Εκατομμύρια αποσκευές λόγω λάθος χειρισμών κάθε χρόνο, καταλήγουν σε άλλο προορισμό από αυτόν του ιδιοκτήτη τους.

Εάν έχετε βρεθεί ποτέ να περιμένετε στην παραλαβή αποσκευών και να μάθετε ότι οι αποσκευές σας δεν έφτασαν μαζί σας στον προορισμό σας, δεν είστε μόνοι. Είτε ταξιδεύετε για επαγγελματικούς λόγους είτε για διακοπές, το να αποχωριστείτε από τα υπάρχοντά σας μπορεί να είναι εφιάλτης. Οι αποσκευές μπορεί να καθυστερήσουν ή να χαθούν λόγω ανθρώπινου λάθους ή άλλων τυχαίων παραγόντων και είναι γεγονός ότι πολλά εκατομμύρια αποσκευές χάνονται από τις αεροπορικές εταιρείες κάθε χρόνο.

Με δεδομένο αυτό, υπάρχουν ορισμένες πρακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση των χαμένων αποσκευών. Ας ρίξουμε μια ματιά στο πώς και γιατί μπορεί να χαθούν αποσκευές στα ταξίδια και τι μπορούν να κάνουν οι επιβάτες και οι αεροπορικές εταιρείες για να μειώσουν τέτοια περιστατικά.

Τα πιο συνηθισμένα λάθη με τις αποσκευές

Ο λάθος χειρισμός κατά τη μεταφορά είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους μπορεί να καθυστερήσουν ή να χαθούν οι αποσκευές. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν οι χειριστές δεν έχουν επαρκή χρόνο για να μεταφέρουν τις αποσκευές μεταξύ των πτήσεων. Η πιθανότητα λανθασμένου χειρισμού αυξάνεται όσο περισσότερες αποσκευές μεταφέρονται, καθιστώντας τα ταξίδια με πολλαπλές στάσεις ιδιαίτερα ευάλωτα σε επιπλοκές αποσκευών. Ωστόσο, τα δρομολόγια σύνδεσης είναι μερικές φορές αναπόφευκτα.

Άλλα ανθρώπινα λάθη, όπως εσφαλμένες ετικέτες ή λάθη φόρτωσης, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε απώλεια αποσκευών. Οι αποσκευές ενδέχεται να έχουν ετικέτες για λάθος προορισμό κατά το check-in. Για άλλη μια φορά, η εσφαλμένη προσθήκη ετικετών είναι πιο πιθανό να συμβεί όταν ένα ταξίδι περιλαμβάνει πτήσεις σύνδεσης.

Ακόμα κι αν μια τσάντα έχει τοποθετηθεί σωστά, οι χειριστές αποσκευών μπορεί απλώς να φορτώσουν μια τσάντα σε λάθος αεροπλάνο. Αν και αυτό συμβαίνει σπάνια, δεν μπορεί να αποκλειστεί ως ενδεχόμενο.

Πόσο συχνά γίνεται λάθος χειρισμός των αποσκευών;

Σύμφωνα με το Luggage Hero, μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2022 υπήρξαν περισσότερες από 684.000 χαμένες και κακομεταχειρισμένες αποσκευές σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Ο Points Guy σημειώνει ότι αυτό ισοδυναμούσε με περίπου επτά αποσκευές ανά 1.000, ή 0,7%. Ο μέσος όρος της American Airlines ήταν ελαφρώς υψηλότερος, σε εννέα ανά 1.000 ή 0,9%. Η Allegiant είχε πολύ καλύτερη απόδοση, με λιγότερες από δύο τσάντες ανά 1.000 να αγνοούνται.
Πράγματι, είναι αλήθεια ότι ο λανθασμένος χειρισμός αποσκευών δεν ήταν πρωτόγνωρος πριν από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού. Ωστόσο, η παγκόσμια κρίση υγείας επέφερε πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην εμπορική αεροπορική βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων προσωπικού σε πολυσύχναστα αεροδρόμια. Αυτές οι συνθήκες υπόθαλψης στις οποίες οι βαλίτσες μπορούν να καθυστερήσουν ή να χαθούν πιο εύκολα.

Black Luggage Bag Near Wall

Τι μπορείτε να κάνετε

Οι επιβάτες χάνουν τον έλεγχο του τι συμβαίνει με τις αποσκευές τους μόλις πάνε στο ckeck in στο αεροδρόμιο. Ενώ σχεδόν πάντα φτάνει στον μεταφορικό ιμάντα στο άλλο άκρο, δεν μπορούμε ποτέ να είμαστε απόλυτα σίγουροι μέχρι να είναι πραγματικά εκεί. Ωστόσο, ο προσεκτικός προγραμματισμός και η προετοιμασία πριν από το ταξίδι σας μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερους πονοκεφάλους αργότερα.

Ατυχίες χειρισμού αποσκευών είναι πιο πιθανό να συμβούν καθώς η τσάντα αλλάζει χέρια, επομένως είναι καλύτερο να κάνετε κράτηση για απευθείας πτήσεις όποτε είναι δυνατόν. Ελέγξτε ξανά ότι η τσάντα σας έχει επισημανθεί για τον σωστό προορισμό, εάν το ταξίδι απαιτεί πτήσεις με ανταπόκριση. Αυτό θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι δεν θα αφαιρεθεί από τον κύκλο κατά τη διάρκεια της στάσης σας.

Επιπλέον, μπορεί επίσης να είναι συνετό να ερευνήσετε εκ των προτέρων την πολιτική αποσκευών της αεροπορικής σας εταιρείας για απώλεια ή καθυστέρηση, προκειμένου να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας. Μπορεί επίσης να θέλετε να εξερευνήσετε τις επιλογές ασφάλισης ταξιδιού, είτε πρόκειται για ταξιδιωτική ασφάλιση που αγοράζεται με το ταξίδι είτε ως όφελος από τον εκδότη της πιστωτικής κάρτας που χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του αεροπορικού εισιτηρίου.

Εάν χαθούν οι αποσκευές σας, θα απαιτηθούν πληροφορίες για τυχόν πολύτιμα αντικείμενα για να λάβετε αποζημίωση. Συνιστάται να διατηρείτε φωτογραφίες και απογραφή συσκευασμένων αντικειμένων και αποδείξεις αγοράς, αν είναι δυνατόν. Φέρτε οποιαδήποτε είδη πρώτης ανάγκης ή αντικείμενα υψηλής αξίας, όπως φάρμακα, φορητούς υπολογιστές ή κοσμήματα, πάνω σας ή συσκευασμένα στις χειραποσκευές σας αντί για τις παραδοτέες αποσκευές σας. Με αυτόν τον τρόπο, ξέρεις πάντα πού βρίσκονται.

Τι να κάνετε εάν η τσάντα σας δεν φτάσει στον προορισμό σας

Παρά τις καλύτερες προσπάθειές σας στον προγραμματισμό και την προετοιμασία του ταξιδιού, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε προβλήματα καθυστέρησης ή απώλειας αποσκευών στα ταξίδια σας. Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να επισκεφτείτε το γκισέ αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο για να υποβάλετε αίτηση. Εδώ, θα πρέπει να δώσετε τη διεύθυνση όπου θα πρέπει να επιστραφούν οι αποσκευές σας εάν παραληφθούν.

Αυτή είναι επίσης η κορυφαία ευκαιρία να επικοινωνήσετε με το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας σχετικά με τις πολιτικές επιστροφής και αποζημίωσης του τέλους αποσκευών , μόνο σε περίπτωση που η αποσκευή σας καθυστερήσει σημαντικά ή χαθεί. Οι μεμονωμένες πολιτικές αεροπορικών εταιρειών ποικίλλουν ως προς αυτό, αλλά οι περισσότεροι θα δηλώσουν γενικά ότι μια αποσκευή έχει χαθεί εάν λείπει για πέντε έως 14 ημέρες.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι κανονισμοί DOT ορίζουν ότι η αεροπορική εταιρεία πρέπει να αποζημιώνει τους ταξιδιώτες για το περιεχόμενο των αποσκευών τους μέχρι τα μέγιστα όρια ευθύνης. Για πτήσεις εσωτερικού στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μέγιστο ποσό ευθύνης είναι 3.800 $. Για τις διεθνείς πτήσεις, η Σύμβαση του Μόντρεαλ ορίζει τη μέγιστη αποζημίωση στα 1.780 $.

Close-up Photo of Baggage Sign

Παρακολούθηση των αποσκευών σας

Η τεχνολογία έχει πλέον εξελιχθεί στο βαθμό που οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν τις παραδοτέες αποσκευές τους καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους χρησιμοποιώντας συσκευές Apple γνωστές ως AirTags .

Αυτά ήταν πολύ στην επικαιρότητα πρόσφατα, με τη Lufthansa να σκέφτεται να τα απαγορεύσει . Ωστόσο, υπαναχώρησε σε αυτό αφού οι γερμανικές αρχές τα έκριναν ασφαλή.

Ενδιαφέρουσες περιπτωσιολογικές μελέτες

Ενώ οι χαμένες αποσκευές είναι σε γενικές γραμμές σπάνιες, υπάρχουν ορισμένες ιστορίες που είναι τόσο κραυγαλέες που φτάνουν να γίνονται πρωτοσέλιδα όταν πολλές βαλίτσες χάνονται ταυτόχρονα ή όταν μεταφέρονται σχεδόν κατεστραμμένες. Για παράδειγμα, νωρίτερα φέτος, ο ινδικός αερομεταφορέας IndiGo άφησε πίσω του 37 αποσκευές στο Hyderabad. Τον περασμένο μήνα, η LATAM έγινε πρωτοσέλιδο στέλνοντας την τσάντα ενός επιβάτη με προορισμό τη Χιλή στην Ουρουγουάη.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, η διεκπεραίωση των αποσκευών που έχουν χαθεί μπορεί, δυστυχώς, να διαρκέσει πολύ χρόνο, ιδιαίτερα σε περιόδους που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν να αντιμετωπίσουν περισσότερα από το κανονικό, προβλήματα. Αυτό αποδεικνύεται από τον ιρλανδικό αερομεταφορέα Aer Lingus τον Ιανουάριο, όταν η αεροπορική εταιρεία αποκάλυψε ότι εξακολουθούσε να επεξεργάζεται αξιώσεις που χρονολογούνταν από το προηγούμενο καλοκαίρι.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ