Νέο αεροδρόμιο Βερολίνου

Το περασμένο Σάββατο 31/10 άνοιξε το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου με… 9 χρόνια καθυστέρηση και υπέρβαση κόστους που φτάνει περίπου τα 4… δισεκατομμύρια σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό!

Η πρώτη πτήση που έφτασε στο νέο αεροδρόμιο στις 21:05 ήταν η EJU5924 της Easyjet από την Φουερτεβεντούρα της Ισπανίας.

Ελληνικό αεροδρόμιο ψηφίστηκε στα 10 με το ωραιότερο τοπίο προσγείωσης

Το νέο αεροδρόμιο Βερολίνου – Βρανδεμβούργου, που φέρει το όνομα του Γερμανού καγκελάριου Βίλι Μπραντ, έχει σκοπό να υλοποιήσει τη φιλοδοξία της γερμανικής πρωτεύουσας να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο κόμβο αερομεταφορών, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και υπερατλαντικές πτήσεις.

Η διαδικασία μεταφοράς όλων των πτήσεων από το αεροδρόμιο Tegel στο BER-Βίλι Μπραντ θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 8 Νοεμβρίου, ημερομηνία έναρξης των πτήσεων και της Aegean από τον καινούργιο αερολιμένα.

«Δεν θα γίνει κάποια μεγάλη γιορτή. Απλά θα ανοίξουμε», είχε δηλώσει ο Ένγκελμπερτ Λούτκε-Ντάλντρουπ πριν περίπου ένα μήνα σε συνέντευξη Τύπου. «Εμείς, οι Γερμανοί μηχανικοί, ντρεπόμαστε», δήλωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις εξέθεσαν το Βερολίνο και τη Γερμανία. 

Κορονοϊός: Το αεροδρόμιο του Ελσίνκι επιστρατεύει σκυλιά κατά της πανδημίας!

Από το 2011, έξι φορές αναβλήθηκαν τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου του Βερολίνου, για διάφορους λόγους: το σύστημα πυρόσβεσης δεν λειτουργούσε, χιλιάδες αυτόματες πόρτες δεν είχαν πρόσβαση σε ρεύμα και 170.000 χιλιόμετρα καλωδίων στριμώχτηκαν πρόχειρα σε λάθος σωλήνες.

Μετά τις απανωτές αναβολές ο τότε υπουργός Μεταφορών Πέτερ Ραμζάουερ, το 2014 δήλωνε: «Το Μάιο του 2012 προειδοποιούσα να μην ορίζονται συνεχώς νέες ημερομηνίες για τα εγκαίνια. Είμαι ευτυχής με τη συμφωνία κατασκευαστών και δημοσίου να μην οριστεί για το επόμενο διάστημα νέα ημερομηνία, διότι αυτές δεσμεύουν. Θα πρέπει πρώτα να εξεταστεί προσεκτικά που είναι τα προβλήματα και στη συνέχεια να δρομολογηθεί η επίλυσή τους».

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, oκτώ χρόνια χρειάστηκαν αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί και εργάτες για να βάλουν τάξη σε αυτό το χάος.

Στο διάστημα αυτό το κόστος του νέου αεροδρομίου της γερμανικής πρωτεύουσας εκτοξεύθηκε από τα αρχικά 2,5 δισ. ευρώ σε πάνω από 7 δισεκατομμύρια!

Και αυτά για ένα αεροδρόμιο, το οποίο θεωρείται ήδη μικρό για την εποχή μετά τον κορονοϊό. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζεται επέκταση του αεροδρομίου μέχρι το 2030 με κόστος 2,3 δισ. ευρώ.

Δείτε στο βίντεο το σχετικό ρεπορτάζ για τα εγκαίνια του αεροδρομίου

Ο εντυπωσιακότερος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό!

Ποιος είναι ο εντυπωσιακότερος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης και τι είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει; Σίγουρα θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό!

Ο εντυπωσιακότερος σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης, Βερολίνο

Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός του Βερολίνου (Berlin Hauptbahnhof) είναι το κέντρο της μετακίνησης από και προς τη γερμανική πρωτεύουσα. Εκεί, τα διεθνή και τοπικά τραίνα συνδέονται με τις τοπικές γραμμές του Βερολίνου, με τον υπόγειο σιδηρόδρομο, το τραμ και τα λεωφορεία.

O σταθμός άνοιξε στις 26 Μαΐου του 2006 και αποτέλεσε σταθμό στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς σταθμούς. Ανήκει στην εταιρεία DB (Deutsche Bahn) και πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ευρώπης και αναμφίβολα ο εντυπωσιακότερος. Βρίσκεται στην περιοχή Moabit, ενώ στα βόρεια θα βρείτε την Europaplatz.

Στα νότια συνδέεται με το Spreebogenpark και στα ανατολικά με τη συνοικία Mitte.

Ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι σε μια από τις πιο… cool πόλεις της Ευρώπης!

Ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βερολίνου είναι ένα από τα πιο εκπληκτικά αρχιτεκτονικά έργα της πόλης. Η κατασκευή του διήρκεσε 11 ολόκληρα χρόνια και χτίστηκε στο σημείο που βρισκόταν ο παλιός σταθμός Lehrter, κι έκτοτε θεωρείται ο μεγαλύτερος και πιο μοντέρνος σταθμός σύνδεσης της Ευρώπης. Υπάρχουν δυο κυρίως επίπεδα για τη μετακίνηση των τραίνων και τρία επίπεδα σύνδεσης και business.

Μην ξεχάσετε να δείτε περισσότερους εντυπωσιακούς σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ευρώπης!

Shopping

Παρόλα αυτά, είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι η ιδέα “καθεδρικός της μετακίνησης” δεν ήταν και τόσο εύκολο να υλοποιηθεί σύμφωνα με τις επιθυμίες του αρχιτέκτονα Meinhard von Gerkan. Για παράδειγμα, ενώ είχε σχεδιάσει ο σταθμός να έχει θολωτή οροφή, κατασκευάστηκε με επίπεδη.

Επίσης, η γυάλινη σκεπή πάνω από το ανώτερο επίπεδο έπρεπε να μειωθεί σημαντικά. Ωστόσο, ο σταθμός είναι στυλάτος, ευρύχωρος και λούζεται στο φως, αφού ένα έξυπνο σύστημα με ανοίγματα σε όλα τα επίπεδα στο ταβάνι επιτρέπει το φυσικό φως να εισέλθει στο χώρο φτάνοντας ακόμα και στα χαμηλότερα επίπεδα.

Το κύριο υλικό είναι το γυαλί και η αρχιτεκτονική εστιάζει στο χαρακτήρα του σταθμού ως διασταύρωση μετακινήσεων. Το γεγονός ότι τα τραίνα περνούν πάνω από τον ποταμό Spree κάνει το σταθμό ακόμα πιο εκπληκτικό.

Δείτε επίσης στο travelstyle.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ