Ναυάγιο Ζάκυνθος ζώνες πρόσβασης

Ποιος είναι ο περίφημος «Παναγιώτης» της Ζακύνθου; Τα λόγια είναι περιττά για αυτή την παραλία, την πιο πολυφωτογραφισμένη της Ελλάδα και ξακουστή στα πέρατα της γης. Με διάφανα γαλάζια νερά που θα ζήλευε και το καλύτερο νησί της Καραϊβικής, η πανέμορφη παραλία μαγεύει για το άγριο τοπίο με τους πανύψηλους λευκούς βράχους και την κάτασπρη σαν πούδρα άμμο. Χρωστά το όνομά της στο πλοίο «Παναγιώτης» που μετέφερε λαθραία τσιγάρα και ναυάγησε στις αρχές των ’80s στα νερά και ξεβράστηκε στην παραλία της. Το κουφάρι του παραμένει εκεί μέχρι και σήμερα εκεί. Δεν είναι οργανωμένη και η πρόσβαση γίνεται μέσω θαλάσσης με καϊκια από το λιμάνι του Αγίου Νικολάου Βολιμών ή το Πόρτο Βρώμη

Η ιστορία του «Παναγιώτης»

Το πλοίο «Παναγιώτης» εντοπίστηκε την 5η Οκτωβρίου 1980 από περιπολικό σκάφος της Θαλάσσιας Οικονομικής Αστυνομίας και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε λαθραία τσιγάρα. Η αξία των περίπου 2.000 κιβωτίων τσιγάρων εκτιμήθηκε στα 30 εκατομμύρια δραχμές. Το πλήρωμα του «Παναγιώτης» υποστήριξε πως, αφού επί τρεις μέρες το πλοίο λόγω των κακών καιρικών συνθηκών περιφερόταν μεταξύ Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου, εξαιτίας μηχανικής βλάβης προσάραξαν στο ακρωτήρι Σχοινάρι. Για δύο μέρες παρέμειναν αποκλεισμένοι σε σπηλιά και μετά βρήκαν καταφυγιο στο χωριό Βολίμες.

Μέχρι τότε, η ακτή ονομαζόταν Άη Γιώργης, ενώ πλέον είναι ευρέως γνωστή απλώς ως “Ναυάγιο”. Η παραλία βρίσκεται σε δυσπρόσιτο μέρος και μπορεί να προσεγγιστεί μόνο μέσω θαλάσσης ή αέρα.

Ζάκυνθος παραλίες

Οι αντιδράσεις

Στην αρχή οι κάτοικοι είχαν θορυβηθεί εξαιτίας της περιβαλλοντολογικής καταστροφής που πίστευαν πως θα δημιουργούσε το συγκεκριμένο καράβι με το φορτίο του, και κατ’ επέκταση και στον τουρισμό του νησιού. Όμως λίγο καιρό μετά αποτέλεσε πόλο έλξης για τουρίστες εγχώριους και μη, ενώ κατατάσσεται στις ομορφότερες παραλίες της Ελλάδας και του κόσμου.

Το μηχανοκίνητο πλοίο “Παναγιώτης” έχει μια μακρόχρονη ιστορία, στην διάρκεια της οποίας άλλαξε ιδιοκτήτες και ονόματα. Συγκεκριμένα:

  • 1937 – Ναυπήγηση του πλοίου στη Σκωτία με το όνομα “Saint Bedan” από την εταιρία Scott & Sons, στο Μπόουλινγκ Σκωτίας. Καθέλκυσή του στις 14 Ιανουαρίου 1937 με ιδιοκτήτρια την εταιρία J. & A. Gardner & Co. Ltd., με έδρα την Γλασκώβη Σκωτίας.
  • 1964 – Μεταπώληση του πλοίου στους Έλληνες Μ. Γκιγκιλίνη και Δ.Καλκασινα στη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Μερόπη“.
  • 1966 – Μεταπώληση του πλοίου στον Ν. Κάλφα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Χάρις“.
  • 1975 – Μεταπώληση του πλοίου στην εταιρία Π. Λυσικάτος & Co. με έδρα τον Πειραιά και μετονομασία του σε “Παναγιώτης“.
  • 1980 – Προσάραξη του πλοίου στις αρχές Οκτωβρίου στη Ζάκυνθο.

Το πλοίο “Παναγιώτης” ήταν τύπου motor vessel / MV, συνολικού μήκους 48 μέτρων, πλάτους 8 μέτρων και βάρους 450 τόνων.

Κι αν θέλετε να τα έχετε όλα σε ένα αποκτήστε τον πλήρη οδηγό μας,Gold book of Zante τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε online, αλλά και να τον κατεβάσετε εντελώς δωρεάν!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ