Σικελία

Μια γέφυρα που θα ενώνει την Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία ήταν στα χαρτιά για πολλά, πολλά χρόνια αλλά τώρα επιβεβαιώθηκε ότι θα γίνει πραγματικότητα.

- Advertisement -

Η ιδέα να υπάρξει μια γέφυρα που θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία υπήρχε εδώ και καιρό. Προφανώς οι Ρωμαίοι ήταν οι πρώτοι που έθεσαν την ιδέα πριν από χιλιάδες χρόνια, υποδηλώνοντας ότι μια γέφυρα θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος σύνδεσης του «ποδιού» της Ιταλίας με τη «μπάλα» της.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων χιλιάδων ετών, μια γέφυρα μεταξύ Ιταλίας και Σικελίας έχει προταθεί πολλές φορές. Σχεδόν ολοκληρώθηκε το 2009 και ενώ αυτή η προσπάθεια ακυρώθηκε τελικά το 2013, τώρα, με απίθανο τρόπο, φαίνεται ότι θα κατασκευαστεί πραγματικά η γέφυρα.

Η ηπειρωτική Ιταλία και η Σικελία χωρίζονται από το στενό της Μεσσήνης, το οποίο είναι ένα υδάτινο σώμα που συνδέει το Ιόνιο πέλαγος στα νότια με το Τυρρηνικό Πέλαγος στα βόρεια. Στο στενότερο σημείο του το στενό έχει πλάτος 3,1 χιλιομέτρων (1,9 μίλια), με το λιμάνι της Μεσίνας στη Σικελική πλευρά και την Καλαβρική πόλη Villa San Giovanni στην ηπειρωτική χώρα.

Η νέα γέφυρα τελικά εγκρίθηκε από την κυβέρνηση. Σχεδόν 11,6 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δεσμευτεί για αυτό το έργο και μόλις ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο.

Θα έχει μήκος 3.600 μέτρα και ο σχεδιασμός σημαίνει θεωρητικά ότι θα μπορούσε να αντέξει σε σεισμό 7,5 Ρίχτερ και ανέμους 186 mph.

Όλα ακούγονται αρκετά συναρπαστικά, όμως, ενώ τα σχέδια έχουν επιβεβαιωθεί και αυτή η γέφυρα πρόκειται να κάνει τη Σικελία πολύ πιο προσβάσιμη (ειδικά με τρένο), η γέφυρα δύσκολα θα κατασκευαστεί εν μία νυκτί. Οι αξιωματούχοι έχουν πει ότι δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι τη δεκαετία του 2030.

Μέχρι τότε, η μετακίνηση ανάμεσα στις δύο πλευρές θα γίνεται με τους παραδοσιακούς τρόπους. Το αεροπλάνο και το πορθμείο είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να διασχίσετε το στενό της Μεσσήνης, αν και μπορείτε επίσης να πάρετε ένα τρένο από τη Σικελία απευθείας για τη Ρώμη και τη Νάπολη που επιβιβάζεται στο δικό του πλοίο.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ