Οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Κίνας ανακοίνωσαν απώλειες συνολικού ύψους 4,12 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι οποίες ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του πρώτου τριμήνου του έτους, λόγω των μεγάλων εμποδίων που σχετίζεται με τον COVID στη Σανγκάη.

Η China Eastern Airlines με έδρα τη Σαγκάη ανακοίνωσε ότι η καθαρή της ζημία έφτασε τα 10,9 δισεκατομμύρια γιουάν το τρίμηνο, υψηλότερη από τις απώλειες 7,8 δισεκατομμυρίων γιουάν το πρώτο τρίμηνο και η υψηλότερη μεταξύ των τριών αεροπορικών εταιριών, που οφείλεται κυρίως στα lockdown στη Σανγκάη. Ο οικονομικός κόμβος της Κίνας έδωσε εντολή στα 25 εκατομμύρια κατοίκων της να μείνουν στο σπίτι στα τέλη Μαρτίου, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν σχεδόν όλες οι πτήσεις εσωτερικού από τα δύο αεροδρόμια της πόλης κατά τη διάρκεια του Απριλίου. Η αεροπορική εταιρεία καθήλωσε επίσης προσωρινά στο έδαφος τα αεροσκάφη της τύπου Boeing 737-800 μετά από δυστύχημα στα τέλη Μαρτίου, τα αίτια του οποίου δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί.

Ο εθνικός αερομεταφορέας της χώρας, με έδρα το Πεκίνο, Air China, ανέφερε ζημιές ύψους 10,5 δισεκατομμυρίων γιουάν το δεύτερο τρίμηνο, μεγαλύτερες από τις απώλειες 8,9 δισεκατομμυρίων γιουάν το πρώτο τρίμηνο, όταν ίσχυε αυστηρή ταξιδιωτική πολιτική για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.

Η China Southern Airlines σημείωσε ζημιές 7 δισεκατομμυρίων γιουάν για το δεύτερο τρίμηνο, έναντι 4,5 δισεκατομμυρίων γιουάν το πρώτο τρίμηνο.

Τα στοιχεία δεύτερου τριμήνου βασίστηκαν σε υπολογισμούς του Reuters, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες αναφέρουν τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και του εξαμήνου, αλλά δεν παρουσιάζουν το δεύτερο τρίμηνο ξεχωριστά.

Οι συνολικές απώλειες των τριών κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών στη χώρα ανήλθαν σε σχεδόν 50 δισεκατομμύρια γιουάν το πρώτο εξάμηνο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τη συνολική απώλεια εξαμήνου ύψους 16,7 δισεκατομμυρίων γιουάν που σημειώθηκε την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι τρεις κρατικοί αερομεταφορείς επιβεβαίωσαν την περασμένη εβδομάδα τα σχέδιά τους να αγοράσουν συνδυαστικά 292 αεροσκάφη στενής ατράκτου της οικογένειας Airbus (AIR.PA) A320neo, σε συμφωνίες αξίας άνω των 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε τιμές καταλόγου.

Σύμφωνα με αναλυτές, οι εσωτερικές πτήσεις στην Κίνα ανέκαμψαν μέτρια τον Ιούνιο, αλλά οι συνθήκες επιδεινώθηκαν από τα τέλη Ιουλίου, καθώς οι αυξανόμενοι αριθμοί κρουσμάτων σε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς, όπως το νησί Χαϊνάν, το Σιντζιάνγκ και το Θιβέτ, οδήγησαν σε νέα lockdown. Επιπλέον, οι διεθνείς πτήσεις παραμένουν εξαιρετικά περιορισμένες, με τον αριθμό πτήσεων να διαμορφώνεται σε λιγότερο από το 1% των επιπέδων του 2019.

Πηγή: Airnews.gr

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ