολόγια της Finnair πρέπει να διασχίζουν τον ρωσικό εναέριο χώρο για να συνδέσουν ευρωπαϊκούς και ασιατικούς προορισμούς μέσω του κόμβου του Ελσίνκι. Για να αποφύγει τη Ρωσία, η αεροπορική εταιρεία έχει προειδοποιήσει ότι πολλές από τις πτήσεις της προς την Ασία θα είναι ασύμφορες.

Finnair

«Εφαρμόζουμε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης μας, καθώς η κατάσταση έχει σημαντικό αντίκτυπο στη Finnair», δήλωσε στη δήλωση ο Topi Manner, Διευθύνων Σύμβουλος της Finnair. «Η παράκαμψη του ρωσικού εναέριου χώρου επιμηκύνει σημαντικά τους χρόνους πτήσεων προς την Ασία και, ως εκ τούτου, η λειτουργία των περισσότερων πτήσεων επιβατών και εμπορευμάτων προς την Ασία δεν είναι οικονομικά βιώσιμη ή ανταγωνιστική». Και πρόσθεσε: «Η κρίση στην Ουκρανία αγγίζει όλους τους Ευρωπαίους και κατανοούμε την απόφαση της ΕΕ να κλείσει τον εναέριο χώρο της».

Την επομένη της ανακοίνωσης της Finnair ότι καταργεί την οικονομική καθοδήγηση, οι μετοχές της υποχώρησαν κατά 20%. Ένα επιπλέον 5% χάθηκε μέχρι το 2022 την 1η Μαρτίου από τη μετοχή της εταιρείας. Στις 17 Φεβρουαρίου 2022, η εταιρεία δημοσίευσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τη Finnair, εκείνη την εποχή, η πανδημία του COVID-19 πλησίαζε στο τέλος της και η αεροπορική εταιρεία ήταν έτοιμη για αυξημένη ζήτηση το καλοκαίρι του 2022. Ήδη σχεδιάζονται νέες μειώσεις κίνησης και κόστους εάν η κρίση στην Ουκρανία συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Υπάρχουν ακόμα πολλά χρήματα στην τράπεζα και η υποστήριξη του πλειοψηφικού ιδιοκτήτη, της φινλανδικής κυβέρνησης, λέει ο διευθύνων σύμβουλος Manner. Σύμφωνα με τον Manner, «η εταιρεία εξετάζει διαφορετικές λύσεις σε περίπτωση που η κατάσταση παραταθεί» και «έχει ενεργό διάλογο με την κυβέρνηση της Φινλανδίας». Η Finnair πραγματοποιεί περίπου 80 πτήσεις στον ρωσικό εναέριο χώρο κάθε εβδομάδα. Ωστόσο, η Finnair δεν έχει σταματήσει να πετάει προς την Ασία και εξυπηρετεί προορισμούς όπως η Ινδία, η Ταϊλάνδη και η Σιγκαπούρη.

Ωστόσο, αυτές οι πτήσεις θα κάνουν ό,τι κάνουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες που ταξιδεύουν σε αυτό το μέρος του κόσμου: θα πετούν νότια μέσω της Τουρκίας και στη συνέχεια της Μέσης Ανατολής, προσθέτοντας έως και μία ώρα στο χρόνο ταξιδιού. Μένει να δούμε αν τα μέτρα αποτελούν υπαρξιακή απειλή για την αεροπορική εταιρεία και πολλά εξαρτώνται από το πόσο θα διαρκέσει ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ