Αεροπλάνο εν πτήσει

Τα αεροπορικά ταξίδια της Ιρλανδίας υπέστησαν τη μεγαλύτερη ζημιά λόγω της πανδημίας COVID-19 σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Συγκεκριμένα, η Ιρλανδία έχασε συνολικά 183 χιλιάδες πτήσεις το 2021 συγκριτικά με το 2019.

Αυτό αναφέρει ο ευρωπαϊκός οργανισμός αεροναυτιλίας Eurocontrol, στην πρόσφατη έκθεση σχετικά με τις επιπτώσεις του κορoνοϊού στην αεροπορία.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, συνολικά 140.223 άνθρωποι βρέθηκαν θετικοί στον ιό στην Ιρλανδία τις τελευταίες επτά ημέρες, ενώ 40 άνθρωποι πέθαναν.

Τέτοια στοιχεία και η ταχεία εξάπλωση της μετάλλαξης Omicron που επηρέασε πρόσφατα χώρες σε όλο τον κόσμο. Αυτό οδήγησε τις ιρλανδικές αρχές να επιβάλουν αυστηρότερους κανόνες εισόδου.

Η ιρλανδική κυβέρνηση επέβαλε ορισμένα από τα πιο αυστηρά μέτρα για να περιορίσει την περαιτέρω εξάπλωση του ιού. Συμπεριλαμβανομένης της υποχρεωτικής καραντίνας στα ξενοδοχεία που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό πολλούς εργαζόμενους πολλών εταιρειών.

Τέλος, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία και η Δανία κατέγραψαν μείωση σχεδόν 60% στον αριθμό των πτήσεων.

αεροπλάνο

Ευρώπη: Χιλιάδες άδειες πτήσεις πραγματοποιούνται καθημερινά

Η ραγδαία εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον έχει φέρει μεγάλη πτώση στις κρατήσεις αεροπορικών ταξιδιών.

Πολλές εταιρείες θέλουν να ακυρώσουν προγραμματισμένες πτήσεις, κάτι τέτοιο όμως επιφέρει τον κίνδυνο να χάσουν τις χρονοθυρίδες απογείωσης και προσγείωσης, τα λεγόμενα time slot.

Αερομεταφορείς, αλλά και κράτη – μέλη όπως το Βέλγιο, ζητούν από την Κομισιόν να λάβει μέτρα για να μην εκτελεστούν χιλιάδες πτήσεις με άδεια αεροπλάνα.

«Η διοργάνωση κενών πτήσεων είναι ανοησία από περιβαλλοντική και οικονομική άποψη, και για τις αεροπορικές εταιρείες που παλεύουν με τον Covid. Χθες έγραψα μια επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά δεν έχω λάβει ακόμη απάντηση. Ζητώ από την Επιτροπή να χαλαρώσει τους κανόνες για να μην έχουμε άδεια αεροπλάνα στον ουρανό», είπε ο Ζορζ Γκίλκινετ, υπουργός Μεταφορών του Βελγίου.

Τα time slot έχουν τεράστια αξία για τις αεροπορικές εταιρείες. Στην περίπτωση που δεν τα χρησιμοποιήσουν σε ποσοστό 80%, τα χάνουν αυτόματα και μια άλλη εταιρεία μπορεί να τα αγοράσει. Γι’ αυτό εκτελούν τις πτήσεις ακόμα κι αν το αεροπλάνο έχει ελάχιστους ή καθόλου επιβάτες.

«Εάν το ευέλικτο γενικό πρόγραμμα δεν επεκταθεί, εμείς ως αεροπορική εταιρεία θα αναγκαστούμε να πραγματοποιήσουμε περιττές πτήσεις. Για την Brussels Airlines αυτό σημαίνει 3.000 πτήσεις που θα μπορούσαν να αποφευχθούν από οικολογική και οικονομική άποψη και γίνονται μόνο για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης», είπε η Μάικε Άντριες, εκπρόσωπος της Brussels Airlines.

Εξαιτίας της πανδημίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μείωσε την υποχρεωτική χρήση των χρονοθυρίδων στο 50% αντί για 80%. Οι αρμόδιοι αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι συνεχίζουν να παρακολουθούν την κατάσταση όπως διαμορφώνεται λόγω της Όμικρον.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ