Λίμνη Κόμο

Σύντομα θα χρειαστεί να πληρώνετε ένα τουριστικό τέλος για να επισκεφτείτε αυτό το ιταλικό hotspot.
Τις πρακτικές της Βενετίας φαίνεται ότι “ζήλεψε” η λίμνη Κόμο στην Ιταλία και τώρα οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν ένα «μοντέλο της Βενετίας» για ημερήσιους ταξιδιώτες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον υπερτουρισμό.

Ήταν το σκηνικό των ταινιών υπερπαραγωγών όπως το Casino Royale και το House of Gucci , είναι η τοποθεσία των εξοχικών κατοικιών μεγάλων αστέρων όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, και ως η τρίτη μεγαλύτερη λίμνη της Ιταλίας , είναι ένας από τους πιο «αξιόλογους» προορισμούς της χώρας, είναι η διάσημη λίμνη Κόμο.

Λίμνη Κόμο

Δεν είναι περίεργο που τόσοι πολλοί τουρίστες συρρέουν στη λίμνη Κόμο. Βρίσκεται στη Λομβαρδία, στη βόρεια Ιταλία, προσελκύει περίπου 1,4 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, αλλά θα μπορούσε να είναι ο επόμενος ευρωπαϊκός προορισμός που θα αρχίσει να περιορίζει τους συντριπτικά υψηλούς αριθμούς του.

Ο Alessandro Rapinese, δήμαρχος της πόλης Como, δήλωσε στους Times : «Συζητάμε ήδη την ιδέα [του τουριστικού φόρου]. Οι επαναστάσεις ξεκινούν με συγκεκριμένα μέτρα και είμαστε έτοιμοι για αυτό το μακρύ ταξίδι». Και συνέχισε: «Είναι δύσκολο να είσαι δήμαρχος και να πολεμάς τον τουρισμό».

Ο Rapinese φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός παρόμοιου μοντέλου με τον τουριστικό φόρο στη Βενετία , ο οποίος θα ισχύει για τους ημερήσιους ταξιδιώτες και ενδέχεται να επιβάλλεται μόνο τις ημέρες αιχμής, όπως τα Σαββατοκύριακα και τις επίσημες αργίες.

Η Villa del Balbianello, μια βίλα δίπλα στη λίμνη του δέκατου όγδοου αιώνα που έχει παρουσιαστεί στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ και του Star Wars, αναγκάστηκε να μειώσει τους αριθμούς εισόδου από 2.000 σε 1.200 για να προστατευτεί το ακίνητο. Αυτή θεωρήθηκε μια αρκετά δραστική απόφαση από το ιταλικό Ταμείο για το Περιβάλλον, αλλά αναγνώρισαν ότι ήταν απαραίτητο να αντιμετωπιστεί η επίδραση της «υπερβολής τουρισμού», σύμφωνα με το euronews .

Λίμνη Κόμο

Υπερτουρισμός στην Ευρώπη

Πολλοί προορισμοί σε όλη την Ευρώπη εφαρμόζουν μέτρα για να περιορίσουν τον μη διαχειρίσιμο αριθμό τουριστών τους. Ορισμένα είναι απλά εισιτήρια εισόδου (όπως στη Βενετία και σε αξιοθέατα στην Κωνσταντινούπολη και τη Σεβίλλη –δείτε εδώ για ποιο εμβληματικό αξιοθέατο της Σεβίλλης θα πρέπει να πληρώνουν πλέον οι τουρίστες), ενώ άλλα είναι λίγο πιο αντισυμβατικά (ρίξτε μια ματιά στη νεότερη καμπάνια του Άμστερνταμ…).

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ