Dalaman airport terminal

Ποιες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες είχαν τις λιγότερες καθυστερήσεις το 2023; Υπολογίζεται ότι 1,19 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από τα κορυφαία 40 αεροδρόμια της Ευρώπης το 2023.

Από τις απεργίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας μέχρι τα ακραία καιρικά φαινόμενα, πέρυσι εκατομμύρια επιβάτες αντιμετώπισαν καθυστερήσεις πτήσεων σε όλη την Ευρώπη.

Αλλά πού υπήρξαν τα μεγαλύτερα ζητήματα και ποιες αεροπορικές εταιρείες αντιμετώπισαν καλύτερα τις συνθήκες;

Νέα στοιχεία που δημοσίευσε ο ευρωπαϊκός οργανισμός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol αποκάλυψαν την απόδοση των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών πέρυσι.
Υπογραμμίζει τις προκλήσεις της διασφάλισης έγκαιρης άφιξης και αναχώρησης 10 εκατομμυρίων πτήσεων ενόψει των «απεργιών, της μαζικής αύξησης των δυσμενών καιρικών συνθηκών και της αναστάτωσης που προκλήθηκε από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία».

Ήταν χειρότερες οι καθυστερήσεις σε όλη την Ευρώπη το 2023;

Οι απεργίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία και τα ακραία καιρικά φαινόμενα το καλοκαίρι είχαν μεγάλο αντίκτυπο στις πτήσεις της Ευρώπης το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους. Και το συνεχές κλείσιμο του εναέριου χώρου της Ουκρανίας σήμαινε αυξημένη κυκλοφορία πάνω από γειτονικές χώρες, οδηγώντας σε σχεδόν καθημερινούς περιορισμούς στην Ουγγαρία.

Οι καθυστερήσεις στη διαδρομή λόγω επιθέσεων ATC ήταν τέσσερις φορές υψηλότερες το 2023 σε σχέση με το 2022, με σχεδόν όλες να επηρεάζουν τον γαλλικό εναέριο χώρο.

Η μέση καθυστέρηση από όλες τις αιτίες ήταν 17,7 λεπτά – περίπου η ίδια με το 2022, αλλά πολύ υψηλότερη από ό,τι το 2019. Το 71% των πτήσεων έφτασε στην ώρα του και περίπου το 65% αναχώρησε εγκαίρως.

Τα αεροδρόμια, όπως αυτό της Λισαβόνα και το Γκάτγουικ του Λονδίνου, είχαν συχνούς περιορισμούς στη χωρητικότητα, ενώ οι κύριες καθυστερήσεις σε άλλους κόμβους όπως το Άμστερνταμ, το Χίθροου και το Μόναχο προήλθαν από τις καιρικές συνθήκες.

Η Γαλλία και η Γερμανία αντιπροσώπευαν σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των καθυστερήσεων πτήσεων στη διαδρομή. Αν και οι απεργίες, τα καιρικά φαινόμενα και οι αλλαγές στα συστήματα επιδείνωσαν τα προβλήματα, η χωρητικότητα και το προσωπικό ήταν τα κύρια ζητήματα που προκάλεσαν καθυστερήσεις.

Ποιες αεροπορικές εταιρείες είχαν τις λιγότερες καθυστερήσεις;

Τέσσερις αεροπορικές εταιρείες – Iberia, Widerøe, Vueling και Norwegian – είχαν ποσοστά ακρίβειας αφίξεων άνω του 80%. Αυτό σημαίνει ότι είχαν τις περισσότερες πτήσεις που έφτασαν στην ώρα τους.

Αλλά μόνο η Vueling και η Norwegian παρουσίασαν βελτιώσεις στην ακρίβεια σε σύγκριση με το 2019 – τα στοιχεία για όλους τους άλλους φορείς εκμετάλλευσης μειώθηκαν.

Οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες για την ακρίβεια των αφίξεων ήταν η TAP (61%), η Pegasus (62%) και η Turkish Airlines (64%).

Όσον αφορά την έγκαιρη αναχώρηση, τα τρία καλύτερα αεροδρόμια για ακρίβεια ήταν το Όσλο, η Βιέννη και η Αθήνα. Και τα 20 αεροδρόμια στα στοιχεία του Eurocontrol είχαν χειρότερα στοιχεία για την έγκαιρη αναχώρηση από ό,τι το 2019.

Ποια είναι τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στην Ευρώπη;

Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης πραγματοποίησε τον μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων πέρυσι, σημειώνοντας νέο ρεκόρ με 1.684 σε μία ημέρα στις 22 Ιουνίου. Το Άμστερνταμ ήρθε δεύτερο και το Χίθροου του Λονδίνου στην τρίτη θέση, και με τα τρία να παρουσιάζουν αύξηση στην κίνηση σε σύγκριση με το 2022.

Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των αεροδρομίων εξακολουθεί να βλέπει ελαφρώς λιγότερες πτήσεις από ό,τι το 2019.

Το Eurocontrol εκτιμά ότι 1,19 δισεκατομμύρια επιβάτες πέρασαν από τα 40 κορυφαία αεροδρόμια της Ευρώπης το 2023. Αυτό είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το 2022, αλλά εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από ό,τι πριν από την πανδημία COVID-19.

Αυτή η αύξηση στον αριθμό των επιβατών είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των πτήσεων, επειδή τα νέα μοντέλα αεροσκαφών σημαίνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πλέον περισσότερες διαθέσιμες θέσεις από πριν. Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι αυτές οι θέσεις πληρούνται.

Για πού πέταξαν οι άνθρωποι το 2023;

Το Eurocontrol αποκάλυψε επίσης ποια ήταν τα πιο δημοφιλή δρομολόγια από την Ευρώπη πέρυσι. Οι περισσότεροι άνθρωποι πέταξαν εντός Ευρώπης με μέσο όρο 21.660 πτήσεις την ημέρα.

Τα διηπειρωτικά ταξίδια αντιστοιχούσαν κατά μέσο όρο σε 5.414 πτήσεις κάθε μέρα.

Η Μέση Ανατολή ήταν ο επόμενος πιο δημοφιλής προορισμός μετά την Ευρώπη, ακολουθούμενη από τη Βόρεια Αμερική, τη Βόρεια Αφρική και την Ασία. Οι πτήσεις προς την περιοχή Ασίας/Ειρηνικού σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση πέρυσι, με τον αριθμό των ταξιδιών να αυξάνεται κατά 33 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2022.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ