Σε μια προσπάθεια ανάκαμψης του τουρισμού στην Ευρώπη, η ΕΕ συζητά για τα αεροπορικά κουπόνια και την επιστροφή χρημάτων στους ταξιδιώτες από τις αεροπορικές εταιρείες.
Με βασικό στόχο την τόνωση της οικονομίας οι Ευρωπαϊκές χώρες προτείνουν στην Επιτροπή να αναστείλει τους κανόνες που υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν πλήρη επιστροφή χρημάτων λόγω του κορονοϊού.
Παρ’ όλα αυτά φαίνεται να γίνονται συζητήσεις για μια συμβιβαστική λύση. Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν οι αεροπορικές εταιρείες λόγω της μειωμένης ρευστότητας αλλά και οι ταξιδιώτες.
Τι αναφέρει το έγγραφο της ΕΕ για τα αεροπορικά κουπόνια:
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραθέτει μέσα από το έγγραφο της πως τα voucher θα πρέπει να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες που παρείχε η αεροπορική εταιρεία κατά την αρχική κράτηση.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και ανεξάρτητα από τη διαφορά ναύλου ή τιμής, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα κουπόνια επιτρέπουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν στην ίδια διαδρομή υπό τους ίδιους όρους υπηρεσίας που περιγράφονται στην αρχική κράτηση. Οι διοργανωτές θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα κουπόνια επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για ταξιδιωτικά πακέτα με τον ίδιο τύπο υπηρεσιών ή ισοδύναμης ποιότητας με το πακέτο που ακυρώθηκε».
Τι θα ισχύσει με την επιστροφή χρημάτων από τις αεροπορικές εταιρείες:
Πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί αναμφίβολα πλήθος κόσμου. Η ΕΕ αναφέρει πως οι ταξιδιώτες που δεν θα χρησιμοποιήσουν τα αεροπορικά κουπόνια θα αποζημιώνονται αυτόματα 14 μέρες μετά την λήξη τους.
Όσον αφορά τα κουπόνια που έχουν διάρκεια μεγαλύτερη από ενός έτους, τότε οι ταξιδιώτες μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων μέχρι και 12 μήνες από την έκδοση του κουπονιού.
Παρ’ όλα αυτά, οι εισηγήσεις δεν συνιστούν νομοθετικές μεταρρυθμίσεις που σημαίνει πως η νέα οδηγία δεν είναι νομικά δεσμευτική. Ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να επιλέξει αν θα αποδεχτεί το αεροπορικό κουπόνι ή την επιστροφή χρημάτων.
Δείτε επίσης στο travelstyle.gr: