Ενώ η μονωτική ταινία σε ένα αεροσκάφος μπορεί να φαίνεται ανησυχητική, αυτή η ιστορία είναι περισσότερο περίπλοκη απ’ όσο φαντάζεστε. Η ταινία Speed ​​είναι μια ανθεκτική, αυτοκόλλητη ταινία ικανή να αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες και δυνατούς ανέμους.
Οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν ταινία ταχύτητας για να κάνουν μικρές επισκευές στις επιφάνειες των αεροσκαφών μέχρι να εφαρμοστούν πιο μόνιμες λύσεις.

Η Airbus και η Boeing αντιμετώπισαν προκλήσεις με το ξεφλούδισμα του χρώματος από τα σύνθετα αεροσκάφη τους, με αποτέλεσμα τη χρήση ταινίας ταχύτητας για την προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών.
Τα τελευταία χρόνια, αρκετές αναρτήσεις σε διάφορα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει viral με αεροσκάφη που επισκευάζονται με κολλητική ταινία από τεχνικό συντήρησης ή πτερύγια των οποίων η επιφάνεια μοιάζει περισσότερο με σκακιέρα λόγω της ποσότητας ταινίας που εφαρμόζεται. Ενώ κάποιοι μπορεί να αμφισβητούν πόσο ασφαλές είναι, αντί για κανονική κολλητική ταινία, είναι ταινία ταχύτητας, που είναι πιο ανθεκτικό υλικό.Σύμφωνα με την Advanced Technology Supply (ATS), έναν κατασκευαστή με έδρα τη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι «μια ταινία βαρέως τύπου και είναι επίσης αυτοκόλλητη». Επί πλέον, «Είναι σε θέση να αντέξει την υψηλή θερμότητα χωρίς να υποβαθμίζεται ή να αστοχεί. Είναι επίσης εξαιρετικά ανθεκτικό καθώς μπορεί ακόμα να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες μείον 65 βαθμών Φαρενάιτ [-53 °C] και όταν εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να αντέξει ανέμους έως και 600 mph».

Αεροσκάφος με ταινία ταχύτητας

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η ταινία ταχύτητας χρησιμοποιείται επίσης σε αεροσκάφη. Συνήθως, το υλικό χρησιμοποιείται για μικρές ή προσωρινές επισκευές, επιτρέποντας στο αεροσκάφος να πετάξει χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια του. Αρκετές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από αεροπορικές εταιρείες και ενδιαφερόμενους επιβάτες, έχουν συγκεντρώσει μεγάλη έλξη στα αντίστοιχα κανάλια τους τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, η Kenya Airways μοιράστηκε μια εικόνα ενός Boeing 737-800 που αναχωρεί από ένα αεροδρόμιο με ταινία ταχύτητας τοποθετημένη στο κάλυμμα ανεμιστήρα του κινητήρα CFM International CFM56. Η αεροπορική εταιρεία διευκρίνισε ότι η ταινία είναι «επαγγελματικά γνωστή ως ταινία υψηλής ταχύτητας, μια ταινία ευαίσθητη στην πίεση από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται για μικρές επισκευές σε αεροσκάφη και αγωνιστικά αυτοκίνητα». Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε ότι «Χρησιμοποιείται ως προσωρινό υλικό επισκευής μέχρι να πραγματοποιηθεί μια πιο μόνιμη επισκευή», σημειώνοντας ότι μπορεί να εκληφθεί λανθασμένα με κανονική κολλητική ταινία, ωστόσο η ταινία ταχύτητας ονομάζεται εύστοχα επειδή είναι «ικανή να κολλήσει σε άτρακτος ή πτέρυγα αεροπλάνου σε υψηλές ταχύτητες, εξ ου και το όνομα.»

Η Airbus και η Boeing παλεύουν με τα σύνθετα

Τα τελευταία χρόνια, τόσο η Airbus όσο και το σύνθετο αεροσκάφος της Boeing, συμπεριλαμβανομένων των Airbus A350 και Boeing 787, δυσκολεύονται με το ξεφλούδισμα στο χρώμα σε διάφορες επιφάνειες, συμπεριλαμβανομένων των πτερυγίων. Αυτό οδήγησε τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν ταινία ταχύτητας για να προστατεύουν τις επιφάνειες του αεροσκάφους, κάτι που έχει απασχολήσει και ορισμένους επιβάτες.

Μία από τις πιο δημοφιλείς περιπτώσεις, αν όχι η δημοφιλέστερη, ήταν η σύγκρουση μεταξύ της Airbus και της Qatar Airways. Η ιστορία ξεκίνησε το 2020, όταν η αεροπορική εταιρεία του Κατάρ θέλησε να εφαρμόσει ένα ειδικό σχέδιο σε ένα από τα αεροσκάφη της Airbus A350-900, που ήταν νηολογημένα ως A7-ALL. Όταν αφαιρέθηκε το χρώμα του αεροσκάφους για να εφαρμοστεί το νέο χρώμα, ανακαλύφθηκαν ρωγμές στη σύνθετη δομή, αναγκάζοντας το A350-900 να μεταφερθεί από τον ειδικό βαφής στο Shannon της Ιρλανδίας, στην Τουλούζη της Γαλλίας, όπου έχει την έδρα της η Airbus. Σύμφωνα με στοιχεία της ch-aviation, το αεροσκάφος βρίσκεται ακόμα στη Γαλλία. Εμφανίστηκε στις υπηρεσίες παρακολούθησης πτήσεων μόλις στις 19 Οκτωβρίου 2023, όπως έδειξε το ιστορικό πτήσεων Flightradar24.

Τον Ιούνιο του ίδιου έτους, η Qatar Airways ανέστειλε τις παραδόσεις αυτού του τύπου, με την αεροπορική εταιρεία να καθηλώνει επίσης 13 A350 δύο μήνες αργότερα. Οι δύο πλευρές προσήλθαν σε δίκη και τελικά συμβιβάστηκαν τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, με την Airbus να ανακοινώνει εκείνη τη στιγμή ότι η αεροπορική εταιρεία και ο κατασκευαστής είχαν «καταλήξει σε μια φιλική και αμοιβαία αποδεκτή διευθέτηση σε σχέση με τη νομική τους διαμάχη για την υποβάθμιση της επιφάνειας του A350 και την προσάραξη του A350 αεροσκάφος.”

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ