Αεροδρόμιο Βενιζέλος

Το έργο της νέας πτέρυγας επέκτασης του νότιου άκρου του τερματικού σταθμού του αεροδρομίου της Αθήνας επελέγη στο τελικό στάδιο ανάμεσα σε υποψηφιότητες από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο των πολύ σημαντικών βραβείων «Prix Versailles Airports 2021».

Τα κριτήρια της επιτροπής του διεθνούς πάνελ για την επιλογή των υποψήφιων αεροδρομίων εξετάζουν την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και την ενεργειακή αποδοτικότητα.

Η τελετή των Βραβείων θα πραγματοποιηθεί στις κεντρικές εγκαταστάσεις της UNESCO στο Παρίσι, στο τέλος του έτους.

Σημειώνεται ότι τα αρχιτεκτονικά γραφεία που ανέλαβαν τον σχεδιασμό της νέας πτέρυγας επέκτασης του νότιου άκρου του τερματικού σταθμού μας είναι το «Γραφείο Μελετών Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη» και οι «AVW Architecture».

Απογείωση αεροπλάνου Ελευθέριος Βενιζέλος

Έρευνα: Γιατί η κλιματική αλλαγή συνδέεται με την απογείωση των αεροπλάνων στο Ελ. Βενιζέλος;

Μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν λίγους μήνες σε ελληνικά αεροδρόμια, και μάλιστα η πρώτη στο είδος της, δείχνει ότι η κλιματική αλλαγή που συντελείται στον πλανήτη επηρεάζει δραματικά και δυσκολεύει ταυτόχρονα την απογείωση των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος.

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει όλο τον πλανήτη σε διάφορους τομείς της ζωής, από το κλίμα και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, μέχρι την επιβίωση άγριων ζώων. Φυσικά το να επηρεάζει την απογείωση αεροπλάνων είναι κάτι που δεν περιμέναμε να διαβάσουμε.

Πώς η κλιματική αλλαγή συνδέεται με την απογείωση αεροπλάνων

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τα αεροπλάνα στην Ελλάδα χρειάζονται πλέον μακρύτερους διαδρόμους για να απογειωθούν, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της θερμοκρασίας, καθώς ο ολοένα θερμότερος αέρας και οι άνεμοι με μικρότερες ταχύτητες χαμηλά στο έδαφος δυσκολεύουν τα αεροσκάφη να σηκωθούν από το έδαφος.

Διαβάστε ακόμα:  The Telegraph: Οι 10 προορισμοί που οι Έλληνες κρατούν «μυστικούς» για να απολαμβάνουν μόνο οι ίδιοι!

Οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεωθούν στο μέλλον να μειώσουν τον αριθμό των επιβατών ή τα καύσιμά τους, ώστε τα αεροπλάνα να ελαφρύνουν και να απογειώνονται πιο εύκολα. Εναλλακτικά, ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τις πτήσεις τους, αποφεύγοντας πια αεροδρόμια με μικρούς διαδρόμους (π.χ., σε μικρά νησιά), κάτι που θα έχει συνέπειες στον τουρισμό.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Η δημοσίευση της εν λόγω έρευνας έγινε στο περιοδικό Climate Change, ενώ έλαβαν μέρος ερευνητές από την Ελλάδα και την Βρετανία. Η μελέτη επικεντρώθηκε σε στοιχεία για τις απογειώσεις από δέκα ελληνικά αεροδρόμια δύο τύπων αεροσκαφών, του τυπικού μέσου επιβατικού Airbus A320 και του μικρότερου Havilland DHC8-400.

Η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει το Α320 για να απογειωθεί από ένα ελληνικό αεροδρόμιο έχει αυξηθεί κατά μέσον όρο κατά 2,7 μέτρα (0,15%) ετησίως, ενώ για το DHC8-400 κατά 1,5 μέτρα (0,1%) το χρόνο. Συνολικά, μεταξύ 1988-2017 το μήκος του αναγκαίου διαδρόμου για την απογείωση του Α320 αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 80 μέτρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν κατά 100 μέτρα.

Δείτε επίσης στο travelstyle.gr

- Advertisement -
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ